Caprimaniac Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 Ettersom jeg kjenner deg og kjørestilen din litt, Jostein, må jeg være ærlig å si: Tror du blir mer fornøyd med YB- turbo motoren. Ja, du kan tildels herje, børne og kjøre villmann med 3-literen også. 3-literen vil kreve mye mer arbeid fra føreren og vil langtfra være så lettkjørt som alternativet etter min mening. Den andre bakdelen er deletilgangen... ryker noe i YB'n finnes det mye bruktdeler rundtom. Ryker noe i Essexen er ALT "spesial". (Bortsett fra at i hyllene her hos RS Euroford ligger det ståldrev, fjører, ventiler, oljepumper, aluretainere, lagere, vannpumper, racekammer etc til Essex, så da vet om et sted du kan hente reservedeler nokså kjapt & billig.) Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 la nå gutten putte i en Essex om han vil det da.. '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 Så spørs det hvor lenge han er fornøyd med effekten da -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierrakaren Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 Så spørs det hvor lenge han er fornøyd med effekten da Går jo an og trimme Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 Har en org trettenhundre kent med grenerør her da jostein, det trur jeg hadde blitt helt vilt ! "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 Har en org trettenhundre kent med grenerør her da jostein, det trur jeg hadde blitt helt vilt ! 1100 hadde passa bedre, eller hva med 1000ccm Anglia motor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 (edited) la nå gutten putte i en Essex om han vil det da..Enig i det, men når man har mistanke om at resultatet blir mye arbeid, dyrt og dårlig, da er advarsler på sin plass. Etter år 1988 er Essex noe man velger med hjertet og ikke hjernen.Klarer ikke å se at Essex er ett smart valg som motorbytte.Hvis man har en original 3,0 derimot, da er det en selvfølge at beholder og evt. forbedrer denne. Edited December 10, 2010 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KIB Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 Nr 1 - Den motoren du vurderer å skaffe deg er vel allerede bygget?? Så da har du helt sikkert fått en pris allerede.Så hvis den ikke raser med det første så vil argumentet om at den vil bli veldig dyr å bygge falle bort Nr 2 - Denne motoren står vel også for tiden montert i en Capri? Da må det vel gå an å få til en prøvekjøring så du selv kan bedømme effektforskjellen opp mot Cosworthen?? Jeg er klar over at det er vinter og kaldt ute for øyeblikket, men du har jo litt arbeid igjen å gjøre før karosseriet er klart.. Så det bør vel være mulighet for en testtur en snøløs og tørr dag i løpet av de nærmeste ukene/månedene... Nr 3 - At du ikke vil vurdere cologne motoren fordi du ikke kjenner noe til den er et dårlig argument. Det er en ganske grei og enkel motor, og med all den ekspertisen som finnes her på dette forumet bør kunnskapsnivået ditt din være det minste problem. Nr 4 - Selv om en 4'er Cosworth er gøy, så bør en ekte Capri i mine øyne ha seks (eller fler) sylindre. Så at du tenker i de baner liker jeg veldig godt. Men under panseret passer en cologne minst like godt som en essex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 Penger eller godlyd, ord er overflødige '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted December 10, 2010 Author Share Posted December 10, 2010 1: Det er det som er, denne motor er ferdigbygget...2:Den er desverre tatt ut av bilen, og en annen motor er på vei i den bilen etter hva jeg har forstått.. 3: Å begynne å bygge en annen motor helt ifra bunnen av har jeg heller desverre ikke budsjett til, er derfor valget står nå mellom disse 2 motorene som er "ferdige"..4: Nja om den har 4 eller 6, er jeg fornøyd så lenge motoren strekker til mitt bruk.. Om den kanksje er litt vanskelig å kjøre(3.2l) så er det bare gøy.. Men noe cologne kommer ikke i denne bilen, det står mellom cosworthen jeg hadde i sommer bare litt mer fintunet oppsett samt ny turbo++. Eller da denne essex`en.. Hva jeg velger er usikkert enda, jeg har lyst på begge... Men takker for alle innspill.. Zykotec, ja slik lyd finner man ikke i noe annet, den høres såååå hjemme i en grom capri... Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted December 11, 2010 Share Posted December 11, 2010 Syntes du du hadde FOR MYE effekt i bilen med yb`n? Er svaret ja, kjøp deg essex`n, syntes du det var passe med effekt burde du holde deg til yb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted December 11, 2010 Author Share Posted December 11, 2010 Hadde ikke for mye, egentlig passe til mitt bruk.. Men har nå bestemt meg for å kjøre på med cosworthmotoren, iom at jeg har sjangs å få dette godkjent i bilen.. Cosworthmotoren blir da overhalt helt, samt satt i orginal stand med dyser, turbo osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted December 11, 2010 Share Posted December 11, 2010 (edited) Penger eller godlyd, ord er overflødige Pokker!Nå blir jeg sittende med harding resten av kvelden! Hadde ikke for mye, egentlig passe til mitt bruk.. Men har nå bestemt meg for å kjøre på med cosworthmotoren, iom at jeg har sjangs å få dette godkjent i bilen.. Cosworthmotoren blir da overhalt helt, samt satt i orginal stand med dyser, turbo osv... Se på denne filmen en gang til føre du bestemmer deg da : 2,9 Weslake cologne motor! OG disse Essex/Cosworth 3,4: Edited December 11, 2010 by Slåstad RS Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now