Kai78 Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Jeg sliter med å få åpnet bagasjerommet på min Mondeo via knappen på bagasjelokket. Mikrobryteren ble byttet i dag, men det hjalp ingenting. Får åpnet bagasjelokket med nøkkelen og knappen inni bilen. Har lest på www.talkford.com at driveren i førerdøra kan være synderen. Noen som har forslag til hva som kan være problemet? Alle tips mottas med takk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai78 Posted March 6, 2011 Author Share Posted March 6, 2011 Prøver meg igjen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 (edited) Det KAN være GEM modulen, dvs den som styrer all låsing, vinduer osv. Men litt pussig at det er den utvendige som ikke virker Edited March 6, 2011 by focusst Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai78 Posted March 6, 2011 Author Share Posted March 6, 2011 Sitter denne evnt. i førerdøren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 Nei, bak hanskerommet Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai78 Posted March 6, 2011 Author Share Posted March 6, 2011 Er GEM-modulen det samme som hjernen, eller styrer den bare låsingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai78 Posted March 6, 2011 Author Share Posted March 6, 2011 Har forresten lagt merke til at låsen på passasjerdøren ikke bestandig henger med når jeg bruker sentrallåsen. Kan dette ha en sammenheng med at trykknappen til bagasjelokket ikke virker, les: GEM-modulen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 General Electric Module har ingening med motostyring å gjøre, Den styrer bl.a låsing, el vinduer, vindusviskere o.l. Det kan være en sammenheng, uten at jeg vil si det er det Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai78 Posted March 6, 2011 Author Share Posted March 6, 2011 Da er jeg med, takk for info! Skal prøve å få tak i en modul og teste med. Den er sikkert ikke umulig å skaffe brukt, vil jeg tro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KennethJohnsen Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 Hei, har d samme problemet på min mondeo stv. får åpnet den med nøkelen men ikke mer. Hadde bilen just på service på ford (bay auto) hvor jeg nevnte dette problemet for de.De kunne ikke garantere dette 100 % men mente problemet kunne ligge i låse kassa, som sitter inne i fører døra.Hvis ikke jeg husker feil kostet denne delen rett under 1300kr.Tenkte jeg skulle forsøke dette etter vert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 Får åpnet bakluka med knappen på nøkkelen, men ikke med bryter inni bilen, og ikke med håndtak bak på luka. Iiiiiiiirriterende Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai78 Posted March 7, 2011 Author Share Posted March 7, 2011 Jeg skal også prøve med låsekassa i førerdøra, ifølge www.talkford.com er dette et godt kjent problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 I 90% av disse tilfellene er det mikrobryteren i luka som er problemet Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai78 Posted March 7, 2011 Author Share Posted March 7, 2011 Mikrobryteren har jeg byttet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts