Jump to content

Sierra 2.0l Ohc


Tottof

Recommended Posts

Var på vei til jobb og ante fred og ingen fare da plutselig motoren begynte å oppføre seg merkelig, halve effekten var plutselig borte og når eg ga gass så bare brølte det ifra luftfilteret. det står eit biltema sportsfilter på, men det har aldri vore eit problem tidligere. ellers så er det en 90 model så den har såkalt Pulse air system med masse slanger og vas, så lurer på om det kan være hull i enn slange eller noe, er det noen som har erfaring med noe lignende?

90' Sierra 2,0 Ohc

85' Granada 2,8 gl

66' Ford Thunderbird

Link to comment
Share on other sites

Ta komp test.

vis kompen din synker så kan toppakninga har gått eller stempelringer evt også ventil tettning.

Pulse air systemet er bare for å redusere utslipp fra motoren..

- Is-Turbo -

 

- KNA Gatebil Telemark -

- Sviddgummi.no -

www.sviddgummi.no

Link to comment
Share on other sites

Sjekk også om registerreima kan ha hoppa over ei tann.

 

Ventiltetningene skal forresten ikke ha innvirkning på effekten i stor grad, vist ikke pluggene soter over da.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Registerreima er forsåvidt av nyere dato, men bilen sviver vanlig på tomgang, bare når turtallet stiger at denn brøler, oppfører seg normalt på lavt turtall, så tviler på det er registeret

90' Sierra 2,0 Ohc

85' Granada 2,8 gl

66' Ford Thunderbird

Link to comment
Share on other sites

Du tviler ja, men du vet ikke før du har sjekka. Omtrent samme reaksjon fikk jeg på min 84 mod gasserbil når jeg justerte kamdrevet helt i ytterpunkt, med orginal kam. Ble litt mer tungstarta, men gikk bra på tomgang, men bråka fælt på litt turtall og gikk helt elending.

Har vært borti før at reg reima har hoppa over, uten at noe har blitt skada, og heller ingen god forkalring på dette. Dette kan jo selvsagt ha innvirkning på tenninga, som også kan gjøre at den går mye dårligere. Og siden du har en 90 modell har den eledndig tenningskurve fra før av. På tomgang skal ohc med katt ha 18 grader +++ med tenning, og da begyner den våkne til liv. Opp mot 25 grader er ingen umulighet.

Kan også være brent og tett katt.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Har fått fikset problemet nå! viste seg at den ene katalysatoren var tett og eksosen kom i retur tilbake i eksosmanifoilen, som etter hvert gjorde den rødglødende

90' Sierra 2,0 Ohc

85' Granada 2,8 gl

66' Ford Thunderbird

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...