Jump to content

Bredding


Recommended Posts

Lurer på om det kreves noen søknad eller godkjenning for bredding av skjermer på bil?

Har en granada jeg sterkt vurderer og bredde.

Har blitt litt inspirert av Falkenberg Granadaen.

 

Edit: Siden max bredde i vognkort ikke vil stemme og hvor langt hjulene har lov til og stikke ut før hjulbue

 

Mvh Jann

Edited by Granada28GL84

Mvh Jann

 

beeeeeergh.jpg

Link to comment
Share on other sites

en kamerat av meg har en stål bredda granada, og dette står i vogn kortet. Samt at den er forlenga med noen cm oxo hvis jeg ikke husker helt feil...

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Link to comment
Share on other sites

tror ikke du trenger gjøre noe så lenge bilen ikke er over 250cm :lol:

når jeg var på BT med sierran sa han at jeg hadde for brede felger eller at jeg må få valse/skjermbredere

Edited by lyrix

08 mondeo titanium X

91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/

76 volvo 242 turbo prosjekt

94 pajero GLS 33" dekk <---selges

Link to comment
Share on other sites

nå skal vel mer eller mindre alt vere godkjent. Du har ikkje lov å endre sporvidde uten riktige papirer, og hva skjer i kolisjon??? det er så mye sånt som blir prioritert i dag att det er sikkert ikkje bare bare å få dette til i dag og få beholde skilt. Så skjekk opp alt på forhand så du ikkje står der med ein ferdig bredda bil nylakert og blank og tullingen fra biltilsynet napper skilta dine rett av...

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

bredding er faktisk en av de få tingene som enda er ganske lett.. så lenge det ikke er snakk om noe ekstreme greier.. ifølge bt er ekstreme greier fra ca 5cm å oppover og det skal sefølgelig ikke være noen skarpe kanter..

 

MEN når det er snakk om sporviden så er det en helt anne sak.. fordi det er snakk om felg å dekk og der er de SKIKKELIG ****.. der er det 5% fra org bredde å rulleomkrets imens det er 7,5mm ifra org innpress som gjelder.. så da er det bare å begyne å regne og tenke på dekkene.. breddingen blir fort veldig lite nødvendig og man skal følge dekkreglene -_-

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...