Sondre91 Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 Hei neste sesong skal jeg kjøre toyo R888 dekk på mk4 escort xr3i`en min Men det jeg lurte på, var om gode dekk på en bil med så lite gamp i motoren vil kunne eliminere behovet for en skikkelig diff ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 På en original xr3i så tror jeg du ikke vil ha noe behov for annen diff, det kan være at du får litt antydning til powersteer.Og om du har mjukt understell så vil du ved kraftig svinging/krenging få hjulspinn på innerhjulet. Vanskelig å si før du har prøvd, men jeg ville prøvd først og eventuelt etterpå sett ann behovet for ny diff WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre91 Posted January 31, 2011 Author Share Posted January 31, 2011 understellet er stivt som bare juling.. så jeg tror det skal gå bra... er bare å prøve men er jo seff bra å høre om det er noen som har prøv dette og har noe erfaring å komme med Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 Jeg gjorde i motsatt rekkefølge med min mk3. Jeg monterte først RST diff, så byttet jeg foringer mellom bærearmer og stabstag, til slutt kjøpte jeg R888.Det er litt vanskelig å sammenligne forbedringene, men jeg synes hvert trinn gav omtrent like stor forbedring i grep og stabilitet.Jeg ble ikke kvitt "vinglete hjulspinn" med bare LSD, det kan godt hende det er bedre å begynne med dekkene.R888 gjorde underverker på SS2, det er helt sikkert "Skikkelig diff", mener du noe bedre enn RST LSD? Quaife er litt fristende .... Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre91 Posted January 31, 2011 Author Share Posted January 31, 2011 (edited) ja hvis det skulle bli noe diff måtte det være en quaife eller lignende... men prøver dekk først med litt ekstra trimm og dekka så var jo håpet å kutte litt tid på ss2n Edited January 31, 2011 by Sondre91 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre91 Posted February 1, 2011 Author Share Posted February 1, 2011 Noen som har erfaring med å kappe bort fremre potta på simons anlegg til escort mk4 xr3i... blir det for mye lyd eller helt greit ? tenker mest på støykravene som er på bane arrangemanger ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted February 1, 2011 Share Posted February 1, 2011 Har du en liten potte fremme ved torpedoveggen eller er det den under baksetet du mener? Kanskje ikke helt sammenlignbart, men min mk3 hadde en periode standard Zetec med Ashley grenrør og Magnex eksos til RST.Det anlegget er 2,5" og har bare en lyddemper helt bakerst. Det bråkte mye. Fin lyd, men høyt. Jeg målte ca. 106dB med RadioShack-måler og Rudskogens målemetode (grense 100dB). Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre91 Posted February 1, 2011 Author Share Posted February 1, 2011 har en litt større potte ca midt under bilen.. men frykter det blir litt mye lyd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now