Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg trodde det var reim på disse.. http://fordtransit.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=67784

 

Hadde transit av årgangen før som familiebil da jeg vokste opp og det var lite tull med den bilen.

Girkassa frøys en gang og ei diselpumpe tok kveld, noe ford verkstedet hadde kødda til da de bygde turbo på bilen.

Ellers var det ikke mye tøv med den. Konstant på tverra om vinteren så fattern ble rå på kontrasladd! Aldri prøvd en med automat skal sies..

Posted (edited)

Girkassa girer veldig fint den. Ikke noe napping eller nøkking. Eneste jeg merker som negativt eller uvant er litt langt hopp mellom 2-3gir eller er det 3-4 gir :P er ikke helt sikker. Men dette er min første automat så har ikke noe å sammenligne med. Men foreløpig syns jeg det er positivt. Kassen ble forøvrig skiftet ved 80.000 til en ny kasse da den gamle hadde sluttet å bruke 4.giret. Det jeg er mere skeptisk til er hvor mye kødd jeg får med å komme seg fram. Var egentlig på utkikk etter 4wd med 5 seter men fant ikke noe brukbart til ønsket prisnivå. Jeg kommer uansett til å ha noe vekt i form av verktøy etc baki. Får håpe det hjelper litt. Og ett par kjettinger er sikkert greit å ha med seg.

Edited by Phaser
Posted

Litt komisk dette egentlig :rolleyes:

 

I dag ringte jeg en fordforhandler i nærheten av der jeg bor. De er ganske ferske på ford men han fant serviceboka eller hva man skal kalle den. Sto ingenting om registerreim bytte i den. Ringte en annen ford forhandler/verksted som har holdt på i mange år. Han fikk ikke orden på pc'n sin så han skal ringe meg opp igjen senere. Han mente at det var både reim og kjede. En til kam og en til pumpe.

Håper da at de har vært lure nok til å ha kjede på kammen da men sikkert motsatt, Noen som veit? Eller må jeg ta det opp for å være sikker :wacko:

  • 1 year later...
Posted

Litt komisk dette egentlig :rolleyes:

 

I dag ringte jeg en fordforhandler i nærheten av der jeg bor. De er ganske ferske på ford men han fant serviceboka eller hva man skal kalle den. Sto ingenting om registerreim bytte i den. Ringte en annen ford forhandler/verksted som har holdt på i mange år. Han fikk ikke orden på pc'n sin så han skal ringe meg opp igjen senere. Han mente at det var både reim og kjede. En til kam og en til pumpe.

Håper da at de har vært lure nok til å ha kjede på kammen da men sikkert motsatt, Noen som veit? Eller må jeg ta det opp for å være sikker :wacko:

 

Denne York dieselen har Reim.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...