carfreak Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Hei! Skal ha meg en ny turbo i vinter. En turbo technics turbo.Har kikket litt rundt etter denne. Vet at Norsk Turboservice selger denne ny, men tenkte å kanskje høre her før jeg kjøpte den. I Turbo Technics sin katalog heter denne S112. Det er en steg 3 turbo til 2wd cosworth. Tviler, men er det noen som har en sånn liggende? Må helst være i god stand da Som vanlig så kan du ta kontakt her i tråden, på pm eller på 48070173Holder til i Skien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BM-RACING Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Hei! Skal ha meg en ny turbo i vinter. En turbo technics turbo.Har kikket litt rundt etter denne. Vet at Norsk Turboservice selger denne ny, men tenkte å kanskje høre her før jeg kjøpte den. I Turbo Technics sin katalog heter denne S112. Det er en steg 3 turbo til 2wd cosworth. Tviler, men er det noen som har en sånn liggende? Må helst være i god stand da Som vanlig så kan du ta kontakt her i tråden, på pm eller på 48070173Holder til i Skien. Du kunne ha kjøpt vår gamle... super 60 med stor aksel og speisal lagd kkk eksos del så den kommer tidelig... Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted January 25, 2011 Author Share Posted January 25, 2011 Hm. Hvor stor er den i forhold til den jeg egentlig skal ha da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BM-RACING Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Til 16 v motor så holder den til 630 hk til 8 v motor holder den til 500 hk med 9 til 1 i komp så begynner den og dra på 3600 o/min .... ved og kjøre på e 85 da seff Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted January 25, 2011 Author Share Posted January 25, 2011 Hehe. Litt i største laget kanskje. Skal ikke ha mer enn 400hk. 3600 o/min er litt seint etter min mening. Men den vil vel komme ennå senere med 7,5 til 1 i komp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BM-RACING Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 (edited) blir jo 400 hk på 1,2 - 1,4bar da hehe Edited January 25, 2011 by BM-RACING Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted January 25, 2011 Author Share Posted January 25, 2011 Joda, er jo bare å begrense trykket. Sant det Men det beste er vel å ha en turbo som kan levere omtrent det samme som man ønsker av effekt. Eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BM-RACING Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Denne Turbo`n jeg har blir vel litt treg når du kunn har 7,5 i komp... Men den t- 34 som du skal ha er vel tom på 400 hk, også må du ha rundt 2 bars trykk for å få det. Det er ca 0,6 bars forskjell på samme effekt . Så når du tømmer en turbo så blir den ikke effektiv ,det blir sykt varmt Så jeg ville hatt en 500 hk turbo som var mikset med, til og begynne og dra tidelig.. Jeg ville brukt presition typ billet Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted January 25, 2011 Author Share Posted January 25, 2011 Jeg har ikke så utrolig greie på dette at jeg kan motsi deg, men det høres nå ihvertfall fornuftig ut! Skal forhøre meg litt jeg, så kanskje kjøpstråden blir redigert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aggi Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 jeg hadde en Garrett GT2871R, hadde 1,5bar på 2300 o/min på standard kammer og komp og 2wd grenrør, jeg var ganske fornøyd med det valget, er ikke sikker på hvor mye hester jeg hadde, men den var kjapp og sterk på lavt turtall Har jeg bestemt meg for å vinne i lotto, så har jeg bestemt meg for å vinne i lotto..... The more I learn about women, the more I like cars! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 En SPR60 har vel ikke så mye å gjøre på en 400hk Cossie Bør jo ha mye ladetrykk for å fungere tilstrekkelig bra uansett En SPR60 på 1,2-1,4bar på en Cossie tror jeg ville vært en kjedelig greie Men noe tregere med 7,5 i komp enn med 9 i komp ser jeg ikke helt? Er et mye bedre valg å heller gå for en skikkelig T34 turbo, og få det beste ut av denne.Om du må lade 2bar, og så da? Med tilstrekkelig ladeluftkjøling etc. er ikke dette noe problem.Hvor mange Cossie-eiere er det ikke som skamkjører bilene sine rundt om på baner, i skauen etc. med T34 på full pupp? Men viss du skal ha større turbo en T34, ville jeg vurdert GT3071 viss jeg var deg Joda, er jo bare å begrense trykket. Sant det Men det beste er vel å ha en turbo som kan levere omtrent det samme som man ønsker av effekt. Eller? Helt sant.Når du må begrense ladetrykket for å holde deg til ønsket effekt går det utover egenskapene til turboen, du vil få dårligere spool up etc etc enn du ville gjort med en mer "passende" turbo. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 GT3071R med en god boostcontroller så er det 4 blanke spor i veien ved 2bars trykk.2 ene veien, og 2 tilbake Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
BM-RACING Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Men jeg skal ikke starte en krig her Gt turbo er ikke detta gammal teknologi......... Jeg sjønner ikke hvorfor alle skal ha lik Turbo....... Og ha for liten turbo får du en veldig kjørbar motor, Men du må opp på veldig høyt ladetrykk. Når du har høyt ladtrykk så får du veldig bra dreimoment , Og det er jo bra Men uansett motor så er det ikke bra og ha masse baktrykk , For det blir varmt... Og det får du med sånne turboer Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted January 26, 2011 Author Share Posted January 26, 2011 Her hadde det kommet mye svar gitt. Som jeg skriver over her, så har jeg ikke såå god greie på dette. Derfor har jeg snakket med RS1000 ang. oppsett til ca 400hk. Han sa at Turbo Technics turboen var den eneste turboen som passet perfekt til oppsettet jeg skulle ha.Regner med at han har tatt høyde for sånne ting som baktrykk og ladetrykk. Nå skal det også sies, Escort RST WRC, at turboen som jeg ønsker å kjøpe er en T34, bare med et noe mindre eksoshus.Og når jeg hører at Aggi har hatt 1,5bar på 2500 med en GT2871R turbo så høres det ikke så hakkende galt ut i forhold til den jeg kikker på, ennå den er endel større. Men hvor mye forskjell vil det utgjøre hvis jeg skulle hatt GT3071 og 7,5:1 komp iforhold til standard? Akkurat kjøpt meg en RS500 cooler, så kjøling burde det være bra med Men liker at folk diskuterer litt! Liker å høre litt meninger, samt at det er veldig lærerik lesning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted January 30, 2011 Author Share Posted January 30, 2011 Snakket litt frem og tilbake med RS1000. Vi, eller han, har blitt enig om at det er en turbo technics turbo jeg skal ha.Ingen som har en sånn liggende i ålreit stand altså? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now