Per Olav Posted January 13, 2011 Posted January 13, 2011 En kamerat byttet netopp til seg et sierra cosworth 4x4 prosjekt. Ombygd bil til cosworth 4x4.Det er rådebank i motoren, men ellers er bilen høvelig grei.Det sitter 200 motor i den. Han fikk med hel bil i deler uten karosseri, med blant annet en 205 rødtoppmotor med kraftig skjørtebank, men ok veiv og råder. Er veiva lik mellom 205 og 200 motor? og evt rådene hvis en av disse er skadet i 200 motoren? Har ikke demontert 200 motoren enda så vet ikke hvor ille det er nedi der.. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
skogly Posted January 13, 2011 Posted January 13, 2011 rådene kan brukes om hværandre, kun litt forskjel på utseende.veiv er jeg usikker på , men mener den også er temlig lik 86 Sierra RS Cosworth75 Ford Taunus 2d 2,0ist "under construction"79 Mercedes 309d10 Renault Laguna12 Ford Mondeo Titanium 2.0tdci
Tore_TJ Posted January 13, 2011 Posted January 13, 2011 Veivene går om hverandre.Hørt at det skal være noe smågreier akkurat der med reimhjulet, men ingenting som har noe av betydning. Aldri hold to opp mot hverandre så kan ikke bekrefte det.
as. Posted January 13, 2011 Posted January 13, 2011 Hvorfor ikke bare slipe veiva, så har han fortsat to motorer?
Per Olav Posted January 13, 2011 Author Posted January 13, 2011 On 1/13/2011 at 6:22 PM, Per Olav said: Har ikke demontert 200 motoren enda så vet ikke hvor ille det er nedi der.. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
DochTurbo2.0 Posted January 20, 2011 Posted January 20, 2011 hei dere der.. har en 4x4 veiv jeg lurer på og slipe.. hva koster dette ca og hvor kan jeg gjøre dette?
Fakeworth Posted January 20, 2011 Posted January 20, 2011 koster fort 5-6 lapper, alle motorverksteder fikser det vel.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
cossiedude Posted January 20, 2011 Posted January 20, 2011 er garantert billigere å få EBB til å slipe og balansere den.
a.nilsen Posted January 20, 2011 Posted January 20, 2011 Selv om han bor på andre siden av landet? Trukke det altså. Bare å høre hos noen av de kjente og evnt prute litt så kommer du nok vel så greit ut av det. oslo sylinder service, sarpsborg motorverksted, cylmo, motorteknikk m.fl. Sikkert noen nedover i Vestfold og. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Ron Posted January 20, 2011 Posted January 20, 2011 On 1/20/2011 at 5:35 PM, DochTurbo2.0 said: hei dere der.. har en 4x4 veiv jeg lurer på og slipe.. hva koster dette ca og hvor kan jeg gjøre dette? Cylmo tar 3450kr + moms. ( + nye lager ) Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Fakeworth Posted January 20, 2011 Posted January 20, 2011 Det er vel ikke i hovedsak slipinga som koster, mener at herdinga koster ganske bra også jeg.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
skogly Posted January 20, 2011 Posted January 20, 2011 litt ot her men hva er forskjellen mellom 2wd og 4wd stempler/råder/veiv? mente selv det var kun litt kosmetisk. rådene er vel samme høyde men dog litt ulik i støp. veiva er vel relativt lik den å stemplen er de like? evt forskjell mellom disse? mvh Anders 86 Sierra RS Cosworth75 Ford Taunus 2d 2,0ist "under construction"79 Mercedes 309d10 Renault Laguna12 Ford Mondeo Titanium 2.0tdci
cossiedude Posted January 21, 2011 Posted January 21, 2011 vist det kostet 5-6 tusen som fakeworth sa lenger oppe her,så ville det nok blitt billigere å få EBB til å ta jobben a.nilsen. hadde ikke kostet 3500,- i frakt mellom øst og vest. I så tilfelle så tror jeg at jeg ville begynt transportfirma
a.nilsen Posted January 21, 2011 Posted January 21, 2011 Ville for det første være veldig skeptisk til å sende en ny balansert veiv med en transportør som ikke har noe forhold til det han kjører rundt med. Ellers så kan jeg ikke skjønne hvordan prisen til EBB kan være så mye lavere da det er de samme maskinene som de må ha for å gjøre jobben og begge lever av det de driver med. Tror ikke EBB heller er en Blå kors bedrift... Rett meg om jeg har feil.? '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
cossiedude Posted January 21, 2011 Posted January 21, 2011 Han er nok på mange felt MYE billigere enn de som driver stort. Han har ikke utgifter i verksted leie,ingen ansatte og han har utstyret hjemme.Blåkors har jeg ikke kjennskap til.Har du? Og han lever ikke av dette. Han har vanlig jobb.
a.nilsen Posted January 21, 2011 Posted January 21, 2011 Ok. Da blir det det noe annet. Trodde da han var i full jobb i egen bedrift med full maskin park og svært verksted med alt det medfører av kostnader. Da legger jeg den død. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
armani Posted January 21, 2011 Posted January 21, 2011 5-6000 for sliping av veiv ja, da har du blitt rana 2wd sierra cosworth
Janna Posted January 21, 2011 Posted January 21, 2011 Noen som har fått en pris fra EBB da?Ellers er det jo bare synsing. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
dohcboy Posted January 30, 2011 Posted January 30, 2011 eneste måten å finne ut sånt på er å ringe han Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Voldenracing Posted January 30, 2011 Posted January 30, 2011 Har nyslipte veiver på lager 3000,-pluss lager 1500,- og frakt 250,- og den defekte i innbytte. Facebook
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now