jacksonjn Posted December 20, 2010 Share Posted December 20, 2010 Hei, Jeg lurer på hva det koster å bytte motor på en ford c-max 2005 1,6 TDCI? Jeg har tenkt til å kjøpe meg en ny motor av samme størrelse/type (1,6 TDCI) og bytte den ut med den gamle. Noen som har peiling på dette? Takk på forhånd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford87 Posted December 20, 2010 Share Posted December 20, 2010 er det ikke bare å selge bilen og kjøpe en med større motor? Peugeot 306 stv 2001 Ford Escort mk4 stasjonsvogn 1987 (zetec 1,8turbo) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford87 Posted December 20, 2010 Share Posted December 20, 2010 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25788449 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25537056 Peugeot 306 stv 2001 Ford Escort mk4 stasjonsvogn 1987 (zetec 1,8turbo) Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted December 20, 2010 Share Posted December 20, 2010 Han spør vel om hvor mye det koster å bytte 1,6 tdci motor i en "ny" 1,6 tdci motor. Altså ingen større motor, bare bytte. Mange faktorer som spiller inn der. Hvem som bytter den, firma/svart/garasjemekk? Hvor mye koster en motor? Ny, brukt, overhale, nyoverhalt?Hvor langt er ett tau? '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacksonjn Posted December 21, 2010 Author Share Posted December 21, 2010 Jeg har ikke tenkt til å dra på Ford for å bytte motor hvertfall, men jeg har sett på noen "brukte" motorer på nettet som jeg har lyst på (vet ikke hva prisene er). Jeg vil derfor vite hvor mye det koster sånn ca å bytte den, eller om det lønner seg å selge bilen og kjøpe seg ny som Ford87 sier. Motoren som sitter i bilen har gått så langt at jeg blir stresset, den er oppe på 296000 km. Stakkars bil Takk for svarene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 Er det noe galt med motoren da? Selv om den har gått langt trenger den ikke å ta kveld riktig enda.. Tviler på du tjener noe på å bytte den ut sånn økonomisk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 Om det ikke er noen ulyder: Spar opp penger og bytt når, les hvis, den raser. Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacksonjn Posted December 21, 2010 Author Share Posted December 21, 2010 Takk Da venter jeg til den dør jeg, har hørt at dieselbiler holder lenge hvis man tar godt vare på dem, så det skal jeg gjøre! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford87 Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 det er vel å kjøre til motor tar kvelden. Peugeot 306 stv 2001 Ford Escort mk4 stasjonsvogn 1987 (zetec 1,8turbo) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted December 22, 2010 Share Posted December 22, 2010 Den motoren holder nok en god stund til den, ville aldri bytta så lenge det ikke er noe ulyder.. Vi har noen TDCI forder på jobb(Taxi) og de er også gått nermere 300 mange av disse.. men ingen problemer med de, så virker ut til å være gode motorer ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted December 22, 2010 Share Posted December 22, 2010 Så lenge du holder den i god stand bør den kunne gå mye lenger. Går ingenting galt burde ikke ei kjørelengde på det dobbelte uten store ulemper. Tenk bare på drosjekjørte Mercer som mange kan kjøres 1000000-1500000km før det til slutt er verdien og ikke tilstand på motor som bestemmer skjebnen.Til sammenligning var forrige Sierraen min kjørt 410 000 km ca på orginalmotoren. Den ble da skifta av forrige eier som en del av ombygging til IS, uten at det var noe galt med gammelmotoren utenom en dårlig forgasser. Vi tok å demonterete deler av motor før den ble kastet, og det var faktisk den motoren med minst sylinderslitasje som noen gang sto i den bilen. Slitasje ble ikke målt, men vi så ingen tegn til slitekant øverst i sylindrene. Eiern før han jeg kjøpte den av hadde gitt ganske stor F i vedlikehold, og kjørt 15-20000 per oljeskift, og skifta registerreim bare når den røyk. Denne eiern kjørte ca 300000km med bilen. Det skal sies at registerhjulene begynte å bli noe slitt i kantene på slutten. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now