Ro0ck Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 Avfetting, vask, clay, vask, lakkrens, polish, lakkforsegling og litt swisswax på toppen.. Det blir rett og slett helt topp Jeg har opplevd at swisswax er bedre i varmere strøk, altså forseglingen blir svekket om vinteren. Jeg har brukt Meguiars, vask, lakk rubber, polish og voks. Fungert utrolig bra. Som forseglingen på ruter har jeg brukt Rain-X. Enkelt, billig og fungerer 100%. Har hatt nå forseglingen på rutene i flere mnd'r, uten at effekten er blitt dårligere.. Anbefales. 600 kr så har du alt. Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified) Link to comment Share on other sites More sharing options...
KNAa Racing Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 Har fått bygd dobbel eksos Men stussene ble for store,å ble for mye støy.Så monterte potte på begge sider,å byttet stusser..Synes det ble penere:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian MH Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 (edited) Jeg har opplevd at swisswax er bedre i varmere strøk, altså forseglingen blir svekket om vinteren. Jeg har brukt Meguiars, vask, lakk rubber, polish og voks. Fungert utrolig bra. Som forseglingen på ruter har jeg brukt Rain-X. Enkelt, billig og fungerer 100%. Har hatt nå forseglingen på rutene i flere mnd'r, uten at effekten er blitt dårligere.. Anbefales. 600 kr så har du alt. Jeg bruker meg' jeg også Uten tvil så er ingen over, og ingen ved siden av!!! Men jeg tok en runde med lakkforsegling i August, og jeg er dypt imponert over glansen enda.. For to uker sia så tok jeg en runde med avfetting(prickbort), Vask(meg' techwash Lilla), clayet(meg')vask igjen, tørk, og så polering (Meg' NXT techwax 2.0l da) På alle plastdetaljer i motor, innvendig og utvendig gikk jeg over med Meg' all surface cleaner. Også ga jeg den en runde med selvvask uten børster forrige helg for å få bort rester. Softwash selvvasken er helt fantastisk. Så nå er den blank og flott som rumpa til ei 18 åring! Har fått bygd dobbel eksos Men stussene ble for store,å ble for mye støy.Så monterte potte på begge sider,å byttet stusser..Synes det ble penere:) S-W-E-E-T! Si ifra om du skal selge den bilen en gang, da kan det være jeg ryker på den Edited January 27, 2012 by Stian MH [] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue [x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red Link to comment Share on other sites More sharing options...
KNAa Racing Posted February 17, 2012 Share Posted February 17, 2012 Ny front:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted February 17, 2012 Share Posted February 17, 2012 Dæggern å fin den bilen der har blitt da!!! Skal si du har gjort en bra jobb der ja.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HLS Posted February 17, 2012 Share Posted February 17, 2012 (edited) 05 1.8 mondeounder ombygging. mange fine mondeo`er her på forumet! Edited February 17, 2012 by HLS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danvik Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 (edited) For noen år siden, klarte jeg å svi av nesten 200 000.- på en Mondeo 1998. Var i utgangspunktet en V6. Men toppene gikk til H... Ford verkstedet mente da, at det ble billigere å bytte hele motoren. Det viste seg å vøre en sannhet med modifikasjoner. Fant en ST200 motor og da begynte morroa og pengene å fly. Så fjerne all rust, lakket den opp,byttet mye innmat i motor og chippet, bygde dobbel eksos i 3" med dobbel 4" endestusser og det kostet skjorta og litt til. Svendsen Eksos ville ikke ha gjort jobben vist de viste hvor mye jobb det var :-) byttet til ST200 kasse og kraftigere Clutch skiftet interiør senk osv osv. Men dæven hvor morro den bilen var å kjøre. savner den litt :-) Noen som vet hvor denne bilen er i dag ? Edited February 18, 2012 by Danvik Link to comment Share on other sites More sharing options...
dude1989 Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 det får`n si, var strøken den Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danvik Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 Takk :-) Savner bilen litt men ikke utgiftene he he. Men lurer på hvor denne bilen havnet og om den er i live i dag. . Håpet kansje noen kjente den igjen. Og bilenvar i utrolig bra stand da jeg solgte den Link to comment Share on other sites More sharing options...
dude1989 Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 hehe, var noen påkostninger der , blei vel noen kroner i bensin med litt frisk kjøring også vel . skal vel ikke se bortifra att den ruller ennå, men jeg har desverre ikke sett den (ikke som jeg kan huske) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ro0ck Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 (edited) "Stian MH:Jeg bruker meg' jeg også Uten tvil så er ingen over, og ingen ved siden av!!! Men jeg tok en runde med lakkforsegling i August, og jeg er dypt imponert over glansen enda.. For to uker sia så tok jeg en runde med avfetting(prickbort), Vask(meg' techwash Lilla), clayet(meg')vask igjen, tørk, og så polering (Meg' NXT techwax 2.0l da) På alle plastdetaljer i motor, innvendig og utvendig gikk jeg over med Meg' all surface cleaner. Også ga jeg den en runde med selvvask uten børster forrige helg for å få bort rester. Softwash selvvasken er helt fantastisk. Så nå er den blank og flott som rumpa til ei 18 åring!" Haha, ja der ser man:) Edited February 18, 2012 by Ro0ck Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified) Link to comment Share on other sites More sharing options...
verbarti Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Får legge ut noken av Mondeoen Link to comment Share on other sites More sharing options...
GlennAre Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 (edited) Her er det bilder av Mondeoen jeg hadde for noen mnd siden, savner den endel ja Sånn BTW så er Felgene tilsalgs!! Edited February 19, 2012 by GlennAre - Jeg kjører ikke gammal Ford fordi jeg må, men fordi jeg kan! <3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Her er det bilder av Mondeoen jeg hadde for noen mnd siden, savner den endel ja Denne a? Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjellcorp Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Denne a? https://fbcdn-photos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/263647_10150693804325142_545295141_19567699_7510751_a.jpg hehe, holdt ikke lenge den der nei Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Her er det bilder av Mondeoen jeg hadde for noen mnd siden, savner den endel ja Denne går.vel fortsatt pa raufoss. Står i alle fall en like lav en på parkeringa til industri parken hver dag. Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GlennAre Posted February 20, 2012 Share Posted February 20, 2012 Denne a? Den der var faktisk den beste av dem begge, men der skjedde det noen forvandlinger feil vei kan du si Denne går.vel fortsatt pa raufoss. Står i alle fall en like lav en på parkeringa til industri parken hver dag.Det er fult mulig, han som eier den bor på kolbu i hvertfall - Jeg kjører ikke gammal Ford fordi jeg må, men fordi jeg kan! <3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lunavoff Posted February 20, 2012 Share Posted February 20, 2012 Tok et kjapt bilde på vei til jobb i dag, var så flott en soloppgang (synd jeg ikke hadde bedre mobilkamera): 05 Mondeo 2.2 TDCI Titanium X Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcen Posted February 20, 2012 Author Share Posted February 20, 2012 Tok et kjapt bilde på vei til jobb i dag, var så flott en soloppgang (synd jeg ikke hadde bedre mobilkamera): fint bilde..savner kromlista i frontfangeren min jeg da.. Mondeo ST TDCI "machine silver" zito miracle 19...bixenon og led overalt... green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler. pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene 87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted February 20, 2012 Share Posted February 20, 2012 Tok et kjapt bilde på vei til jobb i dag, var så flott en soloppgang (synd jeg ikke hadde bedre mobilkamera): Har møtt deg noen ganger ja, fin bil! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted February 20, 2012 Share Posted February 20, 2012 Tok et kjapt bilde på vei til jobb i dag, var så flott en soloppgang (synd jeg ikke hadde bedre mobilkamera): Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjellcorp Posted February 20, 2012 Share Posted February 20, 2012 meget pent bilde kverna. og bil da selvsagt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KNAa Racing Posted February 20, 2012 Share Posted February 20, 2012 Tok et kjapt bilde på vei til jobb i dag, var så flott en soloppgang (synd jeg ikke hadde bedre mobilkamera): Pen bil! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian MH Posted February 20, 2012 Share Posted February 20, 2012 Tok et kjapt bilde på vei til jobb i dag, var så flott en soloppgang (synd jeg ikke hadde bedre mobilkamera): Pen bil:-) vurdert oransj lys i p-lysa? [] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue [x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red Link to comment Share on other sites More sharing options...
GlennAre Posted February 21, 2012 Share Posted February 21, 2012 Pen bil:-) vurdert oransj lys i p-lysa?fysj, da er det bedre med led pærer og xenon i sprederne - Jeg kjører ikke gammal Ford fordi jeg må, men fordi jeg kan! <3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts