Jump to content

Bremseskiver på MK2


kimsa

Recommended Posts

Hei Folkens

 

For 6500km siden byttet jeg bremseskiver på min MK2 da de var skakke (forann). Orginale skiver og klosser ble montert.

 

Nå er de jaggu skakke att. Hvorfor?

 

Noen som har tips om hva jeg kan gjøre?

 

Skal på EU kontroll om ett par måneder, gir dette feil der?

Link to comment
Share on other sites

Sikker på at skivene er feil da, at det ikke er akslingen?

 

Og hvis de var rette når du satte på nye så er det jo bare å sette på nye før EU igjen.

 

 

Bilder gjør alt så mye enklere forresten.

1990 Ford Sierra 2.0 OHC bruksbil

1974 Ford Mustang Fastback D1 V8 (kompressorprosjekt)

1974 Ford Mustang Mach 1 (delebil)

1984 Ford Granada 2.3L Jubileum (vraket) Delesalg

1969 Ford Taunus 12M (solgt)

1993 Ford Escort RS2000 (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Sikker på at skivene er feil da, at det ikke er akslingen?

 

Og hvis de var rette når du satte på nye så er det jo bare å sette på nye før EU igjen.

 

 

Bilder gjør alt så mye enklere forresten.

Akslingen? på hvilken måte da, att den er i ubalanse? Jeg kjenner att den lugger liksom om en bremser forsiktig med lav fart.

 

Må jo selvfølgelig sette på nye att før EU, men det er sure penger når de nesten er nye.

 

Kan være mange årsaker til det. Felger med feil anlegg. bremser som ligger på, dårlig kvalitet på skivene, skjevspindelholder etter hjullagerbytte, feil bruk, kast i hjulspindel m.m

Felgene er orginale Ford både sommer og vinter. Trolig riktige da. Bremsene lå på, men ikke etter jeg fikset det sist. Både klosser og skiver ble kjøpt hos Ford, men om kvaliteten er bra eller ikke skal ikke jeg uttale meg om.

 

Feil bruk? hvordan kan jeg bruke bremsene feil? (kjører ca 40.000 i året, og mest langkjøring, ligger ikke på bremsene i nedoverbakker)

 

Tror jeg har litt slark i bærekulene mine, misstenker det, kan dette skape skjeve skiver?

 

 

Har forsåvdt samme probleme på mamma sin mk2. Men den kjøres bare 6000km i året. Så vi merker det ikke så fort.

Link to comment
Share on other sites

Slakk i bærekulene kan jo faktisk være hele problemet. Med feil bruk mener jeg å kjøre så bremsene blir varme, for så å stoppe bilen og holde bremsen inne. Påstår ikke at du gjør det. Resultatet blir det samme hvis bremsene ligger på

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Slakk i bærekulene kan jo faktisk være hele problemet. Med feil bruk mener jeg å kjøre så bremsene blir varme, for så å stoppe bilen og holde bremsen inne. Påstår ikke at du gjør det. Resultatet blir det samme hvis bremsene ligger på

Finnes det noen enkel måte jeg kan sjekke om jeg har slark i bærekulene på?

 

Har ikke tilgang på bukk nå.

Har en ramle lyd jeg hører ved kjøring på vaskebrett, og tror det er bærekule®

 

Takk for svar focusst

Link to comment
Share on other sites

Var også plaget med dette på min mk1 4x4. Kontaktet Ford og de sa at bremseskivene skal limes i tillegg, dette for og forhindre at det kommer dritt mellom skiven og spindel når man f.eks skifter hjul. De brukte et spesielt lim til dette. Jeg gjorde spindel og skive ren, og brukte et tynt lag med 2 komp. epoksy. Har ikke vært plaget siden.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...