Jump to content

EFI på 2.0l ohc motor


link

Recommended Posts

bensintank, pumpe, filter, strøm med releer, innsug med dyser og tilbehør, luftmengdemåler, coil, fordeler, innsugs pakning.

så må du file plass i toppen til dysene, eller bytte topp. forgasser innsug er runde, mens efi er ovale.

 

og blendeplate der som gasser bensinpumpen sitter.

 

letere og billigere å kjøpe komplett is motor.

Link to comment
Share on other sites

bensintank, pumpe, filter, strøm med releer, innsug med dyser og tilbehør, luftmengdemåler, coil, fordeler, innsugs pakning.

så må du file plass i toppen til dysene, eller bytte topp. forgasser innsug er runde, mens efi er ovale.

 

og blendeplate der som gasser bensinpumpen sitter.

 

letere og billigere å kjøpe komplett is motor.

 

jepp da kjøper eg is motor ser eg.

er det plug and play?

ford sierra 3dørs 1986mod

Link to comment
Share on other sites

Lavkomp motoren er godt egna for lavbudsjett turbobygg da :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

lavkompen går faktisk ganske så bra om man får justert tenninga litt oxo :) min spant lett på 2 gir på tørt føre etter litt justering av tenninga :P dog hadde 3.92 diff med diffbrems :)

 

beste er å finne motor fra seint 87, dem har rød fordeler, du trenger IKKE å modde i toppen for dysene da dette går helt fint, har selv vært med å bygge om en gasser til I motor bare ved å flytte over ett I innsug rett på gasser toppen :)

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Så er det da også motorstyringa som er den store forskjellen på høy og lavkomp motorene. Seleve komp forskjellen merkes ikke så godt til daglig kjøring.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

lavkompen går faktisk ganske så bra om man får justert tenninga litt oxo :) min spant lett på 2 gir på tørt føre etter litt justering av tenninga :P dog hadde 3.92 diff med diffbrems :)

 

beste er å finne motor fra seint 87, dem har rød fordeler, du trenger IKKE å modde i toppen for dysene da dette går helt fint, har selv vært med å bygge om en gasser til I motor bare ved å flytte over ett I innsug rett på gasser toppen :)

 

trenger eg kun innsug da eller? hehe eg er helt grønn på ford !

 

ja det blir ett lavbudsjett turbo bygg. menne eg datt litt ut her nå :P

hvilke deler trenger eg? og er det evt noen her som har det? er ganske keen på og begynne så fort som mulig.

ford sierra 3dørs 1986mod

Link to comment
Share on other sites

er forskjell på IS topp å gasser topp, dvs at I toppen har utfresing i toppen til dysene som I motoren har.. MEN det er ikke nødvendig å frese ut om du skal bruke den motoren du har for å bygge om. MEN om du finner deg en komplett motor trenger du ikke å gjøre d,da er det allerede utfrest der

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

men mann da :P nå må du lese litt.. skal du bruke motoren din, som tydeligvis er en gasser motor må du skifte innsuget ditt. viss ikke finner du deg en komplett I motor fra sen 87 ->,D.toft skreiv hva du trenger til ombygginga

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

IS toppen har større innsugsporter enn gassertoppen også, for å gjøre forvirringa komplett ;)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Når du har alt av deler er det rein plankekjøring :) Null tilpassing og slik som du får med motor fra anna biltype.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

jeg hadde en rød sierra som ble ombygd til IS når den orginale 1.6litern kapitulerte. der ble det benyttet motor med rød fordeler å alle de "kule" rør greiene på eksosen. men jeg bygde om til grå fordeler å gammel styring:) den gikk skikkelig bra. hadde dog 1.6literns eksos anlegg så den var mildt sagt strupa på høyt turtall. men den holdt lett følge med å kjørte fra friske dohc motorer å lignende:)

 

min anbefalning er å skaffe en donorbil med alt du trenger:) er det en eldre sierra(grå fordeler) burde alt være plug and play:) har den rød fordeler er ting bittelitt værre. men skjønner du hvordan du kobler opp en cd spiller klarer du lett å sette deg inn i dette å koble det sammen:)

 

jeg brukte to kvelder på å konvertere min(første gang i hele mitt liv) en kveld på å demontere delebilen å en kveld på å bygge om min egen.

min bil ble altså kjørt inn og ut for egen maskin samme kveld:) å dette var ikke noe fancy verksted. stod i en middels stor garasje å det eneste grove verktøyet vi hadde var elefanten.

 

så det er umåtelig fort gjort:)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...