Janna Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 Noen som vet hva ebb tar for å bygge om orginale drev til justering? Har sett nok utslitte alu-drev... Han selger vel kun i forbindelse med total overhaling av motor. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 Her er mitt Kent alu.drev. Gått ca. 70 000km på OHC med kun en mild kam og kanskje litt hardere fjører enn standard? Kam sett fra Burton. Kameraet mitt er fra 1830, men det er i alle fall merkbar slitasje på drevet. Hvor mange kjører 70.000 med bilene sine..? Tror det er et fåtall isåfall De som bytter til Piper justerbare kamdrev har som regel ikke original motor heller, og de kjører IHVERTFALL ikke så mye Hvis Kent drevene ser sånn ut etter 70.000 km, må jo Piper som er mye kraftigere, holde myyyye lengre. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 Det er jeg forsåvidt enig i. Men siden min bil stort sett blir brukt normalt så har jeg ikke blitt direkte imponert over kvaliteten i dette tilfellet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 Det er jeg forsåvidt enig i. Men siden min bil stort sett blir brukt normalt så har jeg ikke blitt direkte imponert over kvaliteten i dette tilfellet Alt som IKKE er originalt, er laget for å gå fort i stykker 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 Har sett nok utslitte alu-drev... Har du vurdert å bruke de originale høykvalitetdrevene sammen med slike?: http://cgi.ebay.com/Mini-Cam-Offset-Timing-Woodruff-Key-6-Degree-Camshaft-/270683588688?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f05ffc850 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiedude Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 sikkert ikke ett dårlig alternativ rs1000. Men de vil vel ikke akkurat bli optimalt for de forskjellige kam valg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 (edited) Hvorfor ikke? Edit.Mye god, korrekt og nyttig info her: http://mgaguru.com/mgtech/power/cm201c.htm Edited January 1, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiedude Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 Nå svarte du ett spørsmål med ett spørsmål Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 Slike offset-kiler er sikkert helt ok de, så sant man har funnet en kamtiming som passer og låst den der med riktig sporkile.Men å kunne justere kamtimingen ENKELT OG RASKT for ønsket resultat når man har bilen til mapping/effektmåling er jo det som er så bra med justerbare kamdrev. Tenk på alle feilkilder som kommer ved at reg.reim må demonteres, kamdrev taes av, og alt monteres sammen igjen for hver minste justering av kammene?Høres ikke akkurat ut som oppskriften til suksess. Men ja, det er en grei løsning mtp. at man slipper å kjøre med noe annet enn org. kamdrev.Men noe overlegen løsning på alt, er det ikke. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiedude Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 Med så mange forskjellige meninger som finnes ang trimming av yb motoren så eksisterer vel ikke en eneste overlegen løsning i det hele tatt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s10an Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 Det viktigste er å ikke høre på alle å en hver, prøv selv. Går bilen bra å du er fornøyd er jo alt bra. Massivt med ladetrykk gjør underverker Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiedude Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 Overlading blir det iallefall Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 (edited) Slike offset-kiler er sikkert helt ok de, så sant man har funnet en kamtiming som passer og låst den der med riktig sporkile.Men å kunne justere kamtimingen ENKELT OG RASKT for ønsket resultat når man har bilen til mapping/effektmåling er jo det som er så bra med justerbare kamdrev. Tenk på alle feilkilder som kommer ved at reg.reim må demonteres, kamdrev taes av, og alt monteres sammen igjen for hver minste justering av kammene?Høres ikke akkurat ut som oppskriften til suksess. Men ja, det er en grei løsning mtp. at man slipper å kjøre med noe annet enn org. kamdrev.Men noe overlegen løsning på alt, er det ikke.Man kan montere de originale høykvalitetdrevene og de gode offset-kilene som gir korrekt kamtiming ETTER at man har fått frem den ønskede dreiemomentkurven med de skrøpelige justerbare bling-bling drevene. Hvis man ikke klarer å skifte registerreim på en Cosworth uten å rote det til, så bør man iallefall sørge for å ikke bruke noe mer avansert og mye mer usikkert enn sporkiler. De fleste gode kammer har en anbefalt kamtiming som er ett godt utgangspunkt og som man bør følge lenge før motoren startes. Kamtimingen bør uansett sjekkes slik at man VET hva man driver med. Dette gir det gode resultatet lenge før man klarer det samme med justerbare drev som bare er stilt på 0 og så trødd inn på kammene i blinde fordi eieren mener at den som mapper skal justere eller antatt "optimalisere" kamtimingen senere. Hva kamtimigen FAKTISK er forblir ukjent for det store flertallet av "entusiaster", som de også kalles. Massivt med ladetrykk gjør underverker Vanskelig å protestere mot denne påstanden. Edited January 1, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted January 2, 2011 Share Posted January 2, 2011 herregud, dette må være den mest oppjaga "problemstillingen" noensinne her inne... har du en motor man ønsker/trenger justerbare kamdrev på så har man panseret oppe såpass ofte og ser over alt sammen så ofte at slitte kamdrev ikke er noe tema for motorras. Piper FTW! Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted January 2, 2011 Share Posted January 2, 2011 Man kan montere de originale høykvalitetdrevene og de gode offset-kilene som gir korrekt kamtiming ETTER at man har fått frem den ønskede dreiemomentkurven med de skrøpelige justerbare bling-bling drevene. Hvis man ikke klarer å skifte registerreim på en Cosworth uten å rote det til, så bør man iallefall sørge for å ikke bruke noe mer avansert og mye mer usikkert enn sporkiler. De fleste gode kammer har en anbefalt kamtiming som er ett godt utgangspunkt og som man bør følge lenge før motoren startes. Kamtimingen bør uansett sjekkes slik at man VET hva man driver med. Dette gir det gode resultatet lenge før man klarer det samme med justerbare drev som bare er stilt på 0 og så trødd inn på kammene i blinde fordi eieren mener at den som mapper skal justere eller antatt "optimalisere" kamtimingen senere. Hva kamtimigen FAKTISK er forblir ukjent for det store flertallet av "entusiaster", som de også kalles. Jeg syns vertfall justerbare kamdrev er en god nok løsning. Tro meg, det er nok av folk som har Cosworth som fint kunne klart å fucket opp ved hyppige reg.reim-monteringer i viss de skulle tatt seg av alt selv. Men ja, helt enig i at kamtiming bør sjekkes skikkelig ved montering.Men slike kiler kunne sikkert skapt like mye krøll som justerbare kamdrev i hendene på feil folk..Og mer stress å sjekke det, siden reg.reim må av Ja, er vanskelig nå, men ser ikke helt at desse kilene liksom skal ordne alle problemer relatert til dette.Justerbare kamdrev blir brukt av mange, og det er ikke noe problem å unngå havari så sant ting blir fulgt med på. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
s10an Posted January 2, 2011 Share Posted January 2, 2011 herregud, dette må være den mest oppjaga "problemstillingen" noensinne her inne... har du en motor man ønsker/trenger justerbare kamdrev på så har man panseret oppe såpass ofte og ser over alt sammen så ofte at slitte kamdrev ikke er noe tema for motorras. Piper FTW! Korrekt Mye god underholdning da Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now