Escort RST WRC Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 Fikk akkurat en MMS som viser at den første EFR turboen er kommet til Bergen. Det er altså lys i tunnellen og gratulasjonene går til den fornuftige og lykkelige eieren. Kjekt å høre Er det til en Ford også? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 9, 2012 Share Posted February 9, 2012 Kjekt å høre Er det til en Ford også? Jaja, Cosworth til og med.Planen er Engelsk bygd lavkomp. longstud motor med milde trimkammer. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted February 9, 2012 Share Posted February 9, 2012 Jaja, Cosworth til og med.Planen er Engelsk bygd lavkomp. longstud motor med milde trimkammer. Det høres jo meget spennende ut Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted February 9, 2012 Share Posted February 9, 2012 Synd det er ikke en EFR 7064. nyskjerrig på den turboen på cosworth. Men blir nokk knall uansett Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted February 9, 2012 Author Share Posted February 9, 2012 Synd det er ikke en EFR 7064. nyskjerrig på den turboen på cosworth. Men blir nokk knall uansett hvilken EFR turbo er det snakk om da ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 9, 2012 Share Posted February 9, 2012 (edited) Det høres jo meget spennende ut Man ser frem til resultet av dette ja, men hvis ikke plan A går iorden, så får vi satse på at en god plan B også vil gjøre eieren strålende fornøyet. Synd det er ikke en EFR 7064. nyskjerrig på den turboen på cosworth. Men blir nokk knall uansett Nå har han kjørt E60 steg5 en stund og kan derfor alt om hvor drittkjedelig det er med sen og treg spool-up.Han vil selvsagt lengst mulig bort fra dette og da velger man den minste turboen som akkurat klarer den ønskede maks effekten. Potensialet er på mer 300 hk FØR 4000 o/min så dette blir nok hysteriske greier i en 2WD. hvilken EFR turbo er det snakk om da ? EFR6758 Edited February 9, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted February 9, 2012 Share Posted February 9, 2012 RS1000: Ja satser på han for gode tall. Må nesten ha det nå for å henge med, blitt mye raske biler nå.Bra vovloene stort sett havarert etter 10min kjøring Synes ikke E-50 stg. 5 er kjedelig i Caprien og har ikke forhåpninger om en revolusjon med BW turbo.Men har tro på at alt kan bli bedre.Hadde faktisk vært spennende og bare bytte innsug og kammer. Tror jeg hadde fått et helt annet register da uten og bytte turboen. Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 (edited) Sjekk denne Volvo-motoren med gt3071r, 325hk på 4000omdr Edited February 10, 2012 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 Sjekk denne Volvo-motoren med gt3071r, 325hk på 4000omdr http://i427.photobucket.com/albums/pp354/skulb/Skulborstad.jpg Er det på nav? Full pupp på 3600 er jo pent Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Er på dynapack hos bjørnstad, så er nok korrigert til motorhester 940 turbomotor med 16v topp. de ekstra 0,3literne hjelper mye! 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Skjønner ikke hvorfor Bjørnstad Bil aldri kan legge ut utskrift fra Dynapacken der TCF-faktoren viser... Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 (edited) Er på dynapack hos bjørnstad, så er nok korrigert til motorhester 940 turbomotor med 16v topp. de ekstra 0,3literne hjelper mye! 425hk i toppeffekt er da ikke allverdens å skryte av?En kompis har vært der to ganger med sin bil og har alltid fått utskrift på nav. Er gode motorer det der.. Ja er da over 10% mer volum.. Edited February 12, 2012 by Tore_TJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 (edited) 425hk i toppeffekt er da ikke allverdens å skryte av? Se heller på gjennomsnittet fra 3750 - 6500 o/min, (ca. 85 - 135 km/t på 3. gear), over 380 hk og det er flott. I praksis er nok dette er en rask, velfungerende, lettkjørt og morsom gatebil. Sjekk denne Volvo-motoren med GT3071R, 325hk på 4000omdr Ja det er glimrende. Edited February 12, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Se heller på gjennomsnittet fra 3750 - 6500 o/min, (ca. 85 - 135 km/t på 3. gear), over 380 hk og det er flott. I praksis er nok dette er en rask, velfungerende, lettkjørt og morsom gatebil. Ja det er glimrende. Ja snittet er godt og motoren fungerer nok direkte hæslig godt i praksis, men er da en turbo som i teorien burde gitt en høyere toppeffekt og jeg lurer derfor på om det er effekt på nav da man hadde krøpet opp mot 450svinghjulsgamp. Det kan uansett ha med kammer og en haug med andre ting å gjøre og her er det tydeligvis prioritert mellomregister Men nok en gang ser man hvor bra 3071 egentlig er Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Jeg tror det var snakk om 1,6 bar ladetrykk her. Kan sjekke det ut litt nærmere om det var på nav eller ikke! 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Noe EFR på gang rundtomkring?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted February 28, 2012 Author Share Posted February 28, 2012 nærmer seg her ihvertfall, hadde vært kjekt om det ikke var så travelt på jobb slik jeg får tid til å holde på med bilen nærmer seg jo vår og alt nå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 Noe EFR på gang rundtomkring?? Motoren til han som kjøpte den EFR som jeg nevnte bygges i England i disse dager. nærmer seg her ihvertfall, hadde vært kjekt om det ikke var så travelt på jobb slik jeg får tid til å holde på med bilen nærmer seg jo vår og alt nå.Ser flott og lovende ut. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 nærmer seg her ihvertfall, hadde vært kjekt om det ikke var så travelt på jobb slik jeg får tid til å holde på med bilen nærmer seg jo vår og alt nå. Hvilket oppsett har den ? 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted February 29, 2012 Author Share Posted February 29, 2012 Hvilket oppsett har den ? sånn kort fortalt: wossner stempler, bd14 innsugskam, ab07 eksoskam og EFR 6258, satser på den fungerer bedre enn grønndyse oppsett men skal ikke være noe "versting". Lurer på å slenge på ett hart innsug med tiden, men første prioritert er å få bilen på veien igjen som har stått og samlet støv i halvannet år nå Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 Ser bra ut dette, har også lurt på en slik turbo. Hvilken komp har du? Fikk innsug fra autospecialists idag, ser ikke noen forskjell på det og hart innsuga, så det lover bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted February 29, 2012 Author Share Posted February 29, 2012 komp er nok tilnærma originalt, kanskje litt mindre har ikke fått målt dette så vet ikke nøyaktig hva den er på. Hvor mye kom ett slik innsug fra autospecialist på ? følger det med gasswire brakett etc ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 komp er nok tilnærma originalt, kanskje litt mindre har ikke fått målt dette så vet ikke nøyaktig hva den er på. Hvor mye kom ett slik innsug fra autospecialist på ? følger det med gasswire brakett etc ? Jeg var med på gruppekjøp på passionford, og da kom det levert på døra til ca 3tusen, jeg bestilte uten gasswire brakett, men den kan fåes. Jeg lager den selv. var og med o-ring til spjeldhus og trakter og alle skruene Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Har du ett bilde av det? '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Er noen bilder her, kan evt sende på sms http://www.shop.motorsport-developments.co.uk/new-airtec-cosworth-inlet-manifold-upgrade---fits-2wd--4wd-1060-p.asp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now