Sierra_2.9 Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 (edited) ja, jeg følte jeg nedgraderte når jeg gikk fra org dempere til coilovere..mm, sikkert Edited January 17, 2011 by Sierra_2.9 '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 Coilovere og coilovere, det er jo samme **** om fjæra er over eller på siden av demperen. Jalla er jalla uansett. Hvorfor tror dere at øhlins eller bilstein er dyrere? Jeg har selv kjørt mange mil med Gaz, noe som gjorde at jeg demonterte mine egne før bilen kom ned på asfalten i det heletatt. Ahmed fjærer og koni er dyrere, er heldigvis ikke coliover og sykt mye bedre på alle vis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 syns min har blitt gull med Gaz coilovere jeg, så samma for meg hva du syns...men at 20 år gamle ord dempere er bedre er piss '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 Gaz er som å kjøre en gammel ascona med kappede fjærer og lekk org dempere. En får ikke oppgraderte deler billigere enn orginal, dette er nedgradering. Verden vil bedras, i dette tifellet er det veldig enkelt, på med litt el-zink og utvendige gjenger og alle tror vi har et gromt produkt, hahaha. Hvis du ikke har noe bedre å bidra med en den forbanna sutringen din, kan du ikke la være å skrive??Kjøp den en gammel Jeep, så kan du sitte der og gynge to timer etter bilen har stoppet! Du har jo tydeligvis problemer meg ryggen (eller kanskje hodet??), så det må jo passe deg SINNSYKT bra å ha en sånn bil! 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 Klart jeg er en idiot som liker kvalitet :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 Klart jeg er en idiot som liker kvalitet :-) du har da noen kvalitetskommentarer innimellom. Synes det er merkelig det sverges til koni og Ahmed fjærer i cosworthens hjemland, mens her sees det på som møkk og alle skal ha gaz. Gaz kan fungere bra det med riktige fjærer har jeg blitt fortalt. Jeg har forresten h&r sitt "coilover" sett, og det er faktisk knall.. Men det koster vel nesten dobbelt så mye som vanlige gaz.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Nettopp! Kordan kan folk hardnakket påstå at de får et komplett bra coiloversett til prisen av 2 orginalfjær? Søppelprodukt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Eg har koni/bilstein å eibach fjærer på sedanen.. beste komboen i værden sier noen.. Er ikkje så glad i å kjøre båt, så det blir GAZ på den også The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Jæv.. bra! Er jo fullt klar over at du får veeeeldig mye bedre saker enn Gaz, men tror faktisk ikke du får "mer for penga" på så mye annet. Var selv veldig fornøyd med Gaz coilovera på gamle bilen og. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Nei, en får imponerende mye søppel for pengene med Gaz! Tommen, jeg er enig i at eibach fjærene gir litt skutepreg, ahmed derimot! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 jeg har gaz coilovers på vingebilen min og jeg syns det fungerer kjempe bra i allefall. Har også liggende proflex 3veis som jeg må prøve og få testa etterhvert til sammenligning. Men noe dårlig er gaz slettes ikke... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Så klistermerkene holdt mål? Jo, GAZ er firstprice hjuloppheng. Tror nok du endrer Mening ganske kraftig etter en tur med proflex! Det virker som om gjengen her inne tror alt som er hardt er bra (så hu sa jentå), i såfall kan jeg informere om at stålrør er enda billigere og dabber mindre enn malingsblanderene fra Gaz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 kronidiot...klikka for deg etter du så all rusta under bilen din tenker jeg.. '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 kronidiot...klikka for deg etter du så all rusta under bilen din tenker jeg.. han ble imot gaz første gangen han jekka ned bilen etter det var montert. For da gikk jammen meg dempera rett igjennom støtdemper tårna Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 hehe, men kjatti hva er d som er bra da ?? har selv gaz coilover på istn min,å etter mitt bruk så funker d faktisk ganske så fint,har klart å finne kombinasjonen med di fjørene som følger med std gaz settet,er vel ca 47 hakk man kan vri på knotten på dempern å er vel stilla på rundt 20,da følte ihvertfall jeg til vanlig\daglig bruk i gata at jeg fikk en bil som oppførte seg behagelig, selvfølgeli man merket jo at understellet er tåli stramt siden det er poly race foringer rund baut,men den verken humper å spretter ikke,å krenger av det minimale,en bil som er komfortabel å kjøre med krenger,man kan kjøre over fartshumper uten at man føler å få en fot i ræva, jeg har ihvertfall fått følelsen av å kjøre en betraktelig "nyere" sportsbil med tanke på understellet hvordan det er nå,iforhold til å kjøre med,siden jeg bruker bilen til absolutt ALT,har folk i bilen,henter ting å tang,banekjøring osv så noe ultimat race understell er d ikke,men ett fint fint allround understell til di som liker å bruke bilen til daglig bruk å til litt banekjøring vil jeg si Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted January 19, 2011 Author Share Posted January 19, 2011 burde det ikke vært noen form for beskyttelse foran stempelet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Jeg kan med glede være kronidiot her inne, det virker merkelig nok betryggende :-) rust var det derimot veldig lite av på den italiaimpoterte vingebilen min. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Jeg kan med glede være kronidiot her inne, det virker merkelig nok betryggende :-) rust var det derimot veldig lite av på den italiaimpoterte vingebilen min. blanda deg med bestekompisen din men godt du ikke nekter da '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted January 21, 2011 Share Posted January 21, 2011 nu ser jeg en GAZ som en af de dyere stylings undervogne. men til den krævende bruger så er ord som Öhlin,Leda og bilstein nok i den bedste ende. hvor gaz er til den almindelige bruger som kræver lidt mere end en std undervogn. og så er der jo den bonus at den kan stilles i højden. jeg fik et tip fra en kammarat der piller seat til specialsaloon og de får bedre omgangs tider ved at stille bilen blødere op. noget der er værd at tænke på. dette er dog med slicks med meget hårde sider. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted January 21, 2011 Share Posted January 21, 2011 nu ser jeg en GAZ som en af de dyere stylings undervogne. men til den krævende bruger så er ord som Öhlin,Leda og bilstein nok i den bedste ende. hvor gaz er til den almindelige bruger som kræver lidt mere end en std undervogn. og så er der jo den bonus at den kan stilles i højden. jeg fik et tip fra en kammarat der piller seat til specialsaloon og de får bedre omgangs tider ved at stille bilen blødere op. noget der er værd at tænke på. dette er dog med slicks med meget hårde sider. Du vet.. de fleste har en oppfatning om at jo lavere og hardere en bil er jo bedre. Og det er ikke så lett å fortelle de noe annet. En cosworth f.eks bør senkes minst mulig skal man ha det beste ut av understellet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted January 21, 2011 Share Posted January 21, 2011 Du vet.. de fleste har en oppfatning om at jo lavere og hardere en bil er jo bedre. Og det er ikke så lett å fortelle de noe annet. En cosworth f.eks bør senkes minst mulig skal man ha det beste ut av understellet. Det er nok veldig få her inne som kjøper GAZ for å kutte ned på rundetidene!Eg har kun coilovers for å kunne justere høyda! På ei annen side så må eg si at etter noen runder med mongoosen skrapende nedi asfalten rundt Rudskogen pga kjempefleksete eibach/koni/bilstein så blir det GAZ på Sedanen også! The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted January 21, 2011 Share Posted January 21, 2011 Det er nok veldig få her inne som kjøper GAZ for å kutte ned på rundetidene!Eg har kun coilovers for å kunne justere høyda! På ei annen side så må eg si at etter noen runder med mongoosen skrapende nedi asfalten rundt Rudskogen pga kjempefleksete eibach/koni/bilstein så blir det GAZ på Sedanen også! Jeg sa vel ingenting om rundetider? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 Jeg sa vel ingenting om rundetider? Nei.. men det er vell det folk forbinder med gode vs dårlige coilovers? The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 Det er nok veldig få her inne som kjøper GAZ for å kutte ned på rundetidene!Eg har kun coilovers for å kunne justere høyda! På ei annen side så må eg si at etter noen runder med mongoosen skrapende nedi asfalten rundt Rudskogen pga kjempefleksete eibach/koni/bilstein så blir det GAZ på Sedanen også! nu køre jeg selv med ahmedbayjoo (leda) og koni dæmpere. men har aldrig syntes om at lave en "stylings" sænkning på en performance bil. og har aldrig kørt i en bil der var sænket meget der kørte godt. hverken i by,landevej.motorvej eller bane. dog har jeg set mange uheldige tilfælde på hvor dårligt en bil køre ved meget sænking men smag og behag. jeg kan godt lide min bil køre godt ved alle hastigheder og under alle forholdt. og det har ahmed bayjoo opnået ganske godt ( men nu har han også en god baggrund) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted June 5, 2011 Author Share Posted June 5, 2011 Flere enn meg som sliter med knirk fra det jeg tror er fjærene bak?? lurer på om de tar borti karosserietOG hvor mange ganger kan demperne strammes? er jo ingen "stopp" på de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now