AndrT4 Posted December 31, 2010 Posted December 31, 2010 Har nå tatt ut motoren av min 90' Sierra Cos. Så tenkte jeg å spenne den opp i en motorbukk fra Biltema. Men klarer ikke iq testen med hvordan hull og slikt jeg skal spenne den opp med, så om noen har ett bilde der motor står i motorbukken så vær så snill å post det her, så jeg kan se, for jeg finner F... ikke ut av det, På forhånd takk:)
Ron Posted December 31, 2010 Posted December 31, 2010 Egentlig veldig enkelt, to øverste å to ytterste Min: Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Kverna Posted December 31, 2010 Posted December 31, 2010 Mens motor henger i elefanten kan du løsne alle "armene" på motorbukken. Så stikker du de gamle girkasseboltene(feks) inn i armene og finner frem til nærmeste festehull på blokka. skru fast alle til blokka, så retter du opp og fordeler armene og skrur de fast på selve bukken. Min fotoblogg
dohcboy Posted December 31, 2010 Posted December 31, 2010 di to øverste, å di to hulla med styrehylsene på skal du bruke når du skrur blokka fast i motorbukken haha. 3 på rad her gitt Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
AndrT4 Posted December 31, 2010 Author Posted December 31, 2010 takker for svar:) Ron: Fin motor, det er drømmen!
Ron Posted December 31, 2010 Posted December 31, 2010 Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Kverna Posted December 31, 2010 Posted December 31, 2010 Men seriøst, en litt mer beskrivende topic hadde gjort seg Min fotoblogg
AndrT4 Posted December 31, 2010 Author Posted December 31, 2010 Ja hadde vel kanskje det, Men tenkte at det å bruke en "Catchy" topic gjør at folk "MÅ" lese den:)
Granada28GL84 Posted December 31, 2010 Posted December 31, 2010 Heidu, fikk du med bolter til og spenne opp motoren når du kjøpte bukken? fikk ikke med, så lurer på om dette er noe man må skaffe selv? Mvh Jann
lowman Posted December 31, 2010 Posted December 31, 2010 no offense..men du skal ta ut motoren i cosworthen din....og gjøre ting med den....men du klarer ikke å spenne den opp i en motorbukk? kanskje du skulle la andre gjøre hele jobben for deg kanskje
AndrT4 Posted January 5, 2011 Author Posted January 5, 2011 Hehe Morromann du Neida jeg skal bare bare spenne den opp i bukken, å kikke over, jobben skal jeg få noen andre til å gjøre. Men er jo iq test den der bukken, for oss som ikke er så smart
Curley Posted January 5, 2011 Posted January 5, 2011 Har du ikke fått den fast i bukken enda? Det var jo i fjor du startet tråden www.moldestuket.com
AndrT4 Posted January 5, 2011 Author Posted January 5, 2011 Ja på Grunn av min økonomiske situasjon, så har jeg ikke fått gjort noe, men holder på nå å skal repparere
Ron Posted January 6, 2011 Posted January 6, 2011 no offense..men du skal ta ut motoren i cosworthen din....og gjøre ting med den....men du klarer ikke å spenne den opp i en motorbukk? kanskje du skulle la andre gjøre hele jobben for deg kanskje learning by doing kalles det, synes det er flott jeg! Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Sierrakaren Posted January 6, 2011 Posted January 6, 2011 Ja på Grunn av min økonomiske situasjon, så har jeg ikke fått gjort noe, men holder på nå å skal repparere Ka som er gale med motoren då? Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
AndrT4 Posted January 6, 2011 Author Posted January 6, 2011 da jeg kjøpte bilen, Gikk den på 2,3 BAR! så fikk noe banking i motoren, selv om jeg har skrudd ned trykket, så frykter rådelager, så er motoren generelt sliten, bruker mye olje osv.
Recommended Posts