Montecristo Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Hei, kjøpte en Escort uten montert på multireim/viftereim. Skulle sette på ny i dag (like lang som den gamle) men får den ikke til og bli stram nok uansett hvilken metode jeg fester den på. Hadde vel i utgangspunktet ikke vært noe stort problem, men det skiltet i motorrommet som viser oppsettet for reima er borte. Så lurer på om noen her har et bilde av hvordan dette skal se ut? Eller om noen med lik bil hadde giddi og tatt et bilde av sin reim/reimskilt og lastet opp? Bilen det dreier seg om er en 1994 modell Escort med 16v Dohc motor. Takk for all hjelp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Hjulet nederst til venstre for dynamo er fjærbelastet. Vri det så langt som mulig til venstre før du legger reima over det siste hjulet.Jeg har hørt at modeller uten servo har et enklere opplegg uten selvstrammer, men alle jeg har skrudd på har hatt servo. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Uten regnummeret ditt, så fant jeg denne. Håper den er riktig. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Montecristo Posted January 12, 2011 Author Share Posted January 12, 2011 Takker og bukker så meget til begge to! Så og si den eneste kombinasjonen jeg ikke prøvde ut. Håper det ikke blir for mye mas nå, men fulgte med en del demonterte deler når jeg kjøpte bilen, blandt annet en slik: Beklager for litt dårlige bilder (Iphone) Det er to flate kontakter på den, og på siden er det stemplet inn massevis av intetsigende tall. Ser ut som en eller annen form for giver, men finner rett og slett ikke ut hvor den skal være? Nok engang takk for all hjelp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Jeg synes det ligner termobryter for kjølevifte (sitter i radiatorslangen), men jeg har aldri sett dem med den typen kontakt i Escort.Kan være temperatursensoren til motorstyringen som sitter på toppen av termostathuset. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Montecristo Posted January 13, 2011 Author Share Posted January 13, 2011 Stemte det! http://www.ehow.com/how_6327101_repair-escort-cooling-fan-switch.html http://metra-sumperk-sro.tradenote.net/product/122489-TH-490-thermostat.html Her var et litt bedre bilde av den Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now