Jump to content

Mondeo MK4 døde i kulden


2.8i TIC

Recommended Posts

Skulle starte mondeoen min her for noen dager siden, i -31grader, hadde vært helt opptil -37 på natta..

Dagen før hadde jeg en laaang kjøretur.

 

Glødet med ekstraglødinga 3 ganger før jeg første gang prøvde å starte den, da var det neeeesten så den starta. Men etter det, så døde hele bilen, alt av lamper ol i dashbord lyste og blinka, det stod at startsperre var aktiv i displayet. Når jeg prøvde å vri om tenninga var det ingen liv.

 

Kan nevne at batteriet er helt topp, prøvde også å ta av batteripolen, vente noen minutt, men det funka heller ikke.

 

Nå står bilen på Ford i Kr.Sand, de har heller ikke peiling...

 

For å nevne er det en 07mod 2.0tdci 130hk..

Noen som, har vært borti noe lignende..

Edited by 2.8i TIC
Link to comment
Share on other sites

hmm kan hende noe i datastyringa har sprukket pga en brå tempratur økning.. testa du med ekstra nøkkel?

Daelim Roadwin 125 2006 (Solgt)

Honda XL125 1982 (Prosjekt)

Ford Sierra Stv 1987 2L Ohc Gasser (solgt)

Ford Scorpio Stv 1994 DOHC (Solgt)

Opel Vectra sedan 1998 1,8 16v (Solgt)

Ford Sierra Combi 1991 1.8 TD,I (Solgt)

Opel Kadett c 4Dørs Sedan 1975 1.2L

Mercedes w210 290TDT 1997

Ford Sierra 1993 Sedan DOHC (Prosjekt)

Link to comment
Share on other sites

Ja de gjorde det.. dårlig erfaring??

Eneste en ting som irriterte meg skikkeig, de har knekt den plastkassa over batteriet, og prøvd å teipe den sammen igjen, så den skal de få lov å skaffe ny til meg. Oppdaget det i dag når jeg kikka under panseret, ingen sa noe til meg..

Link to comment
Share on other sites

Det er så irriterende att verksteder ødelegge ting og ikke sier ifra.

 

På en bil vi har her hjemme knakk ett verksted peilepinnen til olja, så limte de den sammen att og puttet den på plass. Var ikke en enkel sak å fiske frem att andre halvparten av den neste gang vi skulle peile olje. Den hadde jo selvfølgelig løsnet i liminga

Link to comment
Share on other sites

Ja de gjorde det.. dårlig erfaring??

Eneste en ting som irriterte meg skikkeig, de har knekt den plastkassa over batteriet, og prøvd å teipe den sammen igjen, så den skal de få lov å skaffe ny til meg. Oppdaget det i dag når jeg kikka under panseret, ingen sa noe til meg..

 

Er det kaldt tåler den ingen ting.

Link to comment
Share on other sites

Det er så irriterende att verksteder ødelegge ting og ikke sier ifra.

 

På en bil vi har her hjemme knakk ett verksted peilepinnen til olja, så limte de den sammen att og puttet den på plass. Var ikke en enkel sak å fiske frem att andre halvparten av den neste gang vi skulle peile olje. Den hadde jo selvfølgelig løsnet i liminga

 

det der e jo rein uaktsomhet

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...