Herbst 1 Posted January 23, 2011 Share Posted January 23, 2011 Noen som vet om Mountune roller barrel ble brukt på wrc bilene? Hvis ikke, ble de brukt på noe annet ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted January 23, 2011 Share Posted January 23, 2011 kun på wrc bilene "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herbst 1 Posted January 23, 2011 Author Share Posted January 23, 2011 kun på wrc bilene Hvilken årgang? Finner en del bilder av wrc biler, men ingen med dette insuget Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted January 23, 2011 Share Posted January 23, 2011 Jeg har enda ikke klart å finne noen fabrikks wrc escorter med dette innsuget.Lurer på om det kom akkurat for seint til å være med i noen løp, eller om det kanskje var noen homologeringsregler som hindret dette? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted January 24, 2011 Share Posted January 24, 2011 wrc escortene brukte vel mer eller mindre orginale innsug vel?ser iafall orginale ut mangen av dem jeg har sett.har aldri sett ettt som nevnt her i tråden.tror det er rett og slett bare ett inssug laget av mountune for å selges over disk.uten at jeg skal si det sikkert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 (edited) Hvilken årgang? Finner en del bilder av wrc biler, men ingen med dette innsuget WRC manifolden er så vidt jeg kjenner til den med dobble dyser pr. sylinder. Det innsuget du har er i følge han som kjøpte det, det første som kom inn dørene hos Montune. Det er altså produksjonsnr. 1. Denne typer innsug KREVER!!! Pectel T6. alt annet er for dårlig. De bilene som gikk med noe annet enn T6 kunne derfor ikke ha ett slikt svært krevende innsug. Edited January 25, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herbst 1 Posted January 25, 2011 Author Share Posted January 25, 2011 Leste vel et sted, uten at jeg finner det igjen, at disse innsugene økte dreimomentet med 40 nm på ellers lik wrc motor. Den siste fabrikks escorten var vel Hafsengen sin og den hadde std innsug.Noen som vet om det var t2 eller t6 på denne ?RS 1000, vet du hvilket år Greffel fikk innsuget ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 (edited) Leste vel et sted, uten at jeg finner det igjen, at disse innsugene økte dreimomentet med 40 nm på ellers lik wrc motor. Den siste fabrikks escorten var vel Hafsengen sin og den hadde std innsug.Noen som vet om det var t2 eller t6 på denne ?RS 1000, vet du hvilket år Greffel fikk innsuget ? Montune innsuget har større lengde på kanalene og dette øker dreiemomentet på lave turtall. 40 Nm kan sikkert stemme, men på en WRC motor er dette en beskjeden økning når man ser på det i %, og det bør man. Hafsengen kjørte høyeffekt og dette krever T6. Nei, det husker jeg ikke, men manifolden ble kjøpt først. Når det så ble smertelig klart og tydelig at det ikke er mulig å mappe denne type innsug skikkelig uten T6 sprut, ble dette kjøpt rett etterpå. Edited January 26, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herbst 1 Posted January 26, 2011 Author Share Posted January 26, 2011 Montune innsuget har større lengde på kanalene og dette øker dreiemomentet på lave turtall. 40 Nm kan sikkert stemme, men på en WRC motor er dette en beskjeden økning når man ser på det i %, og det bør man. Hafsengen kjørte høyeffekt og dette krever T6. Nei, det husker jeg ikke, men manifolden ble kjøpt først. Når det så ble smertelig klart og tydelig at det ikke er mulig å mappe denne type innsug skikkelig uten T6 sprut, ble dette kjøpt rett etterpå. Var t6 noe Hafsengen fikk etterhvert eller var det "orginalt" på fabrikks bilen ? Var kanskje t6 noe som ble tatt frem sammen med innsuget for videre utvikling av escorten utover 2000 tallet ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 t6 ble benyttet opprinnelig.t6 først og deretter t6 2000.t2 har ikke mulighet for respons WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herbst 1 Posted January 26, 2011 Author Share Posted January 26, 2011 t6 ble benyttet opprinnelig.t6 først og deretter t6 2000.t2 har ikke mulighet for respons Gra bilene hadde respons og de hadde vel t2 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Gra bilene hadde respons og de hadde vel t2 ? gra bilene gikk ikke med t2... De gikk enten med t6 eller orginal modifisert hjerne... Med vanninnsprut og respons... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 T-1000 da? `beklager..måtte bare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herbst 1 Posted January 26, 2011 Author Share Posted January 26, 2011 gra bilene gikk ikke med t2... De gikk enten med t6 eller orginal modifisert hjerne... Med vanninnsprut og respons... Ok, vet du når de gikk fra t6 til t6-2000 ? År 2000 kanskje Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Var t6 noe Hafsengen fikk etterhvert eller var det "orginalt" på fabrikks bilen ? Var kanskje t6 noe som ble tatt frem sammen med innsuget for videre utvikling av escorten utover 2000 tallet ?Det VET jeg ikke, men hvis du har sett gatebilfilmen om WRC Escorten, så ser du at Jenspeed sier noe som T6 2000 motorsport og "hemmeligheten bak de store hestene". Pectel T6 er ett fantastisk motorsport sprut så man skal ikke se bort fra at dette er brukt i WRC fra dag 1. Dette kapable sprutet kan brukes på hva som helst, men roller barrel innsuget kan i praksis KUN brukes med T6 da andre sprut ikke er i nærheten av nøyaktige nok. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 For noe sludder, har du blitt importør eller noe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 For noe sludder, har du blitt importør eller noe? Neida. Jeg har bare vært så heldig med tilfeldighetene at jeg er blitt GODT informert av genuint dyktige motorbyggere, tydeligvis i sterk kontrast til deg. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 Jeg lurer litt på et oppsett med 2 dyser på sylinder på grp. A bilen.Lurer litt på å mappe om til E85, men har ikke bestemt meg ang dette.Kjører E46 big shaft med utdreid orginalt a/r 48 hus, 38mm restriktor, 4x4 cooler.Motorstyring er P8 med GEMS innmat som kan mappes.Motech coil som Gulbrandsen bruker med stort hell på subaru rallybilene(0,4mm plugg åpning)Skal også gå med ALS.Noen gode innspill på innsug, dyser og oppsett?(eller generelle oppdateringer/forbedringer)Lurer på å kjøre runnere for dobbledyser, modda orginal insug (i halsen)Ladetrykk 1,7-2.2 bar. Målsettning er mye moment. På bensin ser jeg at turboen er i gang ved ca 3800 omdr. og pga. restriktoren legger den av på ca. 6500. dette gjør ikke noe da bilen er gira så tett som hagel. Motor er nybygd av Ringspeed, porta(lett) als kammer(ikke veldig høyt løft) 8,3 i komp. ca. mvh. Kjetil 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danny Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 (edited) Kjetil. prata med deg anngående salg av wrc 8 dyse innsug for en tid siden pr.telefon. Ligger av bildet på salgs annonsen min. Kan sende flere bilder til deg.Kan det ladet noe særlig med 48 hus og 8.3-1 i komp? Skal gi mer dreiemoment med 8stk dyser uten at jeg har noe erfaring med dette enno. Skal teste til sommeren.trenger man omsveiset std innsug i dette tilfelle? hva med T25 innsug? eller std. Edited January 28, 2011 by Danny Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 (edited) Bilen gikk som bare det den på pumpebensin og a/r 0.48, ladda 2.2 bar, men tror dette kan bli vanskelig med e-85 pga tenning.Motor bremsa rundt 550 nm og 330ish hk. men skulle gjerne vært oppe i 650-700 nm. I og med at E-85 gir lavere forbrennings/eksos temp. så burde dette 0.48 huset være perfekt for 350-380 hk. (dette huset kan heller ikke sammenlignes med et normalt 0.48 hus da der er utdreid, ikke produserer like mye baktrykk) Ja husker det Danny men ser de selger det billig i england nå. Men vi får se om vi kan bli enige om noe:) Kjører man med alle dysene igang heletiden, eller kobler siste "rekke" inn ved behov?(turtall/trykk) Edited January 28, 2011 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herbst 1 Posted January 28, 2011 Author Share Posted January 28, 2011 Har hatt p8 med GEMS innmat og dobble dyser noen år, den som Tommen har nå. Den la inn de 4 siste dysene på 2500 rpm. Men du må passe på at du må ha høy eller lav ohms dyser, det motsatte av org cosworth dyser husker ikke helt hva som var hva. Denne ble mappet av Per. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 Høy eller lav;) he he, noen som vet?Kan jo ringe til Per og høre evt. 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herbst 1 Posted January 28, 2011 Author Share Posted January 28, 2011 Høy eller lav;) he he, noen som vet?Kan jo ringe til Per og høre evt. Brukte ihvertall dyser til Audi rs2 Du har vel kanskje litt kontakt med Tommen for tiden, så du kan jo høre litt med han om høy/lav. Når det gjelder std esc cos innsug hadde vi trykkforskjell på opptil ,3 bar fra før spjell til plenum på 2bar @ 5000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 (edited) Orginalt er lav ohm, så da går det fint med de runnerene og dysene(høy ohm) som Danny her vil prakke på meg;)Interessant.... her lukter det E-85 Edited January 28, 2011 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herbst 1 Posted January 28, 2011 Author Share Posted January 28, 2011 Når det gjelder intercooler så prøvde vi også med std esc cos cooler, denne var den første flaskehalsen, fikk ganske fort trykkforskjell inn og ut Byttet denne med rs 500 cooler, men da kom problemet med innsuget Turbo Karlsen lagde så et innsug, og alle trykk problemer forsvant Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now