Jump to content

Turbo Technics turbo


carfreak

Recommended Posts

Hei!

 

Skal ha meg en ny turbo i vinter. En turbo technics turbo.

Har kikket litt rundt etter denne. Vet at Norsk Turboservice selger denne ny, men tenkte å kanskje høre her før jeg kjøpte den.

 

I Turbo Technics sin katalog heter denne S112. Det er en steg 3 turbo til 2wd cosworth.

 

Tviler, men er det noen som har en sånn liggende? Må helst være i god stand da :)

 

Som vanlig så kan du ta kontakt her i tråden, på pm eller på 48070173

Holder til i Skien.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Skal ha meg en ny turbo i vinter. En turbo technics turbo.

Har kikket litt rundt etter denne. Vet at Norsk Turboservice selger denne ny, men tenkte å kanskje høre her før jeg kjøpte den.

 

I Turbo Technics sin katalog heter denne S112. Det er en steg 3 turbo til 2wd cosworth.

 

Tviler, men er det noen som har en sånn liggende? Må helst være i god stand da smile.gif

 

Som vanlig så kan du ta kontakt her i tråden, på pm eller på 48070173

Holder til i Skien.

 

 

Du kunne ha kjøpt vår gamle... super 60 med stor aksel og speisal lagd kkk eksos del så den kommer tidelig...

Bondemekk Racing

Ford Sierra isturbo

 

42107972_838924079641484_259040644536729

Link to comment
Share on other sites

Denne Turbo`n jeg har blir vel litt treg når du kunn har 7,5 i komp...

 

Men den t- 34 som du skal ha er vel tom på 400 hk, også må du ha rundt 2 bars trykk for å få det.

 

Det er ca 0,6 bars forskjell på samme effekt . Så når du tømmer en turbo så blir den ikke effektiv ,det blir sykt varmt

 

Så jeg ville hatt en 500 hk turbo som var mikset med, til og begynne og dra tidelig..

 

Jeg ville brukt presition typ billet

Bondemekk Racing

Ford Sierra isturbo

 

42107972_838924079641484_259040644536729

Link to comment
Share on other sites

jeg hadde en Garrett GT2871R, hadde 1,5bar på 2300 o/min på standard kammer og komp og 2wd grenrør, jeg var ganske fornøyd med det valget, er ikke sikker på hvor mye hester jeg hadde, men den var kjapp og sterk på lavt turtall

Har jeg bestemt meg for å vinne i lotto,

så har jeg bestemt meg for å vinne i lotto.....

 

The more I learn about women, the more I like cars!

Link to comment
Share on other sites

En SPR60 har vel ikke så mye å gjøre på en 400hk Cossie :)

Bør jo ha mye ladetrykk for å fungere tilstrekkelig bra uansett :)

En SPR60 på 1,2-1,4bar på en Cossie tror jeg ville vært en kjedelig greie ;)

 

Men noe tregere med 7,5 i komp enn med 9 i komp ser jeg ikke helt?

 

Er et mye bedre valg å heller gå for en skikkelig T34 turbo, og få det beste ut av denne.

Om du må lade 2bar, og så da? Med tilstrekkelig ladeluftkjøling etc. er ikke dette noe problem.

Hvor mange Cossie-eiere er det ikke som skamkjører bilene sine rundt om på baner, i skauen etc. med T34 på full pupp?

 

Men viss du skal ha større turbo en T34, ville jeg vurdert GT3071 viss jeg var deg :)

 

Joda, er jo bare å begrense trykket. Sant det :P

Men det beste er vel å ha en turbo som kan levere omtrent det samme som man ønsker av effekt. Eller? :)

 

Helt sant.

Når du må begrense ladetrykket for å holde deg til ønsket effekt går det utover egenskapene til turboen, du vil få dårligere spool up etc etc enn du ville gjort med en mer "passende" turbo.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Men jeg skal ikke starte en krig her

 

Gt turbo er ikke detta gammal teknologi.........

 

Jeg sjønner ikke hvorfor alle skal ha lik Turbo.......

 

Og ha for liten turbo får du en veldig kjørbar motor, Men du må opp på veldig høyt ladetrykk.

 

Når du har høyt ladtrykk så får du veldig bra dreimoment , Og det er jo bra laugh.gif

 

Men uansett motor så er det ikke bra og ha masse baktrykk , For det blir varmt... Og det får du med sånne turboer

 

 

 

 

Bondemekk Racing

Ford Sierra isturbo

 

42107972_838924079641484_259040644536729

Link to comment
Share on other sites

Her hadde det kommet mye svar gitt.

 

Som jeg skriver over her, så har jeg ikke såå god greie på dette. Derfor har jeg snakket med RS1000 ang. oppsett til ca 400hk. Han sa at Turbo Technics turboen var den eneste turboen som passet perfekt til oppsettet jeg skulle ha.

Regner med at han har tatt høyde for sånne ting som baktrykk og ladetrykk.

 

Nå skal det også sies, Escort RST WRC, at turboen som jeg ønsker å kjøpe er en T34, bare med et noe mindre eksoshus.

Og når jeg hører at Aggi har hatt 1,5bar på 2500 med en GT2871R turbo så høres det ikke så hakkende galt ut i forhold til den jeg kikker på, ennå den er endel større.

 

Men hvor mye forskjell vil det utgjøre hvis jeg skulle hatt GT3071 og 7,5:1 komp iforhold til standard?

 

Akkurat kjøpt meg en RS500 cooler, så kjøling burde det være bra med :)

Men liker at folk diskuterer litt! Liker å høre litt meninger, samt at det er veldig lærerik lesning.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...