link Posted January 15, 2011 Share Posted January 15, 2011 lurer på om det er mulig og bygge om til EFI på en 2.0liter gasser motor? isåfall, hva må til?håper på kjappe svar mvh steffen ford sierra 3dørs 1986mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 15, 2011 Share Posted January 15, 2011 bensintank, pumpe, filter, strøm med releer, innsug med dyser og tilbehør, luftmengdemåler, coil, fordeler, innsugs pakning.så må du file plass i toppen til dysene, eller bytte topp. forgasser innsug er runde, mens efi er ovale. og blendeplate der som gasser bensinpumpen sitter. letere og billigere å kjøpe komplett is motor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
link Posted January 15, 2011 Author Share Posted January 15, 2011 bensintank, pumpe, filter, strøm med releer, innsug med dyser og tilbehør, luftmengdemåler, coil, fordeler, innsugs pakning.så må du file plass i toppen til dysene, eller bytte topp. forgasser innsug er runde, mens efi er ovale. og blendeplate der som gasser bensinpumpen sitter. letere og billigere å kjøpe komplett is motor. jepp da kjøper eg is motor ser eg.er det plug and play? ford sierra 3dørs 1986mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 16, 2011 Share Posted January 16, 2011 er usikker om det er p&p.mwn kjøp is motor med rød fordeler og eksos manifoil som er uten rør ned på, som bilde, dem er lavkomp, 100hk og har lambda, denne motoren kom i sein 1989 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 16, 2011 Share Posted January 16, 2011 Lavkomp motoren er godt egna for lavbudsjett turbobygg da - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted January 16, 2011 Share Posted January 16, 2011 lavkompen går faktisk ganske så bra om man får justert tenninga litt oxo min spant lett på 2 gir på tørt føre etter litt justering av tenninga dog hadde 3.92 diff med diffbrems beste er å finne motor fra seint 87, dem har rød fordeler, du trenger IKKE å modde i toppen for dysene da dette går helt fint, har selv vært med å bygge om en gasser til I motor bare ved å flytte over ett I innsug rett på gasser toppen Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 16, 2011 Share Posted January 16, 2011 Så er det da også motorstyringa som er den store forskjellen på høy og lavkomp motorene. Seleve komp forskjellen merkes ikke så godt til daglig kjøring. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
link Posted January 16, 2011 Author Share Posted January 16, 2011 lavkompen går faktisk ganske så bra om man får justert tenninga litt oxo min spant lett på 2 gir på tørt føre etter litt justering av tenninga dog hadde 3.92 diff med diffbrems beste er å finne motor fra seint 87, dem har rød fordeler, du trenger IKKE å modde i toppen for dysene da dette går helt fint, har selv vært med å bygge om en gasser til I motor bare ved å flytte over ett I innsug rett på gasser toppen trenger eg kun innsug da eller? hehe eg er helt grønn på ford ! ja det blir ett lavbudsjett turbo bygg. menne eg datt litt ut her nå hvilke deler trenger eg? og er det evt noen her som har det? er ganske keen på og begynne så fort som mulig. ford sierra 3dørs 1986mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted January 16, 2011 Share Posted January 16, 2011 er forskjell på IS topp å gasser topp, dvs at I toppen har utfresing i toppen til dysene som I motoren har.. MEN det er ikke nødvendig å frese ut om du skal bruke den motoren du har for å bygge om. MEN om du finner deg en komplett motor trenger du ikke å gjøre d,da er det allerede utfrest der Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
link Posted January 16, 2011 Author Share Posted January 16, 2011 må eg bytte hele toppen da? eller kun innsug? og evt hva annet ford sierra 3dørs 1986mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted January 16, 2011 Share Posted January 16, 2011 men mann da nå må du lese litt.. skal du bruke motoren din, som tydeligvis er en gasser motor må du skifte innsuget ditt. viss ikke finner du deg en komplett I motor fra sen 87 ->,D.toft skreiv hva du trenger til ombygginga Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 16, 2011 Share Posted January 16, 2011 IS toppen har større innsugsporter enn gassertoppen også, for å gjøre forvirringa komplett - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
link Posted January 17, 2011 Author Share Posted January 17, 2011 eg gir opp ! stikker til sverige og kjøper en non ford motor. er vel som og banne i kirka det her hehe ford sierra 3dørs 1986mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 Når du har alt av deler er det rein plankekjøring Null tilpassing og slik som du får med motor fra anna biltype. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 jeg hadde en rød sierra som ble ombygd til IS når den orginale 1.6litern kapitulerte. der ble det benyttet motor med rød fordeler å alle de "kule" rør greiene på eksosen. men jeg bygde om til grå fordeler å gammel styring:) den gikk skikkelig bra. hadde dog 1.6literns eksos anlegg så den var mildt sagt strupa på høyt turtall. men den holdt lett følge med å kjørte fra friske dohc motorer å lignende:) min anbefalning er å skaffe en donorbil med alt du trenger:) er det en eldre sierra(grå fordeler) burde alt være plug and play:) har den rød fordeler er ting bittelitt værre. men skjønner du hvordan du kobler opp en cd spiller klarer du lett å sette deg inn i dette å koble det sammen:) jeg brukte to kvelder på å konvertere min(første gang i hele mitt liv) en kveld på å demontere delebilen å en kveld på å bygge om min egen.min bil ble altså kjørt inn og ut for egen maskin samme kveld:) å dette var ikke noe fancy verksted. stod i en middels stor garasje å det eneste grove verktøyet vi hadde var elefanten. så det er umåtelig fort gjort:) Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
link Posted January 18, 2011 Author Share Posted January 18, 2011 hm får se etter en donørbil da ford sierra 3dørs 1986mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts