Mortenn Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 har en sierra men dohc 8v, så lurte på om det gikk og sette på topp fra scorpio dohc 16v? eller er det like greit og bytte hele motoren? eller burde jeg beholde dohc som er i sierra'n? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RHH Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Scorpio dohc har bedre bunndrag. 89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil 94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT FORD SIERRA SEDAN Proskjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Kombinert med RS2000hjerne fra escort, konvertering til eec-v sprutet fra scorpioen, eller datasprut, så går det helt fint.Rs2000 konverteringa finns det en engelsk manual på.Momentet er ca det samme i 8v og 16v, men 16v har litt mer futt på topp. 16v fra Scorpio har 130hk, og RS2000 150hk. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mortenn Posted January 5, 2011 Author Share Posted January 5, 2011 (edited) mente det var 150hk i scorpio orginalt? Edited January 5, 2011 by Mortenn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 150 hk i 2,3 dohc 16v ja , og bare 130 i 2.0 16v. 2,0 16v Scorpio har blant anna forskjellige kammer, innsugsmanifold, eksosanlegg og motorstyring. Men selve grunnmotoren skal være lik. Flere har konvertert til RS2000 motor i Sierra med Scorpio topp, innsug og modifisert eksos, og brukt RS2000 kammer, tenningsanlegg og hjerne. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mortenn Posted January 6, 2011 Author Share Posted January 6, 2011 (edited) fetter min har en sporcio 2,3 16v som jeg kanskje kunne ta no deler fra men det funker med 2,3 topp, hjerne og innsug på 2,0 blokk fra sierra? Edited January 6, 2011 by Mortenn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 Scorpio 2,0 16v og 2,3 16v har ikke samme motorstyring som Sierraen, så hjernen passer ikke rett over.2,3 toppen er jeg sannelig ikke sikker på. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 2,3 og 2,0 16v har samme topp, RS2000 og 2,0 scorpio har samme kammer. Bruker man 8v bunndel, 16v topp og RS2000 hjerne med ledningsnett har man 150hk. Eg holder på med å sette inn en 2,0 16v scorpio motor i min sierra, skall bruke originale motorstyringen fra 8vog EDIS 4 tennings system. 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mortenn Posted January 7, 2011 Author Share Posted January 7, 2011 kanskje like greit og setta i hele motoren fra scorpio'n da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 2l 16v og 2.3l 16v har ikke samme topp nei.. er jo bla forskjellig borring i motorene... Link to comment Share on other sites More sharing options...
IceTurbo Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 (edited) 2.3 16v toppen har også større ventiler enn 2Ledit: e hadde feil er samme størrelse på ventilene http://www.fordscorpio.co.uk/engdata2.htm. men prøver å finne data på kammen til rs2000 motoren men finner ikke den, for e tror ikke 2l 16v og rs2000 har samme kammer. Edited January 8, 2011 by IceTurbo Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett. - 1993 Ford sierra Cosworth sleeper- 1976 Ford Taunus 2l automat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 (edited) 2l 16v og 2.3l 16v har ikke samme topp nei.. er jo bla forskjellig borring i motorene... Joda, samme topp. 2.3 16v toppen har også større ventiler enn 2Ledit: e hadde feil er samme størrelse på ventilene http://www.fordscorpio.co.uk/engdata2.htm. men prøver å finne data på kammen til rs2000 motoren men finner ikke den, for e tror ikke 2l 16v og rs2000 har samme kammer. Samme kammer, men kompresjonen er forskjellig. RS2000 10.3Scorpio 9.8 Edited January 8, 2011 by Torgeir B 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Joda, samme topp. bevis det mener nemelig å ha sett bilder og data av dem at 2.3 har større kanaler og større borring derfor større forbrenningskammer.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 (edited) *sukk* ja ser her da RS2000 og Scorpio 2,0 har samme kammer vertfall, 2,3 sine er mildere for mer bunn drag pga automat i stv form osv... 2,0 16vhttp://fordscorpio.co.uk/engdata16v.htm Cylinder head with valve seat inserts Cast mark 20Upper correction angle (production) inlet/exhaust 15ø/20øLower correction angle (production) inlet/exhaust 30ø/30øValve seat angle 45ø/30øValve seat width. inlet mm 1.17 - 2.02Valve seat width. exhaust mm 1.34 - 2.19Valve guide inner Ø (inlet/exhaust valve). standard mm 7.063 - 7.094Camshaft bearing parent bore ×. (all) mm 26.00 - 26.03 2,3 16vhttp://fordscorpio.co.uk/engdata2.htm Cylinder head with valve seat inserts* Cast mark 2.3Upper correction angle. inlet valve (production) ø30Upper correction angle. exhaust valve (production) ø 30Valve seat angle ø44.5 - 45.5Valve seat width. inlet mm 1.18 - 2.02Valve seat width. exhaust mm 1.35 - 2.19Lower correction angle. inlet (production) ø75Lower correction angle. exhaust (production) ø75Valve stem guide diameter. inlet mm 7.063 - 7.094Valve stem guide diameter. exhaust mm 7.063 - 7.094Camshaft bearing parent bore diameter mm 26.00 - 26.03 Edited January 9, 2011 by Torgeir B 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now