Montecristo Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Hei, Etter en del skruing er Escorten min klar for veien. Men nå vil den pluteslig ikke tenne. Har sjekket strøm med tennpluggtester og skiftet plugger. Men høres ikke ut som om den får noe bensin og tenne. Tanken er det bensin på og hører at bensinpumpa funker, hva kan være galt? hvordan sjekker jeg for luftlommer som sperrer for bensinen? Eneste jeg kommer på som kan være galt for øyeblikket.Lekker heller ikke bensin. Noen som har noen andre idèer? Bilen det dreier seg om er en 1994 modell Escort med 16v Dohc motor. Takk for all hjelp igjen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Skru ut en plugg og se om den er våt, eller lukter bensin. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Sjekk også den store kontakten på siden av innsuget (bak coil). Hvis den ikke sitter skikkelig sammen mister ECU kontakten med dyser og flere sensorer. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Montecristo Posted January 18, 2011 Author Share Posted January 18, 2011 Takker for svar! skal teste ut de tipsene i morgen Er det sannsynlig at drivstoff filteret kan ha tatt kvelden sånn helt plutselig? Kan bensinpumpe være defekt selvom denne lager lyd? Bilen ble parkert og sto ute i ca. en uke for og så ikke starte opp. Og finnes det en bensintrykksregulator på disse bilene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RstS2 Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Du har sjekket nødbryteren som sitter under i fotbrønnen ut mot venstre side bak ett deksel på sjåfør side, en rød bryter som kan ha blitt utløst og da får du ikke fyra bilen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Du har sjekket nødbryteren som sitter under i fotbrønnen ut mot venstre side bak ett deksel på sjåfør side, en rød bryter som kan ha blitt utløst og da får du ikke fyra bilen.Den bryteren stopper bensinpumpa. I følge første post lager pumpa lyd, da er ikke bryteren problemet. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RstS2 Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Den bryteren stopper bensinpumpa. I følge første post lager pumpa lyd, da er ikke bryteren problemet. Selvfølgelig ,leste litt fort i første post ja:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajac Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Litt OT, men hva er egentlig poenget med den bryteren? Manuell startsperre? 1995 Ford Escort Si Sport Stv 1.6 Zetec 16v - Nylig EU-godkjent uten rustanmerkninger! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RstS2 Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Litt OT, men hva er egentlig poenget med den bryteren? Manuell startsperre? Kræsj bryter, smeller det skikkelig utløses bryteren og du skal ikke få startet eller pumpet bensin rundt i systemet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Montecristo Posted January 25, 2011 Author Share Posted January 25, 2011 Heisann, har nå sjekket alt og ingenting og det virker som om bilen får bensin alikevell. Derimot begynner jeg og misstenke at motoren "tenner feil" altså tennpluggene tenner når stemplene står i feil posisjon. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men er det noen som vet sånn ca. fremgangsmåte for og løse dette problemet? Har lest i Haynes boka og der står det at det finnes flere hakk eller merker opp igjennom systemet som viser om sylinderne står riktig i forhold til drivrema. Men blir jo ikke klokere av dette. Noen som har en enkel trinn-for-trinn guide til og løse dette problemet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Du kan jo begynne med å sjekke at pluggledningene står riktig. Det står nummer på coilpakka (må kanskje vaskes litt). For å sjekke skikkelig må du av med toppdekselet. Det er spor i enden av kammene der du kan skyve inn et flatjern (8mm eller noe). Når kammene står i riktig posisjon skal 2 hakk i nedre reimhjul ligge på linje med en kant i bunnpanna. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now