as. Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Noen som har fått bestilt?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danny Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 Får inn i midten av mai. Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 Får inn i midten av mai.Oi, såppas,hvilken av dem? Og når tror du bilen blir prøvd med denne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danny Posted May 3, 2011 Share Posted May 3, 2011 Da tenker jeg på 7064 som dem fleste snakker om til cosworth. Jeg som mange flere venter på seriøse resultat fra denne. Jeg har såpass troen på denne at jeg bestiller snart. Når det blir satt sammen noe bil vet jeg ikke. Kanskje til høsten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted May 3, 2011 Share Posted May 3, 2011 Tøft, det blir spennede. Jeg for min del er feig å venter da de samenligningene som jeg har sett av GT vs. EFR ikke er så overbevisende som jeg hadde håpet på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danny Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 (edited) Jeg har solgt GT turboene mine, så da blir det ikke så vanskelig å velge.. Tror ikke det blir så veldig store forsjeller i forhold til GT. Men dersom det skal lades godt, passer BW 7064 turboen min nye motor godt. Edited May 4, 2011 by Danny Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 (edited) Jeg har solgt GT turboene mine, så da blir det ikke så vanskelig å velge.. Tror ikke det blir så veldig store forsjeller i forhold til GT. Men dersom det skal lades godt, passer BW 7064 turboen min nye motor godt.Kjekt å høre. Jeg har stor tro på EFR turboer og spesielt når de settes på Cosworthmotorer. Nå når 98 okt. bensin fases ut blir det nødvendig å redusere kompresjonsforholdet mer enn før. Hvis man vil unngå å få en motor som er steindød på lave turtall så må man velge mild porting og milde kammer. Hvis man så skal ha ut mye krefter så må det lades hardt og hvis man ønsker bra respons så er man helt avhengig av en turbo som SPOOLER. Denne type belastninger setter høye krav til turboens egenskaper og mekaniske styrke. At forskjellen er mindre når man setter en EFR turbo rett på en GT spec. motor er som forventet. Omvendt blir nok forskjellen større, og så har man dette med holdbarheten da. Slik jeg ser det er EFR i en helt egen klasse, noe jeg tror vil få se i fremtiden. Edited May 5, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Tøft, det blir spennede. Jeg for min del er feig å venter da de samenligningene som jeg har sett av GT vs. EFR ikke er så overbevisende som jeg hadde håpet på.Synd at testene tydeligvis ikke er gjort på en motorer med spec. som ligner på dine. Da hadde du nok blitt overbevist og vel så det, skal du se. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 takler desse mild antilag? eller blir det fort turbohavari på desse også? trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 6, 2011 Share Posted May 6, 2011 Nå har Cosworth fått inn EFR turboene på lager vertfall Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted May 12, 2011 Author Share Posted May 12, 2011 nå har jeg fått min 6258 EFR turbo ser utrolig bra ut, snakk om kvalitet synd at jeg ikke får byggd ny motor før vinteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted May 12, 2011 Share Posted May 12, 2011 (edited) nå har jeg fått min 6258 EFR turbo ser utrolig bra ut, snakk om kvalitet synd at jeg ikke får byggd ny motor før vinteren Tøft. Hvor bestilte du? Edited May 12, 2011 by as. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 13, 2011 Share Posted May 13, 2011 nå har jeg fått min 6258 EFR turbo ser utrolig bra ut, snakk om kvalitet synd at jeg ikke får byggd ny motor før vinteren Det tror jeg på. Jeg gratulerer alt jeg kan og minner om at jeg alltid anbefaler ett ekstra filter på oljeslangen til kulelagerturboer. Eks: http://www.burtonpower.com/parts-by-category/filtration-induction/turbo-oil-feed-hoses/bmtof31.html Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted May 13, 2011 Author Share Posted May 13, 2011 Tøft. Hvor bestilte du? Bestillte hos håland tuning http://www.halandtuning.no/ enn som bor her i nærområdet. Ekstra oljefilter skal definitivt kjøpes håper lottoen går inn i morgen så er det kanskje håp for å ha motor klar denne sommer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted May 13, 2011 Share Posted May 13, 2011 Hva trenge av sprut for å kontrolere disse turboene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted May 17, 2011 Author Share Posted May 17, 2011 Hva trenge av sprut for å kontrolere disse turboene? Trodde et hvilket som helst sprut klarer å kontrolere disse turboene men jeg tar gjerne feil. Prøvemonterte turboen på den sletne motoren igår syns den lå noe tett inntil toppen, men den tar ikke borti har dette noe å si tru ? evt, kan eg space den ut der eksosmanifolden kobles til toppen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 17, 2011 Share Posted May 17, 2011 Går den klar toppen, så går det fint det der Siden du har en 2wd topp har den fester til turbodemperen der.Viss du ser på en 4x4 topp så har den ikke det.Så du kan evt. skjære vekk de festene. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted May 17, 2011 Author Share Posted May 17, 2011 Går den klar toppen, så går det fint det der Siden du har en 2wd topp har den fester til turbodemperen der.Viss du ser på en 4x4 topp så har den ikke det.Så du kan evt. skjære vekk de festene. går klar toppen ja selv om den ligger uhyre nærme, men må nok skjære vekk litt av festene ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted May 18, 2011 Share Posted May 18, 2011 Har du gjort noe med flensen der, er det ikke t25 flens på den turboen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted May 18, 2011 Author Share Posted May 18, 2011 det er escort cosworth t25 manifold på den modifisert til t25 hullmønster da di ennå har hullmønsteret til t3 flens på manifolden av enn eller annen merkelig grunn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted May 18, 2011 Share Posted May 18, 2011 Oki, hvor mye bygger du for? Jeg la ut bildene dine i en diskusjon på escort cosworth forumet, Mark Shead var glad for å se dem, håper det er i orden for deg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted May 18, 2011 Author Share Posted May 18, 2011 (edited) bygger for ? i penger eller ? satser på 400hk. jada det går helt greit det du Edited May 18, 2011 by Sta1n1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted May 18, 2011 Share Posted May 18, 2011 Var effekten jeg lurte på, blir spennende å se tallene dine da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted May 18, 2011 Author Share Posted May 18, 2011 ok det som er så kjipt er at jeg prioriterer karroseriet just nu, så tviler på bilen blir klar denne sesong så får håpe noen slår til med samme greiene før meg Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted May 18, 2011 Share Posted May 18, 2011 Ja det er alltid nok å gjøre på disse bilene, kjenner meg igjen der Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now