Furre Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 Jeg har drev fra KENT, og har aldri hatt problemer. Men det er jo en del andre erfaringer her inne om disse dreva.. Et alternativ er å modde drev selv, det er en tråd om dette klistret her en plass.. Jeg har ikke erfaring med noen av de andre merkene. 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 Har hatt piper og kent og ingen av mine har hatt stor slitasje eller godt i oppløsning. De kommer godt med på effekter i det landet også! '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 Jeg mener kamdrev er nødvendig når man begynner å trimme. Spesielt hvis man skal ha litt andre kammer da de ofte trenger noe finjustering.. Men originalkammene kan fort trenge litt justering de og i jakten på et godt resultat.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 Jeg har brukt både piper og kent. ALDRI vært noe som helst og si på de. Er ikke slitasje på de den dag i dag. Man kan jo f.eks se på den rallycross motoren det ble linka til i til salgs andre steder til 550000 tusen, den har kent drev så det kan ikke være så dårlig som enkelte skal ha det til. Og det er MANGE som bruker kent drev i rally cross. Det er jo kent og piper som blir brukt i HELE verden for det meste med biler fra alt fra 300 - 1000 hk... Så jeg ville i det minste vært skeptisk til og kjøpe et av de produktene i allefall... I allefall min mening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 (edited) ja rekner med at kjente merker som piper og kent går bra, blir nok eit av dei på meg og ettervert. Viktigeste her er vel å ikkje stole blindt alt som blir sagt. Eg rekner med at vis du har øynene oppe så følger du med om det begynner å skje noe med reimhjula og bytter dei ut, og ikkje stole på at det holder bare fordi det står i broskjyren... alt mekanisk blir slit og må følges med på og skjekkes og stelles rikti, eg vet ikkje men at det har vert problemer kan vel også muligens ha noe med feil justering av reim?? Så alt i alt er det mange faktorer som kan spille inn på hvorfor dette har skjedd med noen hjul,(det HAR skjedd så noe er det) desverre er det ingen som kan sei med 100% sikkerheit kva som har skjedd i dei tilfella, Edited December 25, 2010 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiedude Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 http://www.quaife.co.uk/catalogue/products/qepcs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 (edited) Så med mindre man modifiserer de originale hjulene så må man ta til takke med alu?eller selges det ståldrev også? Edited December 25, 2010 by Cosworth_ftw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 http://www.quaife.co.uk/catalogue/products/qepcs Disse ståldreva skulle jeg gjerne sett et bilde av, billig var dem jammen også. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 Disse ståldreva skulle jeg gjerne sett et bilde av, billig var dem jammen også. her har du bilde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 her har du bilde Takk for bilde Trur nok det blir 3 arma Piper på meg. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 Takk for bilde Trur nok det blir 3 arma Piper på meg. ikke dårlig valg det Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiedude Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 bling bling foran kvalitet Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 bling bling foran kvalitet Å da antar jeg du har noe å bygge under den påstanden med?? '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode R Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 (edited) Her resultatet ved bruk av kent drev. Begynner som en liten sprekk ved armene.Så gir de seg. Har sett det på endel biler. Deriblant på isachsen sin bil. Selve drevet er ikke slitt.De armene er det som holder kreftene til kammen . Er ikke rare greiene. Dette er på min motor som benker 770 hk. Mye løft/turtal. Doble fjærer. Edited December 27, 2010 by despomann frode r Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Her resultatet ved bruk av kent drev. Begynner som en liten sprekk ved armene.Så gir de seg. Har sett det på endel biler. Deriblant på isachsen sin bil. Selve drevet er ikke slitt.De armene er det som holder kreftene til kammen . Er ikke rare greiene. Har du sendt mail til kent cams og hørt hva de mener da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode R Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Har du sendt mail til kent cams og hørt hva de mener da? Har ikke det da jeg har byttet til andre som er mye kraftigere i armene som holder.oppbyggingen av disse kent drevene er spinkelt. Hvis dere ser hva som holder dette på plass er ikke rare greiene.Hvis du tar piper sine, er de mye kraftigere.Her er de som jeg har nå. Min linkEr i hvertfall mye kraftigere enn kent sine. Tykker alu som holder fast armene.Så selv om kent sine holder på forskjellige motorer så tar ikke jeg sjansen på noen drev til 1000 kr . når du kan kjøpe bedre for samme prisen.Men ryker disse blir det Ebb drev av stål. som er de orginale. frode r Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiedude Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Går utfra at du så bildet jeg la inn tidligere i denne tråden nilsen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 (edited) Når det gjelder piper og kent drev så er dette, som nevnt tidligere i tråden, deler som også "de beste" bruker. Jeg ser ikke den helt store bling faktoren på de. Kan ikke være noe i toppen som har kilt seg først da, for så å gi kammen en real bråstopp? Blir litt høna eller egget.. Bildet av drevet du la ut kan godt være bling bling. Det veit sikkert du bedre enn meg. Hvilket merke er det? Edited December 28, 2010 by a.nilsen '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiedude Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Piper. Det er av "gammel" modell,dvs tidlig 90talls. de sto på en motor med smidde kammer og dobble fjærer. Kan godt være at de tidligere brukte dårlig aluminimum legering,men jeg personlig ville valgt stål drev.Quaife sine er jo ikke akkurat noe smykke å se på,men bygger man motor for noen hundre tusen så vil jeg ha funksjon foran bling faktor. selv har jeg bygd om de orginale dreva mine til justerbare med alu senter. Men etter å ha sett det bildet med knekt senter så blir det nok quaife til motoren min. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Funksjon før utseende ja. Helt enig men de piper og kent drevene er og blir brukt på motorer som koster mer enn både du og jeg noen gang kommer til og bruke på en motor, av seriøse, store motorsport navn rundt om i verden. Da har jeg vanskelig for å tru at det er bare no bling bling drit. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode R Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Kan nevnes at det ikke bare gjelder et drev, det andre var også på god vei til å ryke.Og hvis de store byggerne bruker det så må det være bra. Påkoste motoren 200000 kr men drev til 1000 holder. Hvis dere ikke ser at den har en stor svakhet i holderen til drevet så er dere blinde. Sammenlign med piper sine så er kent sine svake. Hvorfor risikere dyr motor på noe billigt dritt som kan ryke. Hvis du vil bruke dem så bruk de. Men hvorfor ikke få skikkelige drev som ikke det er rapportert problem med. Må jo være bedre det.Kent sine kam drev på andre biler virker mye mer kraftig en yb drevene. frode r Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiedude Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Det er vel også en mulighet for at de store teama bytter slike deler ved stor service? Slik at dette problemet ikke skjer?Og de er 100% ute etter å få ned vekt.Feks titan hubber til skivene. Motoren som jeg holder på med har da kostet meg grovt regnet 256k.Da er det litt risiko sport å bruke deler som er bevist at de ryker når de kan kjøpes/lages i ett bedre metall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr_Tweety_racing Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 Jeg også kjører med stål drev på mine biler. Hadde alu, men de ble slitte veldig fort 06 BMW 535 D. Familie bilen04 VOLVO V70 R. FirmabilHobby:91 Sierra Cosworth. Gjøres strøken igjen, skal settes inn deler fra escorten Escort Cosworth GR A. Klar for løp igjen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 Her er mitt Kent alu.drev. Gått ca. 70 000km på OHC med kun en mild kam og kanskje litt hardere fjører enn standard? Kam sett fra Burton. Kameraet mitt er fra 1830, men det er i alle fall merkbar slitasje på drevet. Vil ikke si reima er strammet for hardt heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 Noen som vet hva ebb tar for å bygge om orginale drev til justering? Har sett nok utslitte alu-drev... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now