yrre Posted July 4, 2003 Posted July 4, 2003 Hei, jeg har et problem med min rst s2. Det virker ikke som Turboen virker i det hele tatt. Jeg koblet til dump ventil og turbotrykks måler her om dagen. Dumpen ville ikke dunpe og trykkmåleren viser bare fra -05 til 0. den nekter rett og slett og komme over null. Jeg kjenner heller ikke noe ekstra drag når nåla nærmer seg 4000rpm.Turboen i seg selv virker helt ok. Ikke noe ekstra røyk med forskjellige farger heller. Så viss det er noen som har noe forslag til hva som kan være feilen, Så tar jeg de imot me glede. Jeg tror kanskje det er en feilkobling på amal ventilen, så det hadde vært fint om noen kunne si meg vilke slanger som skal til vilke hull. Håper på possitivt svar, som kan løse dette problemet.
RST Posted July 6, 2003 Posted July 6, 2003 Ta å sjekk om arma som går fra actuator til wastegate sitter på, at den ikke har falt pga manglene låseskive... Det skjedde på min! Reultat feitere eksoslyd og null trykk! -03 Ford Focus RS -89 Nisan 200SX S13 -90 Nissan 200SX S13.5 -90 Mazda 626 2.0I 16V
RsTurbo Posted July 10, 2003 Posted July 10, 2003 Hvis du tror det er amal ventilen som er koblet feil så kan du forsøke å koble den vekk. Blokker av hullet ved luftfilteret, så ved hjelp av et T-stykke så kobler du sammen slangen som kommer fra turboen-->actuator-->innsprutsmanifolden. 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.
Tombra Posted August 17, 2003 Posted August 17, 2003 @Yrre:Fikk du ordnet ladetrykket? Isåfall, hva var årsaken?Sliter med nøyaktig samme problem selv. Nåla går såvidt fordi null Har justerbart turbotrykk, men merker ikke forskjell om jeg skrur opp/ned.Funka fint før Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Guest RsTurboKim Posted August 18, 2003 Posted August 18, 2003 Sikker på at alle slanger sitter ordebtelig fast.. Sjekk slangeklemmer og om noen av slangene kan ha sprekt og lekker litt.. Husk at alt skal være helt "Potte tett"..
Tombra Posted August 18, 2003 Posted August 18, 2003 Har samco slangesett, så selve slangene er nok ok, men jeg skal koble fra alle og sette de fast på nytt, så jeg er sikker på at det er tett. Får håpe det hjelper da, kjedlig med 0 i ladetrykk :roll: Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Guest RsTurboKim Posted August 19, 2003 Posted August 19, 2003 Går bilen som en vanlig 1600 da eller??Eller dårligere??
Tombra Posted August 19, 2003 Posted August 19, 2003 Går omtrent som en 1600 sånn ca.Men i det siste synes jeg den har dabbet av litt:(Uansett, får fixet frieksosen og det svake motorfestet mitt i løpet av uken, så det hjelper nok litt på kjørekomforten iallefall!Takker for alle innspill.Kan det være at actuator eller wastegate begynner å bli sliten? RST'en er min første turbo-bil, så jeg er ikke helt inne i alt ang turbo'n ennå, men det kommer seg :wink: Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Tombra Posted August 24, 2003 Posted August 24, 2003 Viste seg at ventilen jeg justerer turbotrykket med er beregnet til biler med større ladetrykk en det RST'en går med nå. Jeg måtte derfor skru ventilen nesten av sokkelen for å la trykket passere!Takk for alle tips likevell! Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now