Kjellcorp Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 har hatt problemer med at det blåser av og til i det siste. men fant jo ut at det var en ledning på vifta som hadde falt av men kom borti av å til. fikk satt på den så blåser det som bare det. Men, vifta blåser konstant med tenninga på. hjelper ikke å dytte justeringa til høyre for å skru den av. eneste som skjer er at man lukker ventilene så det ikke kommer noe luft inn i bilen.Har utforsket litt med å nappe av de 2 ledningene som sitter på justeringen(brun og gul/brun) husker ikke hvilken farge som er hvor,men tok av den nederste ledningen, og da stoppa alt,men når jeg tar av den øverste skjer det ingen verdens ting. Vet ikke om det er noe å si om det med ledningene der jeg, men noen her som har en anelse på hvor jeg kan feilsøke ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 på taunus så kan man dra bryteren ut og inn i tillegg til fra side til side. sjekket om den er trukket ut kanskje for da blåser det skikkelig. bryteren på taunusen er mekanisk så det kan være en ganske enkel feil å reparere:) Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjellcorp Posted January 27, 2011 Author Share Posted January 27, 2011 har studert det litt mer nå, og ble overrasket da det var en slik funksjon som kunne dra spaken ut. men det som skjer er at den bare blåser men ventilene er stengt. dytter den gradevis bortover til siste hakket, da blåser den også. koblet litt om der også og ser ut til at det ikke spiller noe rolle. så vil anta at justeringen er ødelagt.(bildet) Den øverste og helt til venster fungerer som sagt. men lufta kommer inn i bilen på den til venstre. er ikke antydning til gnist\strøm når jeg drar justeringen på de 2 i midten. Men får ca 11 volt på de. :\ Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 er vel selve bryteren som er defekt kanskje da. du kan prøve å gi alt en skikkelig rengjøring å pusse litt på kontakt punktene å evt. bruke no sånn elektro spray greier. kanskje bryteren ikke kommer inntil de to kontakt punktene av en eller annen grunn Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjellcorp Posted January 27, 2011 Author Share Posted January 27, 2011 har pusset den. og dyttet bryteren ned mens den er på punktet også. skjer ingen ting. men kan jo prøve med noe elektro spray da. vet jo aldri om det hjelper med bare det. hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 ja alt burde prøves med disse gamle delene. men har vært borti veldig mange taunuser som har kødda med vifte greiene. kan kanskje hende at jeg har en slik bryter enhet liggende faktisk. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjellcorp Posted January 27, 2011 Author Share Posted January 27, 2011 har prøvd å spraye den i dag. men funket veldig dårlig det også. så må vel skaffe en ny en da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 jeg kan kikke etter om jeg har en. men må vente til i morra for det er litt mørkt på delelageret. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 jeg har sånn bryter liggende hvis du er intressert. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjellcorp Posted January 31, 2011 Author Share Posted January 31, 2011 etter å ha byttet bryteren så funker det gull nå så nå kan jeg snart bruke den Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 det er bra:) Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts