admiralen Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Hei, Vurder å skaffe meg noen justerbare kamdrev. Noen formening og hva som er bra? Lettvekt vs. normal vekt? http://cgi.ebay.co.uk/Ford-cosworth-yb-lightweight-cam-pulleys-/370305875850?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5637f33f8a http://cgi.ebay.co.uk/Sierra-Escort-Cosworth-billet-vernier-cam-pulleys-/250474393195?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a516fee6b Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 STÅL! Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted December 11, 2010 Share Posted December 11, 2010 hvem selger i stål da ? RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted December 11, 2010 Share Posted December 11, 2010 STÅL! Lyst å utdype den litt? Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 nå vet eg ikkje dette med sikkerheit, men har gått ein del rykter om justerbare alu kamdrev som har "smuldret" opp å kappet reim.... trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Lyst å utdype den litt? finns vell nesten ikke en topic som ut dyper det bedre http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/45813-justerbare-kamdrevgj%c3%b8r-det-selv/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Takker. Gjelder den smuldringa bare billige E-bay drev, eller er det tilfelle på Piper/Kent også? jeg synes de svarte Piper-dreva med tre eiker er kule jeg. Enig. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Takker. Gjelder den smuldringa bare billige E-bay drev, eller er det tilfelle på Piper/Kent også? Enig. smuldiring på alu drev? Da må det i såffall være noe vanvittig dårlige greier. Hva med de 1 million hvis ikke flere som kjører med alu drev uten problemer? Jeg har sjekka dreva mine jevnlig både kent og piper og andre. Greit at de blir slitt som alt annet men smuldre opp? Har ennå ikke noe slitasje på flere av dreva på motorene mine selv etter mange år med kjøring... Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 er vel sikkert bra vis det er kjente merker som er seriøse, men i dag med så mye billig og blankt kinadritt så er det vel det som er stor del av problemet... da folk trur at eit drev er eit drev og ikkje tenker på at kvalitet er noe som faktisk spiller ein stor rolle på sånne deler som kan få dyre følger ved defekter. trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Har hatt både alu og stål drev på mine biler.Det er samme f...,like holdbare begge deler(Piper og Kent)."Kina" drev hadde jeg ALDRI putta på bilen uansett. COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 (edited) Hei, Vurder å skaffe meg noen justerbare kamdrev. Noen formening og hva som er bra? Lettvekt vs. normal vekt? http://cgi.ebay.co.uk/Ford-cosworth-yb-lightweight-cam-pulleys-/370305875850?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5637f33f8a http://cgi.ebay.co.uk/Sierra-Escort-Cosworth-billet-vernier-cam-pulleys-/250474393195?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a516fee6bPå originale eller moderat trimmede motorer har man ikke behov for slikt bling dill. Kjøp heller noe annet og fornuftig som ett K&N Gr.A induction kit eller en god boost controller. STÅL! Det er ALDRI noen behov for å bruke noe annet enn de ORIGINALE!! Edited December 12, 2010 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 smuldiring på alu drev? Da må det i såffall være noe vanvittig dårlige greier. Hva med de 1 million hvis ikke flere som kjører med alu drev uten problemer? Jeg har sjekka dreva mine jevnlig både kent og piper og andre. Greit at de blir slitt som alt annet men smuldre opp? Har ennå ikke noe slitasje på flere av dreva på motorene mine selv etter mange år med kjøring... Har hatt både alu og stål drev på mine biler.Det er samme f...,like holdbare begge deler(Piper og Kent)."Kina" drev hadde jeg ALDRI putta på bilen uansett. Godt å høre, leste EBB skrev alu drev smuldra opp, ble runde i kanter, noe som selvfølgelig ender i havari å det er noe jeg gjerne vil unngå.. Da blir det Piper drev på meg hvertfall. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 aludrevet slites MYE fortere enn stål drevet. har selv bytta ut mitt alu drev pga at d var utslitt til fordel for stål drev Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Vil mene det er vitsi med justerbare drev rimlig tidlig jeg da. Henta nesten 30 hk på gamle bilen med noen små kakk på innsugskammen. I utgangspunktet sto de i "0". Bd14 inn/ut. Greit å bruke ur og få det nogenunde med engang men lettere å justere de seinere om du har justerbare drev, å ikke bruke kostbar tid i benken med den biten. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Vil mene det er vitsi med justerbare drev rimlig tidlig jeg da. Henta nesten 30 hk på gamle bilen med noen små kakk på innsugskammen. I utgangspunktet sto de i "0". Bd14 inn/ut. Greit å bruke ur og få det nogenunde med engang men lettere å justere de seinere om du har justerbare drev, å ikke bruke kostbar tid i benken med den biten. Klart at det er behov for å kunne justere kamtimingen til slik motoren ønsker den, men man trenger ikke noe blankt skrot eller overvektige egenreklameartikler for å gjøre dette. BD 14 er oppgitt til 0,66 og 1,17 mm løft i TDC. Har du oversikt på tallene dine før og etter justering? Kjørte selv med endret kamtiming og de originale drevene. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Fins det kanskje offset sporkiler som passer rett på cosworth? - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode R Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Her er mitt resultat, etter bruk av flotte kent drev. skal aldri på noen biler jeg har i hvertfal.VELDIG DÅRLIG kvalitet på aluminium . frode r Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiedude Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 sånn ser ett piper drev ut fra en trimmet cosworth hvor eier ikke brydde seg med å sjekke tilstand på motor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Ja her kan en se,Klar Tale!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 akkurat sånn som på bildet der ser jo ohc alu drevet mitt ut.. glad jeg bytta til stål igjen Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 (edited) Klart at det er behov for å kunne justere kamtimingen til slik motoren ønsker den, men man trenger ikke noe blankt skrot eller overvektige egenreklameartikler for å gjøre dette. BD 14 er oppgitt til 0,66 og 1,17 mm løft i TDC. Har du oversikt på tallene dine før og etter justering? Kjørte selv med endret kamtiming og de originale drevene.Da er vi enige Nei har ikke tallene. Er vel 5-6 år siden dette. Var Jens som satt opp kammene i.f.m. portinga. Finjusteringa sto Stensbøl for. Utrolig hva den ørlille justeringa gjorde. Kakka vel over ca 3 grader advance på innsugskammen.Skal på med måleur på kamma på motoren i escorten i vinter også. BD12 in, org ut. Usikker på hvor mye jeg skal tørre å dra den uten å sjekke klaringa. Står på ca 5 gr. på drevet nå og begynte å hjelpe på, men skulle gjerne prøvd litt mer. Går fortsatt helt lungt på tomgang. Edited December 12, 2010 by a.nilsen '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 blir reimene strama så man kan spella fele på reima når den er kald da eller? Merklig at noen få med "kjente merke" drev har problemer? Må jo være noe som spiller inn i og med det er så mange som kjører alu drev på generelt alle bilmerker og ikke har disse problemene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 sånn ser ett piper drev ut fra en trimmet cosworth hvor eier ikke brydde seg med å sjekke tilstand på motor. Har noen en formening om hvor mange km det tar for at det der skjer? Er jo rett å slett tragisk om det er slik søppelkvalitet på noe som kan resultere i et totalhavari. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiedude Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Nei jeg vet ikke hvor langt den motoren var kjørt med dette drevet. Men det skal sies at han må ha hatt mye flaks Han slapp unna motor ras. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Jeg hadde et sett med kent drev som gikk i oppløsning der sporkilen sitter. To bøyde Godfrey ventiler.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now