Kai78 Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Jeg synes varmeapparatet på min nyinnkjøpte Mondeo ikke fungerer tilfredsstillende. Har hatt tre Scorpioer fra før - synes de ble mye varmere inni. Så langt har jeg byttet termostaten og vannpumpa, samt spylt gjennom registeret. Har også fått konstatert at toppakningen er i orden. Finnes det eventuelt noen andre grep man kan ta for å få varmeapparatet til å bli bedre? Takker på forhånd for alle tips! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Bensin eller diesel? Manuel ac eller automatisk klima? Har hatt 1.8 bensin med automatisk klima den ble veldigt fort varm, selv om det var kaldt ute. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai78 Posted January 5, 2011 Author Share Posted January 5, 2011 Bilen min er en 2,0 bensin med manuell A/C. Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Kanskje en defekt spjeldmotor i varmeapparatet som gjør at varmen ikke står på fullt Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai78 Posted January 5, 2011 Author Share Posted January 5, 2011 Kanskje en defekt spjeldmotor i varmeapparatet som gjør at varmen ikke står på fullt Det glemte jeg å nevne i første innlegg- har også byttet et slikt spjeld da temperaturvelgeren ikke virket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai78 Posted January 7, 2011 Author Share Posted January 7, 2011 Kan det eventuelt ha noe for seg å koble fra batteriet for å nullstille hjernen - eller gjelder det bare for biler med automatisk klima? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai78 Posted January 11, 2011 Author Share Posted January 11, 2011 Update: Har bestilt nytt varmeregister - satser på at det er løsningen på problemet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JChE Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 Får håpe det da. Jeg har en 1,8 bensin med klima, den blir veldig fort varm ihvertfall. -13 Ford Transit Custom x 04 Ford Mondeo Ambiente Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 Hva med pollenfilterene? Prøvd å bytte de? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai78 Posted January 12, 2011 Author Share Posted January 12, 2011 Pollenfilter/filtrene ble byttet i mai - luftgjennomstrømningen er veldig bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai78 Posted January 26, 2011 Author Share Posted January 26, 2011 I dag ble problemet med varmeapparatet løst - det var registeret som var synderen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rsemil Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 kanskje du vet om registeret er likt på alle mondeo mk3? altså bensin, diesel, med uten a/c osv osv?? quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai78 Posted January 26, 2011 Author Share Posted January 26, 2011 Det er likt på alle modeller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts