2.8i TIC Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 (edited) Her er valgets kval... Skal jeg gå for cosworth motoren jeg hadde i sommer, eller en Essex V6 borret til 3.2l og 280hk++ Edited December 9, 2010 by 2.8i TIC Link to comment Share on other sites More sharing options...
po0key Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 ville sagt 3.2l jeg da cosworth motoren er alt for mye brukt rundt om kring Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 uten tvil essex Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 duratec for at spare vægt. ellers essex for at gøre det rigtige Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 280hk? Essex? Milionær? Sjekk nøye hva dette vil koste, tipper du kan bygge flere 450hk cosworth motorer for samme pris. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted December 9, 2010 Author Share Posted December 9, 2010 Nei tviler på at jeg er noe millionær.. Men utifra stemmene og mine egne tanker så ser det ut som det blei 3.2l da..Gleder meg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Jeg har kjørt mye 3 liter med moderat trimming (kirkebakken topper, kam, 3*Weber) og kjempe god motor å kjøre med, MEN dette kan ikke samenlignes med en hissig turbomotor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted December 9, 2010 Author Share Posted December 9, 2010 Ja skjønner den, meeen, en slik motor med ca 280hk burde sparke rimelig bra det òg vel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Det vill jeg tro, Men hvordan få 280hk i en essex? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Essex... Lyden er jo halve oplevelsen. Legg ut det lydklippet her da? Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted December 9, 2010 Author Share Posted December 9, 2010 Her var det huskefeil beklager, den ble bremset til 265hk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Vet du hva som er gjort med den motoren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted December 9, 2010 Author Share Posted December 9, 2010 ja, fullt balasert, acralite stempler, steg4 topper med alu retainere, 310 kam med 12,55 i løft, 46 og 41mm ventiler, ståldrev, rullevippere med større utveksling, 3x weber dcnf.. Får desverre ikke ut klippet mr! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 'Alle' har jo Cosworth motor, selv om en blodtrimma Cologne sikkert hadde vært enda bedre, velger jeg V6 foran Cosworth Er det en gatebil som ikke skal kjøres løp med er det ikke viktig å ha flere hester enn alle andre hele tiden. '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeH Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Eg ville uten tvil gått for YB`en! Koste på den et skikkelig sprut, så er det tut og kjør heile sesongen:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Ok, da vet jeg vilken motor du vurderer. Selv om jeg vil omtale meg selv som sugemotor fantast av leggning, og at jeg digger essex v6 motoren ( 10år med pur glede i div capri`r).Tror jeg desverre du blir skuffet med den motoren, den kan bare ikke måle seg med en turbo motor. Derimot om du går på en skikkelig preppa 5.0l V8 ford motor (som veier det samme som Essex) blir du ikke skuffet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Her er valgets kval... Skal jeg gå for cosworth motoren jeg hadde i sommer, eller en Essex V6 borret til 3.2l og 280hk++Det forstår jeg godt for dette er valget mellom asken og ilden. Capriens motorsporthistorie gjør at den fortjener V6 motor. En relativt mild Essex er imidlertid for simpel og trenger minst Ric Wood sine topper og øvrige mods for å fungere slik de bør. De originale toppene er helt tragiske. Sjekk Des Hamill sin topplokksbok. Vil definitivt anbefale at du iallefall VURDERER å bygge en 2,9 i stedet. En velbygget 2,9 som er stroket til 3,2 eller mer og evt med 24V topper er både grom og god. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 En velbygget 2,9 som er stroket til 3,2 eller mer og evt med 24V topper er både grom og god. Og kostnaden både med å kjøpe/bygge en slik kontra en trimma Essex er vel en litt annen også En Cosworth motor med skikkelig sprut, som er fullt kontrollert/overhalt etter behov før bruk, og trimmet for kjøreglede og ikke skrytetall, vil nok kunne gi deg en SINNSYKT artig sesong med mye kjøring og mye glising Syns ikke det er noen dårlig løsning i forhold til en Essex vertfall. Men ja, Capri passer best med V6, og en Cologne hadde vertfall vært veien jeg ville gått viss det var snakk om V6 Hva med V6 Cologne med turbo da? Kunne passet bra i Capri Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Ja skjønner den, meeen, en slik motor med ca 280hk burde sparke rimelig bra det òg vel? Det er KUN dreiemoment som gir den opplevelsen som kan kalles "sparket". En 3,2 L motor er bare det og "sparker" deretter, ikke hardere enn 3200 ccm. En hvilken som helst 1993 ccm motor med 0,6 BAR ladetrykk "sparker" nøyaktig like hardt. "Behold", En Cosworth med 1,6 BAR ladetrykk => 5182 ccm og sparker deretter. Rett og slett rått parti noe alle M3 eiere kan skrive under på. Og kostnaden både med å kjøpe/bygge en slik kontra en trimma Essex er vel en litt annen også Hvis man har samme effektmål og regner pris pr. hk så tror jeg igrunnen ikke det. På en Essex må omtrent ALT endres for å klare 240 ærlige hk, på 24 V 2,9 nesten ingenting. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Hvis man har samme effektmål og regner pris pr. hk så tror jeg igrunnen ikke det. På en Essex må omtrent ALT endres for å klare 240 ærlige hk, på 24 V 2,9 nesten ingenting.Akkurat det jeg mente At Essex blir fort mye peng pr hk Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Først og fremst stemmer jeg for sugemotor, altså v6. Men en hissig 4 sylindra sugemotor tror jeg heller ikke hadde vært helt feil Begrunnelsen er at man får rask gassrespons med sugemotor, og slipper vente på ladetrykket. Selv om turbo er både morsomt og lager diverse lyder man kan like, så slår ingenting lyden av en hissig sugetrimma motor for fulle spjeld Og den lyden synest jeg er mest rett på en klassisk Ford. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øggi Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Essex! Morsomt å ha noe ikke "alle" har? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 Essex motoren, så selger du cosworth motoren til meg Er slik som Ørjan GS sier, morsomt å ha noe som ikke alle har dessuten er v6 rette lyden å gå for på enn capri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 Man trenger da ikke en versting motor, ville heller satsa på en 3-350hk motor som drar godt fra bunn av og er holdbar leeenge.. Tror du har mere morro ut av den motor'n enn en 500hk som holder en halv sesong og ikke drar før på 4500omd.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted December 10, 2010 Author Share Posted December 10, 2010 Essex... Lyden er jo halve oplevelsen. Legg ut det lydklippet her da? Bare dette er en av grunnene til at jeg har lyst på essex... og at essex ER capri! Takker for alle innspill...Ang cologne, det er en motor jeg ikke vurderer da jeg ikke har noe kjennskap til den..Går jeg for essexen er det pga jeg kjenner motoren, det er sugemotor med effekt, samt at den hører hjemme i en capri..Cosworth yb er vel en motor som passer bedre til min kjørestil, men noe høyeffekt blir det aldri, ei heller sprut. Et grådyseoppset funker hundre for meg, er alltid stabilt og sikkert... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now