Cosworth_ftw Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Har fått en grei pris på vanlig Gaz CO,men lurer først på hvor stive fjærene er?Er det steinhard demping på de så det kun er dekket som demper,eller er det håp for bykjøring/komfort ?Og hvordan er passformen bak /freme mtp at det er liten klaring til karosseriet og evnt felg.Har ikke ET ,men det gjelder vel Diamond CutSer det anbefalles forsterkning på bærebruer bak,men mange kjører uten? Har tårnstag både fremme og bak Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 faktisk så kan du vælge fjedre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 (edited) de orginale fjærene er ikke for stive i det hele tatt! når jeg kjørte mine første gangen uten å justert på dem var det ikke no problem med at det var ukomfortabelt. Vanlige gule koni er vel stivere til og med. så jeg ville ikke valgt mykere fjærer om jeg var deg, men. jeg har 8" breie felger foran og selv med 5mm spacere så får jeg den ikke fullt så lav som jeg ønska foran. men det blir lavt nok, og du får nok ikke det problemet siden diamond cut vel er 7,5" breie. jeg har ikke noe avstivning på min, går helt fint det. har tårnstag bak da. Edited January 5, 2011 by Sierra_2.9 '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted January 5, 2011 Author Share Posted January 5, 2011 (edited) ok,høres jo tilfresstillende ut.Har en 5mm spacer på de gule koniene no.Org fjærer tror jeg!Noen måter å lure seg helt unna toll på? Vet ikke frakten ennå,gidder ikke toll i tillegg,då blir det sikkert dyrere enn å kjøpe de her! Edited January 5, 2011 by Cosworth_ftw Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Hva med å kjøpe av 909motorsport så slipper du styret med toll? Ikke mye dyrere der vel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 mener at mike rainbird gerne deler ud af setúps Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted January 5, 2011 Author Share Posted January 5, 2011 (edited) får de for 450£,ca 4100 med dagens kurs, 909 skal ha 5500+fraktFår de sendt det som gave e.l så skulle det være mulig å spare noen øre Mike <R selger AVO Edited January 5, 2011 by Cosworth_ftw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 kjøper du av woodford eller? han setter jo ned så mye som mulig på invoicen han '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 de orginale fjærene er ikke for stive i det hele tatt! når jeg kjørte mine første gangen uten å justert på dem var det ikke no problem med at det var ukomfortabelt. Vanlige gule koni er vel stivere til og med. så jeg ville ikke valgt mykere fjærer om jeg var deg, men. jeg har 8" breie felger foran og selv med 5mm spacere så får jeg den ikke fullt så lav som jeg ønska foran. men det blir lavt nok, og du får nok ikke det problemet siden diamond cut vel er 7,5" breie. jeg har ikke noe avstivning på min, går helt fint det. har tårnstag bak da. du løser jo senke probleme ditt med og kjøpe kortere fjærer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 (edited) Du kan velge høyde/hardhet på fjærene som følger med, alt etter hvor mye komfort du vil ha Har kjørt med coilover i cirka 8 år etterhvert uten forsterkning bak, så hvis ikke tårnet er fullt i rust er ikke det noe problem Gjør regning med det er Woodford du kjøper hos. Han skriver alltid lav verdi på pakken, men tviler på han sender den som gave. Tollerne åpner mye pakker for tiden. Hvis den er sendt som en gave, kan du risikere at tollerne ber deg vise kvittering for innholdet. Dermed må du vise hva du har betalt, og betale full moms.. Fikk frontdiffen min fra ATM Motorsport sendt som gave for noen år siden, og da gikk det greit Men tror de er mer på høgget nå disse tollerne.. Edited January 5, 2011 by Cosworth Racing1 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 Hør med JHS her inne hvilke fjærer han bestilte. De originale bakfjærene skal være for stiv sier de som har litt mer enn middels peiling.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 Vi var 5 stk som kjøpte Gaz coilovers fra woodford... Trur vi alle sammen blei kjempefornøyd der... Husker ikke pund på fjørene framme, men var 3 stk som fikk med 275 bak og 2 med 325(meg og en til), og må bare si meg kjempefornøyd... Har stillt mine 7 hakk stivere både foran og bak, og har 3cm igjen på gjengene, så er passe lav/stiv uten å subbe noe sted... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted January 6, 2011 Author Share Posted January 6, 2011 Dempertårnene er rimelig bra,så det går sikert fint Fra woodford ja .. Har allerede bestilt,så hvilke fjærer som kommer er jeg litt usikker på no.Disse topplagrene som ble nevnt tidligere,er disse KUN til GOLD? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 Dempertårnene er rimelig bra,så det går sikert fint Fra woodford ja .. Har allerede bestilt,så hvilke fjærer som kommer er jeg litt usikker på no.Disse topplagrene som ble nevnt tidligere,er disse KUN til GOLD? Mener standard er 9" fjær ihvertfall. Husker ikke helt hardheten på fjærene.. Jeg har vel 7" fjær. blir en del stivere da, pluss at jeg har en del stivere fjærer enn originalt levert. Mener dette problemet med dempertårnet KUN gjaldt vanlig Gaz. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 trenger ikkje shims på vanlig gaz, men viktig å ha de dempertoppene som står der originalt. også sikkert greit å bytte de lagrene, tror de kostet i under kant av 200kr for begge lagrene hos ford. 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 Dempertårnene er rimelig bra,så det går sikert fint Fra woodford ja .. Har allerede bestilt,så hvilke fjærer som kommer er jeg litt usikker på no.Disse topplagrene som ble nevnt tidligere,er disse KUN til GOLD? Trenger du nye dempertoppforinger (disse av gummi), har jeg et nytt ubrukt sett liggende fra Escort Cosworth som skal være stivere enn de til Sierra 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted January 6, 2011 Author Share Posted January 6, 2011 bytte hvilke lagre? gummiforingen i dempertoppen før mutteren på toppen ,den som koster 200 på ford?hmm får sjekke tilstanden når de blir byttet,vet ikke om eg gidder å bytte de før det kommer litt varme i luften Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 (edited) bytte hvilke lagre? gummiforingen i dempertoppen før mutteren på toppen ,den som koster 200 på ford?hmm får sjekke tilstanden når de blir byttet,vet ikke om eg gidder å bytte de før det kommer litt varme i luften Det står noen svinghjulslagre i toppen der også. De bør du kanskje bytte. Kanskje like greit å bytte alt sammen der oppe siden det sikkert er gammelt Edited January 6, 2011 by Cosworth Racing1 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 Greit og skifte litt av hvert oppi der når man er i gang, disse skålene har en tendens til å dele seg i toppen f.eks. Angående hardhet på fjærer så mener jeg og huske at mine er 190 bak og 325 foran, etter anbefaling fra Mike Rainbird. Fungert helt knall til mitt bruk, kanskje litt i mykeste laget på SS2 kjøring, men fortsatt mer enn stivt nok på veien. Skal tross alt hjelpe deg og beholde grepet, ikke miste det ved å hoppe av veien! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted January 16, 2011 Author Share Posted January 16, 2011 står 225 på bakfjærene?Fikk montert opp demperne bak ikveld,hva har folket brukt å smøre gjengene med? Hvor mye bør jeg stramme fjærene bak for å få passelig/bra senk,uten å subbe borti noen sted,selv med en dundre på 100 i baksete? Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted January 16, 2011 Share Posted January 16, 2011 Da er fjørene på 225 pund. Ca vanlig på sierra. Justeringa må du prøve deg frem på. Kanskje begynne litt høyt å prøve med veninna di innimellom så finner du ut det.. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted January 16, 2011 Author Share Posted January 16, 2011 Hhe var Kun for å statuere ett eksempelv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 Dabbete ubrukelig råneprodukt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 Dabbete ubrukelig råneprodukt. ? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 Gaz er som å kjøre en gammel ascona med kappede fjærer og lekk org dempere. En får ikke oppgraderte deler billigere enn orginal, dette er nedgradering. Verden vil bedras, i dette tifellet er det veldig enkelt, på med litt el-zink og utvendige gjenger og alle tror vi har et gromt produkt, hahaha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now