Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fikk en bosch pumpe til escort cosworth av en kompis , han mener det er en oppgradert pumpe .

bilen hans bremset 470 hk hos ringstad med denne pumpa .

boschnr er 580254003. noen som vet om dette er en oppgradert pumpe eller std pumpe?

Posted

Bosch 023 pump - 168 litres per hour at 73.5 PSI # 0 580 254 023

Bosch 003 pump - 190 litres per hour at 73.5 PSI # 0 580 254 003

 

Bosch 910 pump - 200 litres per hour at 73.5 PSI # 0 580 254 910

Bosch 975 pump - 228 litres per hour at 73.5 PSI # 0 580 254 975

Bosch 984 pump - 228 litres per hour at 73.5 PSI # 0 580 254 984

 

Bosch 044 pump - 330 litres per hour at 73.5 PSI # 0 580 254 044

Bosch 040 pump - 235 litres per hour at 73.5 PSI # 0 580 254 040

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

Er vel en oppgr. pumpe, men den leverer jo ikke så mye da.

Er vel Walbro 255 l/timen pumper som ofte er brukt på Escort Cosworth, og 023 og 040 pumpene er vel også brukt en del.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

Bosch 023 er vel den som er mest brukt, men noen bruker også Bosch 003 eller Walbro. Jeg har havarert 2 Bosch pumper, så har byttet til Walbro. Den har fungert lengre enn de to Bosch pumpene til sammen.

Tror tallene dine er feil Kristian, 023 pumpen skal gi mer enn 003 ;)

Posted

Bosch 023 er vel den som er mest brukt, men noen bruker også Bosch 003 eller Walbro. Jeg har havarert 2 Bosch pumper, så har byttet til Walbro. Den har fungert lengre enn de to Bosch pumpene til sammen.

Tror tallene dine er feil Kristian, 023 pumpen skal gi mer enn 003 ;)

 

Enig der. 023 skal gi mest.

  • 3 months later...
Posted

tar opp denne igjen jeg.

 

Holder det med 003 pumpe på en bil

med 803 grønne dyser og t34 turbo ??

 

Hva gir orginal escort pumpe kontra 003 ?

 

Takker for svar...

Posted

tar opp denne igjen jeg.

 

Holder det med 003 pumpe på en bil

med 803 grønne dyser og t34 turbo ??

 

Hva gir orginal escort pumpe kontra 003 ?

 

Takker for svar...

 

Det holder i massevis. Den originale pumpa sliter på alt over steg 1 og burde aldri vært montert mener nå jeg..

Det kan godt hende folk har kjørt greit på steg3 med original pumpe men synes det er sjansespill, spesielt mtp hvor gamle de fleste pumpene faktisk også er..

Posted

tar opp denne igjen jeg.

 

Holder det med 003 pumpe på en bil

med 803 grønne dyser og t34 turbo ??

 

Hva gir orginal escort pumpe kontra 003 ?

 

Takker for svar...

kan kjøpe 003 pumpa mi 500?

  • 1 month later...
Posted (edited)

Låner denne litt :whistling:

Holder walbro 225 pumpa,med gt3071r å 680cc dyser på min escort?

Vet ikke helt hvilke dyser jeg skal ha,noen forslag?

 

Siemens Deka 3145! ;)

 

De er lavohm forresten!

Edited by Minibønna

Motor uten turbo SUGER!

Posted

Låner denne litt :whistling:

Holder walbro 225 pumpa,med gt3071r å 680cc dyser på min escort?

Vet ikke helt hvilke dyser jeg skal ha,noen forslag?

Spørs vel om det ikke begynner og bli litt lite bensin med en Walbro da. Jeg ville brukt Walbro pumpen som matepumpe til en catchtank og ha en ekstern pumpe derifra igjen.

Posted

Jeg har havarert 2 Bosch pumper, så har byttet til Walbro.

Bilen din står seg ihjel.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

  • 1 month later...
Posted

Tar opp denne igjen ;)

Trådstarter har 003 pumpe som holdt til 470hk, denne walbro pumpa skal da levere mer..

Holder vel fra 470-500 ihverfall?

Må anbefale at du måler dette selv.

Hva andre har fomlet med spiller liten rolle. Det er hva DIN pumpe klarer å leverer frem til dysegallerie ved det aktuelle totale bensintrykket som er vesentlig for motoren DIN.

Her må du til med trykkluft, T-stykker, manometer og en liten kran.

Antagelser er moren til alle f u c k up`s så ikke sats på det.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

Det som er litt merkelig, er hvor mye forskjellige tall, som dukker opp på disse pumpene

Her fra bosch http://www.bosch.com.au/content/language1/downloads/fuelpumps.pdf

Hvis man forholder seg til Bosch og tenker seg om, så ser man hvorfor det anbefales 2 stk. 044 pumper (31 AMP!) bensinpumper til RS500 GR.A.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted (edited)

Driver og forsker litt på dette med bensinpumpe "intank" Escort. Skal teste en 044 i tanken på min escort. Vet at 044 ikke er en løftepumpe, men skal teste dette likevel. Har kappet av bakenden på pumpa(filter er intakt), slik at oppsuget er likt som 003,023 og 040. Nye tjukke strømkabler med egne gjennomføringer og med 10mm bensinrør helt frem.

I utgangspungtet skal denne pumpe klare gått over 500hk, men i dette tilfelle, spørs det!!

 

Skal selfølgelig teste dette med lamda når det er klart.

 

Hensikten blir å unngå 2-3 stk pumper og swirl pot som bruker mye srøm og slippe fuelcell. Skal være bruks-hobby-bil og ikke bane racer.

 

Desom ikke dette går, tenker jeg å sveise om toppen av tanken, med nytt lokk med ny flens og 2stk 023. Hos lokalt plastsveise verksted.

 

Hva mener folket? Noen som har prøvd dette?

Edited by Danny
Posted

Har prøvd 044 i tanken på samme måte.

Fungerte greit da jeg kjørte med gt35 turbo ihvertfall.. Men maksa aldri oppsettet så gudene vet hvor mye det holder til.

Posted

OK. Blir litt mer effekt en T35 oppsett, så jeg får se hva en klarer. Hadde vert veldig greit å klare seg med 1stk pumpe.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...