Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

sliter litt med å få start på motoren om dagen, får ikke gnist.. prøver litt med stroboskoplampa og det er ujevn blinking ut ifra coilen og ingen blinking ut fra fordeleren, eller dvs. en skjelden gang. hva kan dette være fornoe?

gD2n9.jpg

Posted

Prøvd å bytte fordeler og rotor? Evnt. hvordan ser det ut?

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Posted

Er det konstant batteri spenning til coil når tenninga er på? Kan høres ut som om den får ujevn trigger signal. Har du sjekka veivsensoren?

Posted

har drevi litt i garasjen nå, bytta pluggledninger. har nå liv ut fra coilen og regelmessig riktig gnist på sylinder nr 1 men ingen andre. så da spørs det om det er rotor eller fordelerlokk. da dette nesten er nytt og ikke gåt langt, så skal jeg prøve å få bytta det.

det er da vel ikke veivsensor på 2.9 motoren?

gD2n9.jpg

Posted

Nei, ingen veivsensor på 2,9 motoren. Men sjekk tenningsmodulen med det samme. Er den lille svarte saken som sitter på baksiden av fordeleren. Prøv gjerne en annen coil også.

Det er ikke en ting jeg kan.

Posted

ja, har prøvd med en anna tenningsmodul jeg har liggende også, men ikke no forskjell på det, har dog ikke prøvd etter jeg har bytta pluggkabler men.. har og satt i coilen fra bruksbilen og satt coilen fra granadaen i bruksbilen og den går da like godt :P

gD2n9.jpg

Posted

har drevi litt i garasjen nå, bytta pluggledninger. har nå liv ut fra coilen og regelmessig riktig gnist på sylinder nr 1 men ingen andre. så da spørs det om det er rotor eller fordelerlokk. da dette nesten er nytt og ikke gåt langt, så skal jeg prøve å få bytta det.

Selføgeli er det ikke det, må ha tenkt på dohc jeg. Men da styrker mistanken om fordeler og rotor ;)

• 2 weeks later...