Jump to content

Borg Warner efr


Sta1n1

Recommended Posts

Fikk akkurat en MMS som viser at den første EFR turboen er kommet til Bergen. Det er altså lys i tunnellen og gratulasjonene går til den fornuftige og lykkelige eieren. :)

 

Kjekt å høre :)

Er det til en Ford også? :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Kjekt å høre :)

Er det til en Ford også? :)

Jaja, Cosworth til og med.

Planen er Engelsk bygd lavkomp. longstud motor med milde trimkammer. :D

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det høres jo meget spennende ut :D

Man ser frem til resultet av dette ja, men hvis ikke plan A går iorden, så får vi satse på at en god plan B også vil gjøre eieren strålende fornøyet.

 

Synd det er ikke en EFR 7064. nyskjerrig på den turboen på cosworth.

Men blir nokk knall uansett :)

Nå har han kjørt E60 steg5 en stund og kan derfor alt om hvor drittkjedelig det er med sen og treg spool-up.

Han vil selvsagt lengst mulig bort fra dette og da velger man den minste turboen som akkurat klarer den ønskede maks effekten. Potensialet er på mer 300 hk FØR 4000 o/min så dette blir nok hysteriske greier i en 2WD.

 

hvilken EFR turbo er det snakk om da ? :)

EFR6758

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

RS1000:

 

Ja satser på han for gode tall. Må nesten ha det nå for å henge med, blitt mye raske biler nå.

Bra vovloene stort sett havarert etter 10min kjøring :P

 

Synes ikke E-50 stg. 5 er kjedelig i Caprien og har ikke forhåpninger om en revolusjon med BW turbo.

Men har tro på at alt kan bli bedre.

Hadde faktisk vært spennende og bare bytte innsug og kammer. Tror jeg hadde fått et helt annet register da uten og bytte turboen.

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Er på dynapack hos bjørnstad, så er nok korrigert til motorhester :) 940 turbomotor med 16v topp. de ekstra 0,3literne hjelper mye!

 

425hk i toppeffekt er da ikke allverdens å skryte av?

En kompis har vært der to ganger med sin bil og har alltid fått utskrift på nav.

 

Er gode motorer det der.. Ja er da over 10% mer volum..

Edited by Tore_TJ
Link to comment
Share on other sites

425hk i toppeffekt er da ikke allverdens å skryte av?

Se heller på gjennomsnittet fra 3750 - 6500 o/min, (ca. 85 - 135 km/t på 3. gear), over 380 hk og det er flott.

I praksis er nok dette er en rask, velfungerende, lettkjørt og morsom gatebil. :)

 

Sjekk denne Volvo-motoren med GT3071R, 325hk på 4000omdr :D

Ja det er glimrende. :)

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Se heller på gjennomsnittet fra 3750 - 6500 o/min, (ca. 85 - 135 km/t på 3. gear), over 380 hk og det er flott.

I praksis er nok dette er en rask, velfungerende, lettkjørt og morsom gatebil. :)

 

 

Ja det er glimrende. :)

 

Ja snittet er godt og motoren fungerer nok direkte hæslig godt i praksis, men er da en turbo som i teorien burde gitt en høyere toppeffekt og jeg lurer derfor på om det er effekt på nav da man hadde krøpet opp mot 450svinghjulsgamp.

 

Det kan uansett ha med kammer og en haug med andre ting å gjøre og her er det tydeligvis prioritert mellomregister :)

Men nok en gang ser man hvor bra 3071 egentlig er :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Noe EFR på gang rundtomkring??

Motoren til han som kjøpte den EFR som jeg nevnte bygges i England i disse dager.

 

nærmer seg her ihvertfall, hadde vært kjekt om det ikke var så travelt på jobb slik jeg får tid til å holde på med bilen :) nærmer seg jo vår og alt nå.

Ser flott og lovende ut. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hvilket oppsett har den ? :)

 

sånn kort fortalt: wossner stempler, bd14 innsugskam, ab07 eksoskam og EFR 6258, satser på den fungerer bedre enn grønndyse oppsett men skal ikke være noe "versting". Lurer på å slenge på ett hart innsug med tiden, men første prioritert er å få bilen på veien igjen som har stått og samlet støv i halvannet år nå :D

Link to comment
Share on other sites

komp er nok tilnærma originalt, kanskje litt mindre :) har ikke fått målt dette så vet ikke nøyaktig hva den er på. Hvor mye kom ett slik innsug fra autospecialist på ? følger det med gasswire brakett etc ?

 

Jeg var med på gruppekjøp på passionford, og da kom det levert på døra til ca 3tusen, jeg bestilte uten gasswire brakett, men den kan fåes. Jeg lager den selv. var og med o-ring til spjeldhus og trakter og alle skruene

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...