carfreak Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 Hei! Holder på å bytte litt av hjulbuen på bilen, da den har vært litt rustet.Har kappet ut delene jeg vil bytte ut, men skjønner det at jeg burde gjøre noe på den indre hjulbuen for å forhindre at det bare begynner å ruste igjen. Hva gjør jeg f.eks på baksiden av sveisen min? Evt. hva slags midler burde jeg bruke?Og hva burde jeg ha på etterpå? Torshov er det nærmeste her, så hvis det er produkter som duger som de har der hadde det vært veldig greit om dere kunne nevnt dem Hvis ikke får jeg reise andre plasser. Takker for svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 Epoxygrunning på bart metall, og hulromsbeskyttelse ? EDIT: Mente zinkgrunning Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 hvilken hulromsbeskyttelse?funker linolje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted January 29, 2011 Author Share Posted January 29, 2011 Hvordan får jeg den hulromsbeskyttelsen inn der?Tenker bare at hvis jeg legger på det først, så brenner det vel bare opp når jeg sveiser? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 Er det ingen steder du kommer til,må du borre deg ett lite hull.Men må vente med å påføre til etter du er ferdig å sveise ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 borer hull inne i innerskjermen og bruker hullromsvoks fra wurth, og du får slike dyser så det sprer seg godt inni "rommet" og så kjetter du med gommiplugg:) Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted January 29, 2011 Author Share Posted January 29, 2011 Akkurat ja Men hvis jeg skal kjøpe en sånn på wurth, så kan jeg jo like godt kjøpe grunning der også da. Takk for svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bana_iøra Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 Hvis du har kjøpt ny hjulbue så slip av den svarte malinga på baksida. Den tårler veldig lite varme og er ikke grunning. Skal du på wurth kjøper du med sviesegrunning. Kan også bruke zink. Spray det på baksida før du sveiser, de tåler varme. Også gjør du som dem sier over her med hulrommsbeskyttelse. Husk og helsveis ikke bare nest biten på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted January 29, 2011 Author Share Posted January 29, 2011 Aha! Det er greit å vite. Da stikker jeg innom wurth til uka og kjøper det Helsveise? Har alltid trodd den kun skulle punktes fast jeg, for å unngå at det skal slå seg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bana_iøra Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 Altså du leger ikke lange sveise larver, men punker for at det ikke skal bli for varmt. Men du kan ikke la det bli igjen noen sprekker, skjøten må være tett. Et tips er og bruke trykk luft for og kjøle ned. 3-4 punkt også blåser du på med luft. Også flytter du deg til en annen plass og gjør det samma der. Til slutt har du da helsveist hele skjøten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted January 29, 2011 Author Share Posted January 29, 2011 Ja, fått med meg at det er en mulighet. Men trodde ikke at sånne ting skulle helsveises. Men da har jeg bekreftet det nå Da satser vi på at det blir bra når jeg går i gang! Skal ikke sveise inn hele buen, så får heller ta noen pauser innimellom. Takk for svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 Tar du litt bilder underveis? har tenkt å prøve meg på samme opprasjon nemlig - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted January 29, 2011 Author Share Posted January 29, 2011 Fantastisk dårlig til å ta bilder, men skal prøve å huske på det Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 fler som skal til med dette så bilder å litt beskrivelse hadde vært fint:) Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted January 29, 2011 Author Share Posted January 29, 2011 Huff da. Kan godt forklare, men ville nok ikke gjort alt som jeg gjør. Skal sies at jeg er elendig på platearbeid. Men har som mål å få et godt resultat. Tross alt cosworthen som skal få gjennomgå Tok et par bilder nå, men litt mørkt. Skal knote litt videre imorgen, så kan ta noen fler da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.D.Wernberg Posted June 5, 2011 Share Posted June 5, 2011 smør sveiseprimer på baksida, denna smelter og legger seg ned i sveiseskjøten når du sveiser, så kan du legge zink på utsida Ford Sierra 5dr '87 2.0iFord Sierra 3dr '86 2.9iDodge Dart '73 slant sixProsjekttråd Brødrene Wernberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now