Zykotec Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 Mener jeg leste i en gammel orginal brosjyre at IS var 5 eller 10mm lavere enn vanlig L, ikke 20mm, og det var kunn bak den var lavere.Stabstag framme var 26mm, og bak var det 10(12mm?, husker ikke hva jeg målte på det som ligger her).5 trins girkasse hadde de også BTW så har 1,6 6,5" diff, så den er ikke lik IS diff. Ok, mulig jeg tar feil på eksakte høyden, men er oppgitt til å være lavere enn 2.0 L i alle spesifikajsoner jeg har kommet over, mulig det er samme fjærer som andre utgaver som f.eks Ghia. Stabstag er samme som Xr4i, så kan vel stemme at det er 26mm. Diffen er samme utveksling som 1.6 stasjonsvogn hvertfall, men er ganske sikker på at bare coupeen og 1.3 hadde 6,5 toms diff Er uansett den mest oversette Forden i verden (kanskje untatt i Norge) '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 At den er lavere er helt klart ja, men ikke like stor forskjell som L og cosworth. Over årene tror jeg nok at den lille forkjellen har utlignet seg med det normale fjærsiget på Sierra Tror forresten jeg enda har liggende en 6,5" diff fra en 1,6. Hvilken karosseriutgave den kommer fra vet jeg ikke, men hadde den oppe og målte den mot en 7". Huset ser helt likt ut, men internt ser man forskjellen, og jeg målte den 7" til 7" og 6,5" til 6,5". Stikkakslene til 7" diffen passer ikke heller. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 Rett bortsett fra at den har pulsair og ikke EGR nå er du pirkete, igjen Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 svogeren min byttet diff på den gamle 1.6 litern min å han byttet bare klokka over til IS klokke å den passa rett over. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 (edited) jada, huset er likt men innmaten er forskjell. å sansynligvis tok han drivakslene oxo fordi det er forskjell på størrelsen på akslingen på en 1,6 kontra 2l, Edited January 29, 2011 by dohcboy Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 nei. han byttet ikke drivaksler. han boltet bare inn diffen resten var org 1.6. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 Hvis det var en ting Ford var konsekvente på på 80 tallet var det det å være inkonsekvente , I tillegg er det vel ikke mange Sierra som har de delene de ble levert med fra fabrikk... '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra"2.0iS Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 Min IS hadde motorcraft dempere og en ring mindre på fjøra enn vanlig sierra. Om det er orginalt veit jeg ikke. Skiftet ut originaldemperne og fjærene på Is'en igår, støtdemperene var Motorcraft med gasstrykk.Fjærene foran var 365mm lange, 5,25 vindinger og en tråd-diameter på 11,3mm.Bak var lengden 285mm, 7,5 vindinger og tråd-dia på 15,7mm.Etter 100.000km var det ingen lekkasje å se fra demperne, returdempingen virket bra og var parvis lik foran og bak.Hadde ventet de var helt kass etter 100K km.Nesten fristet til å putte dem i støtdemper dynoen og teste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 diff på 1.6 stasjvogn har 4.11 eller no. Odin hadde en sånn en på en sierra han hadde en gang i tia. IS har 3.92 utveksling Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 (edited) 2.0 med 4.11 må jo bli en frisk kombinasjon:) hva har vanlig 2.0 Lat med 4trinns til utveksling da. for sammenligning. Edited January 30, 2011 by 2.3 GL Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 da får du ræser bil om du endra til 3.92 utveksling eller er så heldig å få tak i en 4.11 diff hehe odin hadde en slik kombinasjon, han kjørte meg fra moss til skedsmo en gang å jeg trur vi va innom samtlige avkjøringer å spant vilt på 2 gir før d var ut på motorveien igjen å bånn gass Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 hehe. hørtes morro ut:) veit taunus 1.6 har 4.11 å de blir meget morsomme med 2.0 motor så sierran blir vel ikke no kjipere den Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now