Jump to content

Plugger til cosworth


wilford1

Recommended Posts

Det var kjekt å høre. 
Takk for at du tar deg bryet med å gi tilbakemelding. 
På generelt grunnlag er nedjustering av bensintrykk noe jeg vil fraråde på det sterkeste. 
Det var Cosworth special løsning å kjøre 3,5 - 3,8 BAR (55 psi) grunntrykk i 1986. ;) I dag er ikke 60 psi uhørt for bruksbiler. 
I dragracing er alt under ca. 100 psi eller ca. 6,9 BAR GRUNNTRYKK i utgangspunktet forbeholdt alle de som IKKE vinner noe og raser motorer. 
Gjelder da IKKE for dem som har "EFI-delete kit", også kjent som forgassere. :D 
Der er forstøvingen tilfredsstillende fra før. :) 

Stor stas med godt arbeid, men stiften står i ro så en håndfilt messingskrue funger det også. :)  
Det viktigste er at det blir gjort, selv om det sikkert ikke er en faglig helt korrekt oppgradering det heller. 


 

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Skulle berre mangle.

 

Jo måtte ned litt, den har ligget på 3,8 bar lenge og justerte ned til 3,6 bar.

Ved full pupp blei det 10-10,5 i lambda og på tomgang låg den på 12,9

Nå etter justering ligger den stabilt på 11-11,5 på full pupp og 13,5-14 på tomgang.

14,8 på cruising og ved veldig lett trykk på gassen i rette strekninger ligger den rundt 15,5 og av og til oppi 16. 

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

:)

Forutsatt at AFR måleren din faktisk viser reelle verdier, så er jo det der aldeles glimrende resultater. :) 

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

En kompis fikk en Volvo 240 med hjemmetrimmet 500 hp B230 motor helt ned i 0,77 L/mil mellom Valle og Bergen så 0,85 L/mil på en Cosworth skal kunne gå det. 
Høy AFR. godt tenningsanlegg, fintforstøvende dyser og godt med tenning samt hyggelig dekktrykk er oppskriften. :)

Edited by RS 1000
  • Like 1

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...