Jump to content

Justerbare kamdrev


admiralen

Recommended Posts

Jeg har drev fra KENT, og har aldri hatt problemer. Men det er jo en del andre erfaringer her inne om disse dreva..

 

Et alternativ er å modde drev selv, det er en tråd om dette klistret her en plass..

 

Jeg har ikke erfaring med noen av de andre merkene.

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg har brukt både piper og kent. ALDRI vært noe som helst og si på de. Er ikke slitasje på de den dag i dag. Man kan jo f.eks se på den rallycross motoren det ble linka til i til salgs andre steder til 550000 tusen, den har kent drev så det kan ikke være så dårlig som enkelte skal ha det til. Og det er MANGE som bruker kent drev i rally cross. Det er jo kent og piper som blir brukt i HELE verden for det meste med biler fra alt fra 300 - 1000 hk... Så jeg ville i det minste vært skeptisk til og kjøpe et av de produktene i allefall... I allefall min mening. :)

Link to comment
Share on other sites

ja rekner med at kjente merker som piper og kent går bra, blir nok eit av dei på meg og ettervert. Viktigeste her er vel å ikkje stole blindt alt som blir sagt. Eg rekner med at vis du har øynene oppe så følger du med om det begynner å skje noe med reimhjula og bytter dei ut, og ikkje stole på at det holder bare fordi det står i broskjyren... alt mekanisk blir slit og må følges med på og skjekkes og stelles rikti,

eg vet ikkje men at det har vert problemer kan vel også muligens ha noe med feil justering av reim??

 

Så alt i alt er det mange faktorer som kan spille inn på hvorfor dette har skjedd med noen hjul,(det HAR skjedd så noe er det) desverre er det ingen som kan sei med 100% sikkerheit kva som har skjedd i dei tilfella,

Edited by twin turbo

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

tn_julen%202010%20469.JPG

 

Her resultatet ved bruk av kent drev. Begynner som en liten sprekk ved armene.Så gir de seg. Har sett det på endel biler. Deriblant på isachsen sin bil. Selve drevet er ikke slitt.De armene er det som holder kreftene til kammen . Er ikke rare greiene. Dette er på min motor som benker 770 hk. Mye løft/turtal. Doble fjærer.

 

tn_julen%202010%20468.JPG

Edited by despomann

frode r

Link to comment
Share on other sites

tn_julen%202010%20469.JPG

 

Her resultatet ved bruk av kent drev. Begynner som en liten sprekk ved armene.Så gir de seg. Har sett det på endel biler. Deriblant på isachsen sin bil. Selve drevet er ikke slitt.De armene er det som holder kreftene til kammen . Er ikke rare greiene.

 

tn_julen%202010%20468.JPG

 

Har du sendt mail til kent cams og hørt hva de mener da?

Link to comment
Share on other sites

Har du sendt mail til kent cams og hørt hva de mener da?

Har ikke det da jeg har byttet til andre som er mye kraftigere i armene som holder.

oppbyggingen av disse kent drevene er spinkelt. Hvis dere ser hva som holder dette på plass er ikke rare greiene.

Hvis du tar piper sine, er de mye kraftigere.

Her er de som jeg har nå.

Min link

Er i hvertfall mye kraftigere enn kent sine. Tykker alu som holder fast armene.

Så selv om kent sine holder på forskjellige motorer så tar ikke jeg sjansen på noen drev til 1000 kr . når du kan kjøpe bedre for samme prisen.

Men ryker disse blir det Ebb drev av stål. som er de orginale.

frode r

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder piper og kent drev så er dette, som nevnt tidligere i tråden, deler som også "de beste" bruker. Jeg ser ikke den helt store bling faktoren på de. Kan ikke være noe i toppen som har kilt seg først da, for så å gi kammen en real bråstopp? Blir litt høna eller egget..

 

Bildet av drevet du la ut kan godt være bling bling. Det veit sikkert du bedre enn meg. Hvilket merke er det?

Edited by a.nilsen

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Piper. Det er av "gammel" modell,dvs tidlig 90talls. de sto på en motor med smidde kammer og dobble fjærer. Kan godt være at de tidligere brukte dårlig aluminimum legering,men jeg personlig ville valgt stål drev.Quaife sine er jo ikke akkurat noe smykke å se på,men bygger man motor for noen hundre tusen så vil jeg ha funksjon foran bling faktor. selv har jeg bygd om de orginale dreva mine til justerbare med alu senter. Men etter å ha sett det bildet med knekt senter så blir det nok quaife til motoren min.

Link to comment
Share on other sites

Funksjon før utseende ja. Helt enig men de piper og kent drevene er og blir brukt på motorer som koster mer enn både du og jeg noen gang kommer til og bruke på en motor, av seriøse, store motorsport navn rundt om i verden. Da har jeg vanskelig for å tru at det er bare no bling bling drit.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kan nevnes at det ikke bare gjelder et drev, det andre var også på god vei til å ryke.

Og hvis de store byggerne bruker det så må det være bra. Påkoste motoren 200000 kr men drev til 1000 holder. Hvis dere ikke ser at den har en stor svakhet i holderen til drevet så er dere blinde. Sammenlign med piper sine så er kent sine svake. Hvorfor risikere dyr motor på noe billigt dritt som kan ryke. Hvis du vil bruke dem så bruk de. Men hvorfor ikke få skikkelige drev som ikke det er rapportert problem med. Må jo være bedre det.

Kent sine kam drev på andre biler virker mye mer kraftig en yb drevene.

frode r

Link to comment
Share on other sites

Det er vel også en mulighet for at de store teama bytter slike deler ved stor service? Slik at dette problemet ikke skjer?Og de er 100% ute etter å få ned vekt.Feks titan hubber til skivene. Motoren som jeg holder på med har da kostet meg grovt regnet 256k.Da er det litt risiko sport å bruke deler som er bevist at de ryker når de kan kjøpes/lages i ett bedre metall.

Link to comment
Share on other sites

Her er mitt Kent alu.drev. Gått ca. 70 000km på OHC med kun en mild kam og kanskje litt hardere fjører enn standard? Kam sett fra Burton. Kameraet mitt er fra 1830, men det er i alle fall merkbar slitasje på drevet.

 

P1010076-3.jpg

 

P1010077-2.jpg

 

Vil ikke si reima er strammet for hardt heller.

 

P1010079-2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...