Jump to content

Recommended Posts

Posted

Når en liten 4 syl. motor koster i nabolaget kr. 600 000,- så kan selvsagt motorbyggeren velge og vrake akkurat som han vil.

Det kan være smart forsøke å notere seg hva vedkommende har valgt av løsninger.

Legg merke til 2 dyser pr. sylinder og den lange innsugsmanifolden som brukes sammen med kjempeturboen.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

Koster å vinne i Rallycross ;)

Veldig dyrt når vi ser på det fra "vårt" synspunkt,

men for en seriøs utøver i Rallycross er ikke dette så veldig dyrt når det er litt mer i sammenhengen.

Tenk på alt som er med i denne "pakka" da, ferdimappa grom-motor laget av deler på øverste hylle av en av verdens fremste på akkurat denne motoren ;)

Men ja, mye penger er det :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her

Posted (edited)

Kan jo spørre Jonus og Dahlbäck om å bygge en Audi femmer på ca 700hk. Prisforskjellen er vel ca 300tusen mellom de to motorbyggerne hørte jeg rykter om..

Edited by Tore_TJ
Posted (edited)

Men er en 700hk Audifemmer konkurransedyktig i denne sammenhengen?

Laaangt ifra. Men tenkte bare jeg skulle si noe om prisforskjeller når det er snakk om motorbygg :)

Og mente prisforskjellen mellom de to, ikke i forhold til cosworth motoren. Skrev litt dårlig der..

Edited by Tore_TJ
Posted

samma motor som sverre isachsen kjører med detta... bare annen turbo for han kjører jo compturbo. Men dette er jo skikkelig gromt men litt dyrt for vanlig mann i gata :P hehe

Posted

Drittmotor. Har jo ikke orginale kamdrev....

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Posted

Vet litt om hva dette koster..Mener vel at dette er "litt" i overkant.Det dyreste her er innsuget og man skal være mer enn middels interessert for å kjøpe Cosworth motor til den prisen. Men Julian vet hva han driver med da. :)

Posted

Kunne virkelig tenkt meg det innsuget, PENT!

Startpris 23000 for bare trakter og kammer. Innsuget som sitter på motoren der er 50000 :)

Kunne tenkt meg et sånt jeg også men DYRT :P hehe

Tibuc.se

Posted

Stiv pris ja :blink:

Rart egentlig, lillebror min kjøpte komplett oppsett med spjeldhus fra DBillas, kom ferdig

montert med alle 6 spjeld synkronisert osv, som på bilde, bare å skru rett på toppen.

18000kr inkl frakt å moms.

pnmxnk8upa2u0yjwh5ah.jpg

Caution, any attempt to overtake will result in a race!