Jump to content

Gaz coilovers


Cosworth_ftw

Recommended Posts

Har fått en grei pris på vanlig Gaz CO,men lurer først på hvor stive fjærene er?

Er det steinhard demping på de så det kun er dekket som demper,eller er det håp for bykjøring/komfort ?

Og hvordan er passformen bak /freme mtp at det er liten klaring til karosseriet og evnt felg.Har ikke ET ,men det gjelder vel Diamond Cut

Ser det anbefalles forsterkning på bærebruer bak,men mange kjører uten? Har tårnstag både fremme og bak

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

de orginale fjærene er ikke for stive i det hele tatt! når jeg kjørte mine første gangen uten å justert på dem var det ikke no problem med at det var ukomfortabelt. Vanlige gule koni er vel stivere til og med. så jeg ville ikke valgt mykere fjærer om jeg var deg, men.

 

jeg har 8" breie felger foran og selv med 5mm spacere så får jeg den ikke fullt så lav som jeg ønska foran. men det blir lavt nok, og du får nok ikke det problemet siden diamond cut vel er 7,5" breie.

 

jeg har ikke noe avstivning på min, går helt fint det. har tårnstag bak da.

Edited by Sierra_2.9

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

ok,høres jo tilfresstillende ut.Har en 5mm spacer på de gule koniene no.Org fjærer tror jeg!

Noen måter å lure seg helt unna toll på? Vet ikke frakten ennå,gidder ikke toll i tillegg,då blir det sikkert dyrere enn å kjøpe de her!

Edited by Cosworth_ftw
Link to comment
Share on other sites

de orginale fjærene er ikke for stive i det hele tatt! når jeg kjørte mine første gangen uten å justert på dem var det ikke no problem med at det var ukomfortabelt. Vanlige gule koni er vel stivere til og med. så jeg ville ikke valgt mykere fjærer om jeg var deg, men.

 

jeg har 8" breie felger foran og selv med 5mm spacere så får jeg den ikke fullt så lav som jeg ønska foran. men det blir lavt nok, og du får nok ikke det problemet siden diamond cut vel er 7,5" breie.

 

jeg har ikke noe avstivning på min, går helt fint det. har tårnstag bak da.

 

du løser jo senke probleme ditt med og kjøpe kortere fjærer :smartass:

Link to comment
Share on other sites

Du kan velge høyde/hardhet på fjærene som følger med, alt etter hvor mye komfort du vil ha ;)

 

Har kjørt med coilover i cirka 8 år etterhvert uten forsterkning bak, så hvis ikke tårnet er fullt i rust er ikke det noe problem ;)

 

Gjør regning med det er Woodford du kjøper hos. Han skriver alltid lav verdi på pakken, men tviler på han sender den som gave. Tollerne åpner mye pakker for tiden. Hvis den er sendt som en gave, kan du risikere at tollerne ber deg vise kvittering for innholdet. Dermed må du vise hva du har betalt, og betale full moms..

 

Fikk frontdiffen min fra ATM Motorsport sendt som gave for noen år siden, og da gikk det greit :) Men tror de er mer på høgget nå disse tollerne..

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Vi var 5 stk som kjøpte Gaz coilovers fra woodford... Trur vi alle sammen blei kjempefornøyd der... Husker ikke pund på fjørene framme, men var 3 stk som fikk med 275 bak og 2 med 325(meg og en til), og må bare si meg kjempefornøyd... Har stillt mine 7 hakk stivere både foran og bak, og har 3cm igjen på gjengene, så er passe lav/stiv uten å subbe noe sted...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Dempertårnene er rimelig bra,så det går sikert fint :)

Fra woodford ja .. Har allerede bestilt,så hvilke fjærer som kommer er jeg litt usikker på no.

Disse topplagrene som ble nevnt tidligere,er disse KUN til GOLD?

 

Mener standard er 9" fjær ihvertfall. Husker ikke helt hardheten på fjærene.. Jeg har vel 7" fjær. blir en del stivere da, pluss at jeg har en del stivere fjærer enn originalt levert.

 

Mener dette problemet med dempertårnet KUN gjaldt vanlig Gaz.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

trenger ikkje shims på vanlig gaz, men viktig å ha de dempertoppene som står der originalt. også sikkert greit å bytte de lagrene, tror de kostet i under kant av 200kr for begge lagrene hos ford.

4x4 cosworth

E46 Touring

Link to comment
Share on other sites

Dempertårnene er rimelig bra,så det går sikert fint :)

Fra woodford ja .. Har allerede bestilt,så hvilke fjærer som kommer er jeg litt usikker på no.

Disse topplagrene som ble nevnt tidligere,er disse KUN til GOLD?

 

Trenger du nye dempertoppforinger (disse av gummi), har jeg et nytt ubrukt sett liggende fra Escort Cosworth som skal være stivere enn de til Sierra ;)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

bytte hvilke lagre? gummiforingen i dempertoppen før mutteren på toppen ,den som koster 200 på ford?

hmm får sjekke tilstanden når de blir byttet,vet ikke om eg gidder å bytte de før det kommer litt varme i luften :whistling:

 

Det står noen svinghjulslagre i toppen der også. De bør du kanskje bytte. Kanskje like greit å bytte alt sammen der oppe siden det sikkert er gammelt :)

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Greit og skifte litt av hvert oppi der når man er i gang, disse skålene har en tendens til å dele seg i toppen f.eks.

 

84e1_12.JPG

 

 

Angående hardhet på fjærer så mener jeg og huske at mine er 190 bak og 325 foran, etter anbefaling fra Mike Rainbird. Fungert helt knall til mitt bruk, kanskje litt i mykeste laget på SS2 kjøring, men fortsatt mer enn stivt nok på veien. Skal tross alt hjelpe deg og beholde grepet, ikke miste det ved å hoppe av veien!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gaz er som å kjøre en gammel ascona med kappede fjærer og lekk org dempere. En får ikke oppgraderte deler billigere enn orginal, dette er nedgradering. Verden vil bedras, i dette tifellet er det veldig enkelt, på med litt el-zink og utvendige gjenger og alle tror vi har et gromt produkt, hahaha.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...