Jump to content

Hjelp! cosworth eller 3.2l V6 i caprien?


2.8i TIC

Cosworth eller 3.2l V6??  

65 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ettersom jeg kjenner deg og kjørestilen din litt, Jostein, må jeg være ærlig å si: Tror du blir mer fornøyd med YB- turbo motoren.

 

Ja, du kan tildels herje, børne og kjøre villmann med 3-literen også. 3-literen vil kreve mye mer arbeid fra føreren og vil langtfra være så lettkjørt som alternativet etter min mening. Den andre bakdelen er deletilgangen... ryker noe i YB'n finnes det mye bruktdeler rundtom. Ryker noe i Essexen er ALT "spesial". (Bortsett fra at i hyllene her hos RS Euroford ligger det ståldrev, fjører, ventiler, oljepumper, aluretainere, lagere, vannpumper, racekammer etc til Essex, så da vet om et sted du kan hente reservedeler nokså kjapt & billig.)

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Så spørs det hvor lenge han er fornøyd med effekten da ;)

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

la nå gutten putte i en Essex om han vil det da..

Enig i det, men når man har mistanke om at resultatet blir mye arbeid, dyrt og dårlig, da er advarsler på sin plass.

Etter år 1988 er Essex noe man velger med hjertet og ikke hjernen.

Klarer ikke å se at Essex er ett smart valg som motorbytte.

Hvis man har en original 3,0 derimot, da er det en selvfølge at beholder og evt. forbedrer denne.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Nr 1 - Den motoren du vurderer å skaffe deg er vel allerede bygget?? Så da har du helt sikkert fått en pris allerede.

Så hvis den ikke raser med det første så vil argumentet om at den vil bli veldig dyr å bygge falle bort

 

Nr 2 - Denne motoren står vel også for tiden montert i en Capri? Da må det vel gå an å få til en prøvekjøring så du selv kan bedømme effektforskjellen opp mot Cosworthen?? Jeg er klar over at det er vinter og kaldt ute for øyeblikket, men du har jo litt arbeid igjen å gjøre før karosseriet er klart.. Så det bør vel være mulighet for en testtur en snøløs og tørr dag i løpet av de nærmeste ukene/månedene...

 

Nr 3 - At du ikke vil vurdere cologne motoren fordi du ikke kjenner noe til den er et dårlig argument. Det er en ganske grei og enkel motor, og med all den ekspertisen som finnes her på dette forumet bør kunnskapsnivået ditt din være det minste problem.

 

Nr 4 - Selv om en 4'er Cosworth er gøy, så bør en ekte Capri i mine øyne ha seks (eller fler) sylindre. Så at du tenker i de baner liker jeg veldig godt. Men under panseret passer en cologne minst like godt som en essex.

Link to comment
Share on other sites

1: Det er det som er, denne motor er ferdigbygget...

2:Den er desverre tatt ut av bilen, og en annen motor er på vei i den bilen etter hva jeg har forstått..

3: Å begynne å bygge en annen motor helt ifra bunnen av har jeg heller desverre ikke budsjett til, er derfor valget står nå mellom disse 2 motorene som er "ferdige"..

4: Nja om den har 4 eller 6, er jeg fornøyd så lenge motoren strekker til mitt bruk.. Om den kanksje er litt vanskelig å kjøre(3.2l) så er det bare gøy..

 

Men noe cologne kommer ikke i denne bilen, det står mellom cosworthen jeg hadde i sommer bare litt mer fintunet oppsett samt ny turbo++. Eller da denne essex`en.. Hva jeg velger er usikkert enda, jeg har lyst på begge...

 

Men takker for alle innspill..

 

Zykotec, ja slik lyd finner man ikke i noe annet, den høres såååå hjemme i en grom capri...

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke for mye, egentlig passe til mitt bruk..

 

 

Men har nå bestemt meg for å kjøre på med cosworthmotoren, iom at jeg har sjangs å få dette godkjent i bilen..

Cosworthmotoren blir da overhalt helt, samt satt i orginal stand med dyser, turbo osv...

Link to comment
Share on other sites

Penger eller godlyd, ord er overflødige :)

 

Pokker!

Nå blir jeg sittende med harding resten av kvelden!

 

Hadde ikke for mye, egentlig passe til mitt bruk..

 

 

Men har nå bestemt meg for å kjøre på med cosworthmotoren, iom at jeg har sjangs å få dette godkjent i bilen..

Cosworthmotoren blir da overhalt helt, samt satt i orginal stand med dyser, turbo osv...

 

 

Se på denne filmen en gang til føre du bestemmer deg da :

 

2,9 Weslake cologne motor!

 

OG disse Essex/Cosworth 3,4:

 

 

Edited by Slåstad RS

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...