sierraTIC Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 Hei har en 2.8 i granadan min, den bruker verken vann eller olje men går som en 2.0l?? skikkelig dass, den fjusker ikke heller. Noen som vet hva som er galt?? Den bruker SYKT med bensin! 1.7 til 2.3 på mila Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada28GL84 Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 (edited) Hei har en 2.8 i granadan min, den bruker verken vann eller olje men går som en 2.0l?? skikkelig dass, den fjusker ikke heller. Noen som vet hva som er galt?? Den bruker SYKT med bensin! 1.7 til 2.3 på milaIkke for og være morsom eller noe,men sjekka alle bensinslanger??Mål kompen på alle sylindrene dine du PS: hva definerer du som om at den går som en 2.0? (har ikke kjørt 2.0) Edited January 6, 2011 by Granada28GL84 Mvh Jann Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 sjekk tenninga di oxo Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 Utslitt kam? - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted January 7, 2011 Author Share Posted January 7, 2011 (edited) Utslitt kam?hmmm ja kan jo være det. Tett filter har kanskje ikke noe særlig å si på denna motoren? Ikke for og være morsom eller noe,men sjekka alle bensinslanger??Mål kompen på alle sylindrene dine du PS: hva definerer du som om at den går som en 2.0? (har ikke kjørt 2.0)altså går drit dårlig, vet ikke åssen jeg ska forklare det Tror ikke det har vært service = bytting av olje/plugger/filter og pluggledninger på 5 6 årKan jo også si at den er suuper treig med å komme opp på turtall.. Ska prøve å lage film så dere kan se i morgen. Takk for svar!! Edited January 7, 2011 by sierraTIC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 Tett filter har absolutt noe å si. Mye oljerøyk av den under oppstart og/eller har akselerasjon? - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted January 8, 2011 Author Share Posted January 8, 2011 (edited) Tett filter har absolutt noe å si. Mye oljerøyk av den under oppstart og/eller har akselerasjon?ryker ikke av den i det heletatt. Null røyk Edited January 8, 2011 by sierraTIC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 Storservice og motorrens med påfølgende justering , så tenker jeg den går som ei kule igjen. obs , finnes folk som har opplevd tette eksospotter også.... Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted January 12, 2011 Author Share Posted January 12, 2011 Storservice og motorrens med påfølgende justering , så tenker jeg den går som ei kule igjen. obs , finnes folk som har opplevd tette eksospotter også....Kjøpte olje fra ford i dag og oljefilter, tatt ut luftfiltre siden det var potte tett, bytta til motorcraft plugger fra ford, og ska bytte fordeler + rotor og pluggkabler alt fra ford!. Bilen er mye friskere allerede :D. Før olje skift så helte jeg på motor rens fra mekonomen . Men hvem i nærområde kan justere motoren for meg?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gess Posted January 13, 2011 Share Posted January 13, 2011 Har du sjekket kompessjon på maskinen? Jeg hadde en 2.6 som brukte syke mengder bensin. Det viste seg at den ikke hadde særlig med komp på to sylindre, og var i generellt dårlig forfatning. Den hadde også problemer med å få opp turtallet. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted January 21, 2011 Author Share Posted January 21, 2011 Har du sjekket kompessjon på maskinen? Jeg hadde en 2.6 som brukte syke mengder bensin. Det viste seg at den ikke hadde særlig med komp på to sylindre, og var i generellt dårlig forfatning. Den hadde også problemer med å få opp turtallet.Nå går motoren så bra som en gammel 2.8 kan gå Fått tilbake gassresponsen,turtall og effekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
p-granada Posted January 21, 2011 Share Posted January 21, 2011 Hva var feilen(e)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted January 21, 2011 Author Share Posted January 21, 2011 Hva var feilen(e)? usikker bytta alt jeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now