Jump to content

Justerbare kamdrev


admiralen

Recommended Posts

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Takker. :)

 

Gjelder den smuldringa bare billige E-bay drev, eller er det tilfelle på Piper/Kent også?

 

 

jeg synes de svarte Piper-dreva med tre eiker er kule jeg.

 

Enig.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Takker. :)

 

Gjelder den smuldringa bare billige E-bay drev, eller er det tilfelle på Piper/Kent også?

 

 

 

 

Enig.

 

smuldiring på alu drev? Da må det i såffall være noe vanvittig dårlige greier. Hva med de 1 million hvis ikke flere som kjører med alu drev uten problemer? Jeg har sjekka dreva mine jevnlig både kent og piper og andre. Greit at de blir slitt som alt annet men smuldre opp? Har ennå ikke noe slitasje på flere av dreva på motorene mine selv etter mange år med kjøring... :)

Link to comment
Share on other sites

er vel sikkert bra vis det er kjente merker som er seriøse, men i dag med så mye billig og blankt kinadritt så er det vel det som er stor del av problemet... da folk trur at eit drev er eit drev og ikkje tenker på at kvalitet er noe som faktisk spiller ein stor rolle på sånne deler som kan få dyre følger ved defekter.

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

På originale eller moderat trimmede motorer har man ikke behov for slikt bling dill. Kjøp heller noe annet og fornuftig som ett K&N Gr.A induction kit eller en god boost controller. ;)

 

STÅL!

Det er ALDRI noen behov for å bruke noe annet enn de ORIGINALE!!

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

smuldiring på alu drev? Da må det i såffall være noe vanvittig dårlige greier. Hva med de 1 million hvis ikke flere som kjører med alu drev uten problemer? Jeg har sjekka dreva mine jevnlig både kent og piper og andre. Greit at de blir slitt som alt annet men smuldre opp? Har ennå ikke noe slitasje på flere av dreva på motorene mine selv etter mange år med kjøring... :)

 

 

Har hatt både alu og stål drev på mine biler.Det er samme f...,like holdbare begge deler(Piper og Kent).

"Kina" drev hadde jeg ALDRI putta på bilen uansett.

 

Godt å høre, leste EBB skrev alu drev smuldra opp, ble runde i kanter, noe som selvfølgelig ender i havari å det er noe jeg gjerne vil unngå..

 

Da blir det Piper drev på meg hvertfall. :)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Vil mene det er vitsi med justerbare drev rimlig tidlig jeg da. Henta nesten 30 hk på gamle bilen med noen små kakk på innsugskammen. I utgangspunktet sto de i "0". Bd14 inn/ut. Greit å bruke ur og få det nogenunde med engang men lettere å justere de seinere om du har justerbare drev, å ikke bruke kostbar tid i benken med den biten.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vil mene det er vitsi med justerbare drev rimlig tidlig jeg da. Henta nesten 30 hk på gamle bilen med noen små kakk på innsugskammen. I utgangspunktet sto de i "0". Bd14 inn/ut. Greit å bruke ur og få det nogenunde med engang men lettere å justere de seinere om du har justerbare drev, å ikke bruke kostbar tid i benken med den biten.

Klart at det er behov for å kunne justere kamtimingen til slik motoren ønsker den, men man trenger ikke noe blankt skrot eller overvektige egenreklameartikler for å gjøre dette.

 

BD 14 er oppgitt til 0,66 og 1,17 mm løft i TDC. Har du oversikt på tallene dine før og etter justering?

 

Kjørte selv med endret kamtiming og de originale drevene.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Fins det kanskje offset sporkiler som passer rett på cosworth?

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Klart at det er behov for å kunne justere kamtimingen til slik motoren ønsker den, men man trenger ikke noe blankt skrot eller overvektige egenreklameartikler for å gjøre dette.

 

BD 14 er oppgitt til 0,66 og 1,17 mm løft i TDC. Har du oversikt på tallene dine før og etter justering?

 

Kjørte selv med endret kamtiming og de originale drevene.

Da er vi enige :o

Nei har ikke tallene. Er vel 5-6 år siden dette. Var Jens som satt opp kammene i.f.m. portinga. Finjusteringa sto Stensbøl for. Utrolig hva den ørlille justeringa gjorde. Kakka vel over ca 3 grader advance på innsugskammen.

Skal på med måleur på kamma på motoren i escorten i vinter også. BD12 in, org ut. Usikker på hvor mye jeg skal tørre å dra den uten å sjekke klaringa. Står på ca 5 gr. på drevet nå og begynte å hjelpe på, men skulle gjerne prøvd litt mer. Går fortsatt helt lungt på tomgang.

Edited by a.nilsen

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

blir reimene strama så man kan spella fele på reima når den er kald da eller? Merklig at noen få med "kjente merke" drev har problemer? Må jo være noe som spiller inn i og med det er så mange som kjører alu drev på generelt alle bilmerker og ikke har disse problemene?

Link to comment
Share on other sites

sånn ser ett piper drev ut fra en trimmet cosworth hvor eier ikke brydde seg med å sjekke tilstand på motor.

n8alu013.jpg

 

Har noen en formening om hvor mange km det tar for at det der skjer?

 

Er jo rett å slett tragisk om det er slik søppelkvalitet på noe som kan resultere i et totalhavari.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...