Jonny N Posted January 4, 2011 Posted January 4, 2011 Hei! Har akkurat funnet ut at motoren drar falsk luft. Fikk Ford til å sette en diagnose, og den sier at den drar falsk luft i sylinder-rekke 1.Jeg tenker toppakning eller innsug. Andre (billigere) forslag til hvor luften kan komme inn? Takk for hjelpen!
danka23 Posted January 4, 2011 Posted January 4, 2011 Bare å lete fram startgassen å begynde å spraye så finner du hvor den suger falsk luft
"Lakkelars" Posted January 4, 2011 Posted January 4, 2011 kan være ett "skjøtekryss" ett sted også? mondeon min gjorde det,jagde på turtall mellom 500 og 1500 rpm,byttet krysset som satt under innsuget og da sluttet det problemet,utenom det vet jeg ikke,men håper det muligens var til hjelp:) Mvh Morten 2005 focus 2.0 sport combi MS design1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT 3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS
bard Posted January 4, 2011 Posted January 4, 2011 (edited) kan være ett "skjøtekryss" ett sted også? mondeon min gjorde det,jagde på turtall mellom 500 og 1500 rpm,byttet krysset som satt under innsuget og da sluttet det problemet,utenom det vet jeg ikke,men håper det muligens var til hjelp:)Det er 4'ere fra 90-tallet som har problemer med det T-stykket. Mulig V6-motorene har noe lignende, men de er jo bygd opp på en helt annen måte. Edited January 4, 2011 by bard Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
danka23 Posted January 4, 2011 Posted January 4, 2011 Falsk luft er en smal sak å feilsøke på.. Som sagt tidligere så bruker du startgass. Bare start opp bilen å spray på forskjellige områder som du trur kan suge falskluft. Når du sprayer på plassen som suger falskluft, så øker motoren turtal å vips! så har du funnet d
Jonny N Posted January 5, 2011 Author Posted January 5, 2011 Takk for tipsene!Jeg får kikke nærmere på det når influensa har sluppet taket... Forresten danka23: frå ørsta? kjenne ej dej?
bige Posted January 7, 2011 Posted January 7, 2011 (edited) er ett "vanlig" problem på V6 eren til ford - mazda - pakningen mellom innsug og respektive topp .Beste er og ta hele jobben -ut med innsug og bytte BEGGE pakningeneog siden du bor i 3dje rike er veien til polen liten med mye hyggeligere verksteds priser Edited January 7, 2011 by bige
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now