Kai78 Posted January 2, 2011 Posted January 2, 2011 Er ny på dette forumet og tenkte jeg skulle lage en tråd om bilen min. Det dreier seg om en Mondeo 2,0 Trend sedan, 2001-modell. Planer for bilen; - Justerbart senkesett. - Svarte frontlykter samt oppgradere til xenonlys. - Montere hvite sideblinklys. - Andre baklykter(?). - Lakkere opp begge støtfangere. - Ellers holde bilen pen, ryddig og original. Bilder av bilen: Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us
kimsa Posted January 2, 2011 Posted January 2, 2011 (edited) Denne har potensiale! Velkommen til forumet. Tonede vindusruter, lett tonede baklykter og 19" felger i tilegg til det du alt har nevnt så har du en bil som skiller seg bra ut fra mengden. BS bildeler har også noen veldig rimelige baklukespoilere som kler bilen bra! Mvh Kim-André Min Prosjekttråd Edited January 2, 2011 by kimsa Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
2.8i TIC Posted January 2, 2011 Posted January 2, 2011 Har baklykter til deg om du er intr for en billig penge. Samme som dine bare med hvite blinklys..
Sonnir Posted January 2, 2011 Posted January 2, 2011 (edited) Velkommen til forumet Fin bil enig med kimsa her, ville kostet på baklukespoiler samt gjøre det du har tenkt Edited January 2, 2011 by Sonnir Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd
Kai78 Posted January 2, 2011 Author Posted January 2, 2011 (edited) Denne har potensiale! Velkommen til forumet. Tonede vindusruter, lett tonede baklykter og 19" felger i tilegg til det du alt har nevnt så har du en bil som skiller seg bra ut fra mengden. BS bildeler har også noen veldig rimelige baklukespoilere som kler bilen bra! Mvh Kim-André Min Prosjekttråd Takk for velkomsten og gode tips! Har baklykter til deg om du er intr for en billig penge. Samme som dine bare med hvite blinklys.. Det er meget interessant! Send meg en PM med pris og hvordan vi gjør det med evnt. levering/henting. Velkommen til forumet Fin bil enig med kimsa her, ville kostet på baklukespoiler samt gjøre det du har tenkt Takk for det! Skal sjekke ut baklukespoilere. Edited January 2, 2011 by Kai78
viceguy Posted January 3, 2011 Posted January 3, 2011 Skal du lakkere støtfangere så få dem til også å lakkere de svarte listene å den svarte leppa, blir mye bedre med en gang. Har gjort dette på min 2004. Har baklykter til deg om du er intr for en billig penge. Samme som dine bare med hvite blinklys..Hvorfor kjøpe brukte lys som er nesten like som de du har, veng.no selger baklykter til 2006 modell (facelift). Disse er bolt-on, har handlet inn disse også til min bil - ble stor forskjell. Gidder ikke ødelegge tråden din med bilder, men her ser du jaffal hvordan det blir på hvit bilLakkert lister å leppe på fangere samt svarte frontlys: http://my-ride.com/albums/album03/aal.sized.jpgBaklykter: http://www.my-ride.com/fastford/lykt1.jpg
Kai78 Posted January 3, 2011 Author Posted January 3, 2011 Skal få lakkert listene også - sidelistene er jo allerede lakkert, greit å få helheten i det. Siden bilen min er en pre-faceliftmodell tror jeg det kan bli fint med den typen lykter jeg har - bare med hvit blink istedenfor gul. Fin bil du har, forresten!
Kai78 Posted January 4, 2011 Author Posted January 4, 2011 En liten update: - Justerbart senkesett er bestilt - bilder kommer det er montert.
Sonnir Posted January 4, 2011 Posted January 4, 2011 Det blir bra Hvilket senkesett ble det? Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd
viceguy Posted January 4, 2011 Posted January 4, 2011 Det blir bra Hvilket senkesett ble det?Ja fortell fortell, ikke minst om prisen å hvor du bestilte
Kai78 Posted January 4, 2011 Author Posted January 4, 2011 (edited) Senkesettet kjøpte jeg her: http://www.partsandretards.no/webshop/product/42392/5747 Edited January 4, 2011 by Kai78
Brino90 Posted January 5, 2011 Posted January 5, 2011 Najs har du satt det på? hvordan er det?er det mer enn nok med at et bare går å ha 35 mm bak?Bilder? :D -Min mondeo 2002 Mod Ghia 2L Tddi: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/54155-min-ford-mondeo-mk3-ghia-tddi-2001-modell/ -Min mondeo 2009 Mod Titanium S 140HK powershift http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/76829-min-mondeo-mk4-2009-titanium-s-140hk-powershift/
kimsa Posted January 5, 2011 Posted January 5, 2011 Snart klar for forvandling til stump kjærre nå Blir kult dette, kjøpte du med justerbar hardhet også? Coilovers? Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
Kai78 Posted January 5, 2011 Author Posted January 5, 2011 Har ikke fått det enda, er spent selv. Dette senkesettet er kun høydejusterbart. 35 mm senking bak gjelder bare stv, om jeg ikke leste feil. Det er coilovers. Her er et bilde av en sedan med det samme settet som jeg har bestilt - ser lovende ut. http://mondeo-gallery.com/content/ansicht.asp?Name=Mondi81
kimsa Posted January 5, 2011 Posted January 5, 2011 Dægern. Det var jammen lavt nok da.Skal du ha den så lav? Hadde ikke gått her i Gjøvik i alle fall. Bunnpanna ville vært borte innen du kom deg på butikken 5 min unna Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
Kai78 Posted January 5, 2011 Author Posted January 5, 2011 Hehe! Nei, kan nok ikke ha den fullt så lav, ikke på vinteren iallefall..
Sonnir Posted January 5, 2011 Posted January 5, 2011 Blir bra med coilovers Så fint ut! Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd
Kai78 Posted January 6, 2011 Author Posted January 6, 2011 Satser på at det blir bra. Fikk forøvrig byttet ut en defekt caliper i dag, nå bremser ikke bilen av seg selv lenger.
Kai78 Posted January 12, 2011 Author Posted January 12, 2011 (edited) En liten update: Interiøret ble renset i forgårs - det hjalp veldig! Fikk tatt oljeservice hos Ford i dag, samt byttet mikrobryteren i bagasjelokket da denne ikke virker. Det sistnevnte hjalp dessverre ingenting, så jeg må ha bilen på verkstedet igjen for ytterligere feilsøking. Monterte også hvite sideblinklys og baklamper med hvit blink i dag - beklager skitten bil på bildene. Edited January 12, 2011 by Kai78
kimsa Posted January 12, 2011 Posted January 12, 2011 Ble pent dette Hvor mye kostet olje servicen på Ford? Har akkurat byttet på min mk2 og brukte ikke ett Ford verksted. De fyllte da selvfølgelig annen olje en hva som burde vært der Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
Kai78 Posted January 12, 2011 Author Posted January 12, 2011 Oljeservicen kostet faktisk ikke mer enn 800,-. Ikke noen vits i å gjøre det selv da, synes jeg.
kimsa Posted January 12, 2011 Posted January 12, 2011 Oljeservicen kostet faktisk ikke mer enn 800,-. Ikke noen vits i å gjøre det selv da, synes jeg.vov, med filter? det var super billig. Hvilken ford var dette? 1400 skulle de ha her Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
Kai78 Posted January 12, 2011 Author Posted January 12, 2011 Med filter, ja. Dette var hos Jorkjend i Porsgrunn.
Kai78 Posted January 19, 2011 Author Posted January 19, 2011 I dag dukket nytt varmeregister opp - satser på at bilen blir varmere inni nå!
Kai78 Posted January 19, 2011 Author Posted January 19, 2011 Fikk nettopp mail om at senkesettet er kommet!
Recommended Posts