Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har nå tatt ut motoren av min 90' Sierra Cos.

Så tenkte jeg å spenne den opp i en motorbukk fra Biltema.

Men klarer ikke iq testen med hvordan hull og slikt jeg skal spenne den opp med, så om noen har ett bilde der motor står i motorbukken så vær så snill å post det her, så jeg kan se, for jeg finner F... ikke ut av det,

På forhånd takk:)

Posted

Egentlig veldig enkelt, to øverste å to ytterste :)

Min:

51247.jpg

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Posted

Mens motor henger i elefanten kan du løsne alle "armene" på motorbukken. Så stikker du de gamle girkasseboltene(feks) inn i armene og finner frem til nærmeste festehull på blokka. skru fast alle til blokka, så retter du opp og fordeler armene og skrur de fast på selve bukken.

Posted

no offense..men du skal ta ut motoren i cosworthen din....og gjøre ting med den....men du klarer ikke å spenne den opp i en motorbukk?

kanskje du skulle la andre gjøre hele jobben for deg kanskje :P

Posted

Hehe Morromann du <_< Neida jeg skal bare bare spenne den opp i bukken, å kikke over, jobben skal jeg få noen andre til å gjøre.

Men er jo iq test den der bukken, for oss som ikke er så smart :nerd:

Posted

Ja på Grunn av min økonomiske situasjon, så har jeg ikke fått gjort noe, men holder på nå å skal repparere :smartass:

Posted

no offense..men du skal ta ut motoren i cosworthen din....og gjøre ting med den....men du klarer ikke å spenne den opp i en motorbukk?

kanskje du skulle la andre gjøre hele jobben for deg kanskje :P

learning by doing kalles det, synes det er flott jeg!

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Posted

Ja på Grunn av min økonomiske situasjon, så har jeg ikke fått gjort noe, men holder på nå å skal repparere :smartass:

Ka som er gale med motoren då?

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Posted

da jeg kjøpte bilen, Gikk den på 2,3 BAR! :mad2: så fikk noe banking i motoren, selv om jeg har skrudd ned trykket, så frykter rådelager, så er motoren generelt sliten, bruker mye olje osv.