Brino90 Posted January 19, 2011 Posted January 19, 2011 Nice! får håpe det blir varmere nå da ja Skal du sette det på i mårra da? Tenkt til å kjøpe samme settet jeg også om ikke så lenge Blir staas vettu -Min mondeo 2002 Mod Ghia 2L Tddi: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/54155-min-ford-mondeo-mk3-ghia-tddi-2001-modell/ -Min mondeo 2009 Mod Titanium S 140HK powershift http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/76829-min-mondeo-mk4-2009-titanium-s-140hk-powershift/
Kai78 Posted January 22, 2011 Author Posted January 22, 2011 Senkesettet er i hus, men p.g.a manglende utstyr og vanskelighetsgrad tror jeg et verksted skal få jobben med å montere det. Varmeregisteret blir byttet til uka. Det gleder jeg meg til - varmesetet jobber overtid for tiden!
Kai78 Posted January 26, 2011 Author Posted January 26, 2011 Fikk byttet varmeregisteret i dag - endelig har jeg varm bil!
Kai78 Posted January 27, 2011 Author Posted January 27, 2011 Hadde bilen på EU-kontroll i dag, fikk mangel på en bærekule - denne blir byttet i morgen.
Kai78 Posted February 3, 2011 Author Posted February 3, 2011 Bærekula ble skiftet den 28. januar og etterkontroll utført, så nå er bilen EU-godkjent i to nye år. Monterte xenon i nær- og fjernlys i dag, det ble jeg veldig fornøyd med. Natt ble til dag! Gikk for 4300K for at det skal se mest mulig originalt ut. Styrken på nærlys- og fjernlyspærene er 35W, hhv. 55W.
Brino90 Posted February 4, 2011 Posted February 4, 2011 Bærekula ble skiftet den 28. januar og etterkontroll utført, så nå er bilen EU-godkjent i to nye år. Monterte xenon i nær- og fjernlys i dag, det ble jeg veldig fornøyd med. Natt ble til dag! Gikk for 4300K for at det skal se mest mulig originalt ut. Styrken på nærlys- og fjernlyspærene er 35W, hhv. 55W. nice jeg bytta til Xenonlykt jeg med 4000k i nærlys også byttet jeg fulltlyset til 55W xenon 6000k, ja kan si natt ble til dag ja personelig synes jeg 6000k er det fineste Mangler å få på no senkesett nå ve? -Min mondeo 2002 Mod Ghia 2L Tddi: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/54155-min-ford-mondeo-mk3-ghia-tddi-2001-modell/ -Min mondeo 2009 Mod Titanium S 140HK powershift http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/76829-min-mondeo-mk4-2009-titanium-s-140hk-powershift/
Kai78 Posted February 4, 2011 Author Posted February 4, 2011 Jepp, senkesettet blir montert så fort som mulig!
Kai78 Posted February 6, 2011 Author Posted February 6, 2011 ....og da var senkesettet på plass. Skal få tatt noen bilder i morgen mens det er lyst. Som et lite PS så vil jeg anbefale andre som vurderer å gjøre denne jobben selv til ikke å gjøre det. Jeg har montert senkesett på en del biler nå, og denne var den desidert verste av dem alle. MEN, jeg må si meg meget fornøyd med resultatet!
dohcen Posted February 6, 2011 Posted February 6, 2011 bilder av ferdig resultat? hvorfor var det så ille å montere da? Mondeo ST TDCI "machine silver" zito miracle 19...bixenon og led overalt... green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler. pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene 87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3
Kai78 Posted February 6, 2011 Author Posted February 6, 2011 Bilder kommer i morgen! Gjennomgangsboltene som forbinder spindelen og demperen var mildt sagt lite samarbeidsvillige. Bak måtte jeg ned med stab.staget for å få skilt spindelen fra demperen. Det medførte at skruene som holder stab.stagsforingene fast knakk - disse må jeg på verksted for å få borret ut igjen og erstattet med nye. Nå henger stab.staget kun fast i støttestagene. Ellers var det meste grei skuring.
Kai78 Posted February 8, 2011 Author Posted February 8, 2011 Fikk dessverre ikke tatt noen bilder i går da været ikke akkurat var fantastisk bra. Har ikke senket bilen maks siden det er vinter enda . Skal slippe den mere ned når sommerhjula kommer på.
2.8i TIC Posted February 8, 2011 Posted February 8, 2011 Blei bra med senking ja!! Her er bilde av gamle min om du trenger litt inspirasjon..
Kai78 Posted February 8, 2011 Author Posted February 8, 2011 Det hjalp en del, er veldig fornøyd. Ikke så fornøyd med stab.staget som henger og dingler, men det blir fikset snart. Fin den gamle bilen din, 2.8i TIC! Hadde du Supersport justerbart på den? Hvor fikk du tak i sideskjørtene?
Sonnir Posted February 8, 2011 Posted February 8, 2011 Ble mye bedre pent! Digger gamle bilen din, 2.8i TIC råste mondeo sedan jeg har sett. Felgene på den er smooth :* Følger fortsatt med her Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd
Brino90 Posted February 9, 2011 Posted February 9, 2011 Det der blei braa mye har du senka den der da ca? -Min mondeo 2002 Mod Ghia 2L Tddi: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/54155-min-ford-mondeo-mk3-ghia-tddi-2001-modell/ -Min mondeo 2009 Mod Titanium S 140HK powershift http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/76829-min-mondeo-mk4-2009-titanium-s-140hk-powershift/
Kai78 Posted February 9, 2011 Author Posted February 9, 2011 Takker! Litt usikker hvor mye den er senket nå, glemte å måle avstanden fra felgsenter til hjulbue da den fremdeles var original. Jeg vil tippe rundt 65-70 mm foran og ca. 40 mm bak.
kimsa Posted February 10, 2011 Posted February 10, 2011 (edited) Personlig synes jeg du har senket den for mye. Estetisk ser dette veldig rart ut for meg da buen til hjulbuene ikke lengre passer med buen som felgkanten danner. Senk er fint, men dette er oversenk etter min smak. Tror ikke det blir noe bedre om du får på større hjul, den er fortsatt litt for lav. Men hver sin smak. Ta det som konstruktiv kritikk Edited February 10, 2011 by kimsa Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
2.8i TIC Posted February 10, 2011 Posted February 10, 2011 Det hjalp en del, er veldig fornøyd. Ikke så fornøyd med stab.staget som henger og dingler, men det blir fikset snart. Fin den gamle bilen din, 2.8i TIC! Hadde du Supersport justerbart på den? Hvor fikk du tak i sideskjørtene? Takk. Hadde supersport ja, var ikke fornøyd med det egentlig da det var hele tiden problem med at framfjørene knakk over ved enhver sving.. Sideskjørtene er orginalt ford tilbehør. Stor RS merke på både sideskjørter, bakfanger og frontfanger på den gamle min, samt en litt spes grill..
Kai78 Posted February 10, 2011 Author Posted February 10, 2011 Personlig synes jeg du har senket den for mye. Estetisk ser dette veldig rart ut for meg da buen til hjulbuene ikke lengre passer med buen som felgkanten danner. Senk er fint, men dette er oversenk etter min smak. Tror ikke det blir noe bedre om du får på større hjul, den er fortsatt litt for lav. Men hver sin smak. Ta det som konstruktiv kritikk Smaken er som baken! Takk. Hadde supersport ja, var ikke fornøyd med det egentlig da det var hele tiden problem med at framfjørene knakk over ved enhver sving.. Sideskjørtene er orginalt ford tilbehør. Stor RS merke på både sideskjørter, bakfanger og frontfanger på den gamle min, samt en litt spes grill.. Ups, det hørtes ikke bra ut. Får ikke håpe dette skjer meg også. Funderer på å få tak i en facelift-grill - den passer rett på, ikke sant?
Kai78 Posted March 6, 2011 Author Posted March 6, 2011 Stab.staget bak er tilbake på plass, så nå er bilen i orden igjen!
Kai78 Posted July 25, 2011 Author Posted July 25, 2011 Da er det på tide med en liten oppdatering. Siden sist har bilen fått et sett 17-tommere, svarte frontlykter, kortere antenne og facelift-grill, denne har jeg lakkert svart, den var opprinnelig grå. Har også senket den mer. Fremtidige planer er å få lakkert kanaler, fangere og lister. Jeg har også tenkt å få byttet ut listene under sidevinduene, de er stygge og slitne.
Kai78 Posted July 26, 2011 Author Posted July 26, 2011 Det synes egentlig jeg også. Skal bytte håndbrekkskabler snart, da kommer jeg til å heise bilen liiit bak - bare for å få den til lene en smule framover.
Kai78 Posted July 28, 2011 Author Posted July 28, 2011 Kjøpte meg originale stoffmatter i dag for å friske opp interiøret litt. Noen som kunne tenkt seg å kjøpe bilen?
Kai78 Posted August 16, 2011 Author Posted August 16, 2011 Bilen ligger nå for salg under Finn-kode: 30116703.
Recommended Posts