Jump to content

Gaz coilovers


Cosworth_ftw

Recommended Posts

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Coilovere og coilovere, det er jo samme **** om fjæra er over eller på siden av demperen. Jalla er jalla uansett. Hvorfor tror dere at øhlins eller bilstein er dyrere?

 

Jeg har selv kjørt mange mil med Gaz, noe som gjorde at jeg demonterte mine egne før bilen kom ned på asfalten i det heletatt. Ahmed fjærer og koni er dyrere, er heldigvis ikke coliover og sykt mye bedre på alle vis.

Link to comment
Share on other sites

Gaz er som å kjøre en gammel ascona med kappede fjærer og lekk org dempere. En får ikke oppgraderte deler billigere enn orginal, dette er nedgradering. Verden vil bedras, i dette tifellet er det veldig enkelt, på med litt el-zink og utvendige gjenger og alle tror vi har et gromt produkt, hahaha.

 

Hvis du ikke har noe bedre å bidra med en den forbanna sutringen din, kan du ikke la være å skrive??

Kjøp den en gammel Jeep, så kan du sitte der og gynge to timer etter bilen har stoppet! Du har jo tydeligvis problemer meg ryggen (eller kanskje hodet??), så det må jo passe deg SINNSYKT bra å ha en sånn bil!

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Klart jeg er en idiot som liker kvalitet :-)

:lol: du har da noen kvalitetskommentarer innimellom.

 

Synes det er merkelig det sverges til koni og Ahmed fjærer i cosworthens hjemland, mens her sees det på som møkk og alle skal ha gaz. Gaz kan fungere bra det med riktige fjærer har jeg blitt fortalt.

 

Jeg har forresten h&r sitt "coilover" sett, og det er faktisk knall.. Men det koster vel nesten dobbelt så mye som vanlige gaz..

Link to comment
Share on other sites

:lol:

Jæv.. bra! Er jo fullt klar over at du får veeeeldig mye bedre saker enn Gaz, men tror faktisk ikke du får "mer for penga" på så mye annet. Var selv veldig fornøyd med Gaz coilovera på gamle bilen og.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Så klistermerkene holdt mål? Jo, GAZ er firstprice hjuloppheng. Tror nok du endrer Mening ganske kraftig etter en tur med proflex!

Det virker som om gjengen her inne tror alt som er hardt er bra (så hu sa jentå), i såfall kan jeg informere om at stålrør er enda billigere og dabber mindre enn malingsblanderene fra Gaz.

Link to comment
Share on other sites

hehe, men kjatti hva er d som er bra da ?? :P

har selv gaz coilover på istn min,å etter mitt bruk så funker d faktisk ganske så fint,har klart å finne kombinasjonen med di fjørene som følger med std gaz settet,er vel ca 47 hakk man kan vri på knotten på dempern å er vel stilla på rundt 20,da følte ihvertfall jeg til vanlig\daglig bruk i gata at jeg fikk en bil som oppførte seg behagelig, selvfølgeli man merket jo at understellet er tåli stramt siden det er poly race foringer rund baut,men den verken humper å spretter ikke,å krenger av det minimale,en bil som er komfortabel å kjøre med krenger,man kan kjøre over fartshumper uten at man føler å få en fot i ræva, jeg har ihvertfall fått følelsen av å kjøre en betraktelig "nyere" sportsbil med tanke på understellet hvordan det er nå,iforhold til å kjøre med,siden jeg bruker bilen til absolutt ALT,har folk i bilen,henter ting å tang,banekjøring osv

 

så noe ultimat race understell er d ikke,men ett fint fint allround understell til di som liker å bruke bilen til daglig bruk å til litt banekjøring vil jeg si :)

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan med glede være kronidiot her inne, det virker merkelig nok betryggende :-) rust var det derimot veldig lite av på den italiaimpoterte vingebilen min.

 

blanda deg med bestekompisen din ;) men godt du ikke nekter da :whistling:

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

nu ser jeg en GAZ som en af de dyere stylings undervogne.

 

men til den krævende bruger så er ord som Öhlin,Leda og bilstein nok i den bedste ende. hvor gaz er til den almindelige bruger som kræver lidt mere end en std undervogn. og så er der jo den bonus at den kan stilles i højden.

 

jeg fik et tip fra en kammarat der piller seat til specialsaloon og de får bedre omgangs tider ved at stille bilen blødere op. noget der er værd at tænke på. dette er dog med slicks med meget hårde sider.

Link to comment
Share on other sites

nu ser jeg en GAZ som en af de dyere stylings undervogne.

 

men til den krævende bruger så er ord som Öhlin,Leda og bilstein nok i den bedste ende. hvor gaz er til den almindelige bruger som kræver lidt mere end en std undervogn. og så er der jo den bonus at den kan stilles i højden.

 

jeg fik et tip fra en kammarat der piller seat til specialsaloon og de får bedre omgangs tider ved at stille bilen blødere op. noget der er værd at tænke på. dette er dog med slicks med meget hårde sider.

 

Du vet.. de fleste har en oppfatning om at jo lavere og hardere en bil er jo bedre. Og det er ikke så lett å fortelle de noe annet.

En cosworth f.eks bør senkes minst mulig skal man ha det beste ut av understellet.

Link to comment
Share on other sites

Du vet.. de fleste har en oppfatning om at jo lavere og hardere en bil er jo bedre. Og det er ikke så lett å fortelle de noe annet.

En cosworth f.eks bør senkes minst mulig skal man ha det beste ut av understellet.

 

Det er nok veldig få her inne som kjøper GAZ for å kutte ned på rundetidene!

Eg har kun coilovers for å kunne justere høyda!

 

På ei annen side så må eg si at etter noen runder med mongoosen skrapende nedi asfalten rundt Rudskogen pga kjempefleksete eibach/koni/bilstein så blir det GAZ på Sedanen også! :whistling:

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Det er nok veldig få her inne som kjøper GAZ for å kutte ned på rundetidene!

Eg har kun coilovers for å kunne justere høyda!

 

På ei annen side så må eg si at etter noen runder med mongoosen skrapende nedi asfalten rundt Rudskogen pga kjempefleksete eibach/koni/bilstein så blir det GAZ på Sedanen også! :whistling:

 

Jeg sa vel ingenting om rundetider?

Link to comment
Share on other sites

Det er nok veldig få her inne som kjøper GAZ for å kutte ned på rundetidene!

Eg har kun coilovers for å kunne justere høyda!

 

På ei annen side så må eg si at etter noen runder med mongoosen skrapende nedi asfalten rundt Rudskogen pga kjempefleksete eibach/koni/bilstein så blir det GAZ på Sedanen også! :whistling:

 

nu køre jeg selv med ahmedbayjoo (leda) og koni dæmpere. men har aldrig syntes om at lave en "stylings" sænkning på en performance bil. og har aldrig kørt i en bil der var sænket meget der kørte godt. hverken i by,landevej.motorvej eller bane. dog har jeg set mange uheldige tilfælde på hvor dårligt en bil køre ved meget sænking

 

men smag og behag. jeg kan godt lide min bil køre godt ved alle hastigheder og under alle forholdt.

 

og det har ahmed bayjoo opnået ganske godt ( men nu har han også en god baggrund)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...