Asil Racing Posted December 10, 2010 Posted December 10, 2010 Fikk en bosch pumpe til escort cosworth av en kompis , han mener det er en oppgradert pumpe . bilen hans bremset 470 hk hos ringstad med denne pumpa .boschnr er 580254003. noen som vet om dette er en oppgradert pumpe eller std pumpe?
Escort RST WRC Posted December 10, 2010 Posted December 10, 2010 Bosch 023 pump - 168 litres per hour at 73.5 PSI # 0 580 254 023Bosch 003 pump - 190 litres per hour at 73.5 PSI # 0 580 254 003 Bosch 910 pump - 200 litres per hour at 73.5 PSI # 0 580 254 910Bosch 975 pump - 228 litres per hour at 73.5 PSI # 0 580 254 975Bosch 984 pump - 228 litres per hour at 73.5 PSI # 0 580 254 984 Bosch 044 pump - 330 litres per hour at 73.5 PSI # 0 580 254 044Bosch 040 pump - 235 litres per hour at 73.5 PSI # 0 580 254 040 Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Asil Racing Posted December 10, 2010 Author Posted December 10, 2010 se der ja , så da er det en std pumpe da kanskje?
Escort RST WRC Posted December 10, 2010 Posted December 10, 2010 Er vel en oppgr. pumpe, men den leverer jo ikke så mye da.Er vel Walbro 255 l/timen pumper som ofte er brukt på Escort Cosworth, og 023 og 040 pumpene er vel også brukt en del. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
JHS Posted December 10, 2010 Posted December 10, 2010 Bosch 023 er vel den som er mest brukt, men noen bruker også Bosch 003 eller Walbro. Jeg har havarert 2 Bosch pumper, så har byttet til Walbro. Den har fungert lengre enn de to Bosch pumpene til sammen.Tror tallene dine er feil Kristian, 023 pumpen skal gi mer enn 003
EscCos Posted December 11, 2010 Posted December 11, 2010 Jeg bruker også Walbro pumpe, aldri hatt noen problem. Escort CosworthCapri MK ICapri MK III
Tore_TJ Posted December 11, 2010 Posted December 11, 2010 Bosch 023 er vel den som er mest brukt, men noen bruker også Bosch 003 eller Walbro. Jeg har havarert 2 Bosch pumper, så har byttet til Walbro. Den har fungert lengre enn de to Bosch pumpene til sammen.Tror tallene dine er feil Kristian, 023 pumpen skal gi mer enn 003 Enig der. 023 skal gi mest.
Escort RST WRC Posted December 11, 2010 Posted December 11, 2010 Ja, jeg også trodde det.. Men all info jeg finner om den er 168 lph Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Tore_TJ Posted December 11, 2010 Posted December 11, 2010 (edited) http://randbmotorsport.co.uk/shop/Parts.asp?ID=22 Så vidt jeg kan se er det litt forskjell på de. Ene er oppgitt ved 6,5bar og den andre ved 5bar. Bosch sine offisielle tall er 168lph for 023. Så 003 har faktisk mer kapasitet enn 023. Der lærte jeg noe nytt. Edited December 11, 2010 by Tore_TJ
87RS Posted March 13, 2011 Posted March 13, 2011 tar opp denne igjen jeg. Holder det med 003 pumpe på en bilmed 803 grønne dyser og t34 turbo ?? Hva gir orginal escort pumpe kontra 003 ? Takker for svar...
Tore_TJ Posted March 14, 2011 Posted March 14, 2011 tar opp denne igjen jeg. Holder det med 003 pumpe på en bilmed 803 grønne dyser og t34 turbo ?? Hva gir orginal escort pumpe kontra 003 ? Takker for svar... Det holder i massevis. Den originale pumpa sliter på alt over steg 1 og burde aldri vært montert mener nå jeg..Det kan godt hende folk har kjørt greit på steg3 med original pumpe men synes det er sjansespill, spesielt mtp hvor gamle de fleste pumpene faktisk også er..
Asil Racing Posted March 14, 2011 Author Posted March 14, 2011 tar opp denne igjen jeg. Holder det med 003 pumpe på en bilmed 803 grønne dyser og t34 turbo ?? Hva gir orginal escort pumpe kontra 003 ? Takker for svar...kan kjøpe 003 pumpa mi 500?
KNAa Racing Posted April 27, 2011 Posted April 27, 2011 Låner denne litt Holder walbro 225 pumpa,med gt3071r å 680cc dyser på min escort?Vet ikke helt hvilke dyser jeg skal ha,noen forslag?
Minibønna Posted April 27, 2011 Posted April 27, 2011 (edited) Låner denne litt Holder walbro 225 pumpa,med gt3071r å 680cc dyser på min escort?Vet ikke helt hvilke dyser jeg skal ha,noen forslag? Siemens Deka 3145! De er lavohm forresten! Edited April 27, 2011 by Minibønna Motor uten turbo SUGER!
JHS Posted April 27, 2011 Posted April 27, 2011 Låner denne litt Holder walbro 225 pumpa,med gt3071r å 680cc dyser på min escort?Vet ikke helt hvilke dyser jeg skal ha,noen forslag?Spørs vel om det ikke begynner og bli litt lite bensin med en Walbro da. Jeg ville brukt Walbro pumpen som matepumpe til en catchtank og ha en ekstern pumpe derifra igjen.
KNAa Racing Posted April 28, 2011 Posted April 28, 2011 Har en walbro pumpe ekstra,tror kansje jeg kobler den på i serie,blir mye ekstra med catch tank..
Breda Posted April 28, 2011 Posted April 28, 2011 Jeg har havarert 2 Bosch pumper, så har byttet til Walbro.Bilen din står seg ihjel. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler
JHS Posted April 28, 2011 Posted April 28, 2011 Bilen din står seg ihjel.Går vel ca 5000km i året, så er ikke bare støvsamling i garasjen
KNAa Racing Posted June 8, 2011 Posted June 8, 2011 Tar opp denne igjen Trådstarter har 003 pumpe som holdt til 470hk,denne walbro pumpa skal da levere mer..Holder vel fra 470-500 ihverfall?
RS 1000 Posted June 8, 2011 Posted June 8, 2011 Tar opp denne igjen Trådstarter har 003 pumpe som holdt til 470hk, denne walbro pumpa skal da levere mer..Holder vel fra 470-500 ihverfall? Må anbefale at du måler dette selv.Hva andre har fomlet med spiller liten rolle. Det er hva DIN pumpe klarer å leverer frem til dysegallerie ved det aktuelle totale bensintrykket som er vesentlig for motoren DIN.Her må du til med trykkluft, T-stykker, manometer og en liten kran. Antagelser er moren til alle f u c k up`s så ikke sats på det. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
grcossie Posted June 8, 2011 Posted June 8, 2011 Det som er litt merkelig, er hvor mye forskjellige tall, som dukker opp på disse pumpeneHer fra bosch http://www.bosch.com.au/content/language1/downloads/fuelpumps.pdf
RS 1000 Posted June 9, 2011 Posted June 9, 2011 Det som er litt merkelig, er hvor mye forskjellige tall, som dukker opp på disse pumpeneHer fra bosch http://www.bosch.com.au/content/language1/downloads/fuelpumps.pdfHvis man forholder seg til Bosch og tenker seg om, så ser man hvorfor det anbefales 2 stk. 044 pumper (31 AMP!) bensinpumper til RS500 GR.A. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Danny Posted June 9, 2011 Posted June 9, 2011 (edited) Driver og forsker litt på dette med bensinpumpe "intank" Escort. Skal teste en 044 i tanken på min escort. Vet at 044 ikke er en løftepumpe, men skal teste dette likevel. Har kappet av bakenden på pumpa(filter er intakt), slik at oppsuget er likt som 003,023 og 040. Nye tjukke strømkabler med egne gjennomføringer og med 10mm bensinrør helt frem.I utgangspungtet skal denne pumpe klare gått over 500hk, men i dette tilfelle, spørs det!! Skal selfølgelig teste dette med lamda når det er klart. Hensikten blir å unngå 2-3 stk pumper og swirl pot som bruker mye srøm og slippe fuelcell. Skal være bruks-hobby-bil og ikke bane racer. Desom ikke dette går, tenker jeg å sveise om toppen av tanken, med nytt lokk med ny flens og 2stk 023. Hos lokalt plastsveise verksted. Hva mener folket? Noen som har prøvd dette? Edited June 9, 2011 by Danny
Tore_TJ Posted June 11, 2011 Posted June 11, 2011 Har prøvd 044 i tanken på samme måte. Fungerte greit da jeg kjørte med gt35 turbo ihvertfall.. Men maksa aldri oppsettet så gudene vet hvor mye det holder til.
Danny Posted June 11, 2011 Posted June 11, 2011 OK. Blir litt mer effekt en T35 oppsett, så jeg får se hva en klarer. Hadde vert veldig greit å klare seg med 1stk pumpe.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now