Jump to content

Veiv 2wd vs 4wd


Per Olav

Recommended Posts

En kamerat byttet netopp til seg et sierra cosworth 4x4 prosjekt. Ombygd bil til cosworth 4x4.

Det er rådebank i motoren, men ellers er bilen høvelig grei.

Det sitter 200 motor i den.

 

Han fikk med hel bil i deler uten karosseri, med blant annet en 205 rødtoppmotor med kraftig skjørtebank, men ok veiv og råder. Er veiva lik mellom 205 og 200 motor? og evt rådene hvis en av disse er skadet i 200 motoren?

 

Har ikke demontert 200 motoren enda så vet ikke hvor ille det er nedi der..

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

rådene kan brukes om hværandre, kun litt forskjel på utseende.

veiv er jeg usikker på , men mener den også er temlig lik

86 Sierra RS Cosworth

75 Ford Taunus 2d 2,0ist "under construction"

79 Mercedes 309d

10 Renault Laguna

12 Ford Mondeo Titanium 2.0tdci

Link to comment
Share on other sites

koster fort 5-6 lapper, alle motorverksteder fikser det vel..

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Selv om han bor på andre siden av landet? Trukke det altså. Bare å høre hos noen av de kjente og evnt prute litt så kommer du nok vel så greit ut av det. oslo sylinder service, sarpsborg motorverksted, cylmo, motorteknikk m.fl. Sikkert noen nedover i Vestfold og.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

hei dere der.. har en 4x4 veiv jeg lurer på og slipe.. hva koster dette ca og hvor kan jeg gjøre dette?

 

Cylmo tar 3450kr + moms. ( + nye lager )

 

:)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Det er vel ikke i hovedsak slipinga som koster, mener at herdinga koster ganske bra også jeg..

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

litt ot her men hva er forskjellen mellom 2wd og 4wd stempler/råder/veiv?

 

mente selv det var kun litt kosmetisk.

 

rådene er vel samme høyde men dog litt ulik i støp.

 

veiva er vel relativt lik den å

 

stemplen er de like? evt forskjell mellom disse?

 

mvh Anders

86 Sierra RS Cosworth

75 Ford Taunus 2d 2,0ist "under construction"

79 Mercedes 309d

10 Renault Laguna

12 Ford Mondeo Titanium 2.0tdci

Link to comment
Share on other sites

Ville for det første være veldig skeptisk til å sende en ny balansert veiv med en transportør som ikke har noe forhold til det han kjører rundt med. Ellers så kan jeg ikke skjønne hvordan prisen til EBB kan være så mye lavere da det er de samme maskinene som de må ha for å gjøre jobben og begge lever av det de driver med. Tror ikke EBB heller er en Blå kors bedrift... Rett meg om jeg har feil.?

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...