Jump to content

Plugger til cosworth


wilford1

Recommended Posts

Det merker man. Har man MSD 6A feks. trenger man ikke noe under 0.8 åpning, har man orginalanlegg med gr.a coil må man kanskje helt ned på 0.5

 

 

Kjøper du slike http://www.websitefo...=249&iPageID=61 slipper du å kjøpe MSD 6A, er ivertfall va jeg har hørt. Har bestilt pluggene nå men ikke fått de enda.

 

Jeg har kjørt med NGK BCR8ES pluggene siden jeg kjøpte bilen min i august.

Kan ikke si noe negativt eller positivt om pluggene siden jeg sliter med elektroniken på bilen.

 

- Alexander

Link to comment
Share on other sites

Kjøper du slike http://www.websitefo...=249&iPageID=61 slipper du å kjøpe MSD 6A, er ivertfall va jeg har hørt. Har bestilt pluggene nå men ikke fått de enda.

 

Såkalte 100hk plugger, som folk ofte snakker om. Klarer ikke å levere noe kraftigere gnist enn det resten av tenningsanlegget klarer.

Og det org. tenningsanlegget på Cosworth er dessverre svakt, når man begynner å hente ut en del effekt.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar... var vel denne NGK pluggen eg var ute etter.... er jo Umuligt å få den til å gå reint på tomgang med disse champion plugga..

 

Jeg har kjørt på Champion plugger i snart 10 år, og aldri hatt et problem med disse uansett motoroppsett.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Såkalte 100hk plugger, som folk ofte snakker om. Klarer ikke å levere noe kraftigere gnist enn det resten av tenningsanlegget klarer.

Og det org. tenningsanlegget på Cosworth er dessverre svakt, når man begynner å hente ut en del effekt.

 

Nysjerrig på hva du mener med: Såkalte 100hk plugger :)

Link to comment
Share on other sites

Plugger som er så unaturlig gode at man tjener haugevis av hestekrefter KUN på å bytte plugger.

Glanseksempler fra tidligere da folk presterte å påstå 100hk effektøkning på veldig trimma biler, kun ved bytte til platina-uber-super-duper-plugger...

At de skal gjøre underverker, selv om alle andre deler som pluggene er avhengige av ikke kan klare det som blir lovet.

 

Kjøper glatt heller NGK plugger til 40kr stk som gjør jobben mye bedre.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Er vel minst en tråd på flere sider om dette temaet hvis man leter litt, mange meninger om dette...

 

Jeg for min del har alltid kjørt med Ford 071 plugger, aldri betalt mer enn 100 lappen for 4 stk og virker helt perfekt til mitt bruk.

Link to comment
Share on other sites

Brukte ford 071 på min helt til en av dem på mystisk vis brakk i to i gjengepartiet.. smalt i noen bcr8 og kunne ha større åpning i tillegg. Ikke er de dyre heller.

 

Når det er sagt anbefaler mange i england 071 pluggene til trimmet cosworth og de fungerte helt greit på min.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjører med Denso plugger... Husker ikke nøyaktig åssen typebetegnelse akkurat nå, men sjekket gnist på de og er myyye bedre enn champion qc59c som jeg hadde før...

Støtter den, skiftet til denzo plugger på forrige bilen... og kastet champion pluggene.. Funket som gull... men kommer heller ikke på ka de heter..

Link to comment
Share on other sites

Bruker kun Denso IK 24-27 på det meste av trimma v6 og cosworth.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

jeg har kjørt champion plugger på allebilene vi noe gang har hatt og aldri vært en eneste feil. Når bilen min ble bremsa ble det tested denso plugger som skulle være så gode men de brant opp så da ble det champion, som sagt aldri hatt problem med de...

Link to comment
Share on other sites

Husker da jeg var utplassert på verksted. Vist det kom inn en Ford som fjuska, så var pluggene det første som ble sjekka. Sto det Denso på pluggene ble de skifta uansett hvordan tilstanden var på de. I de fleste tilfellene ble fjuskinga borte.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Hei . Lurer på ka plugger folk kjører med på cosworth sine??? Kjører disse champion q59 race på min, og eg tror disse lager mye trøbbel... Så eg lurer på ka folket kjører med?

 

mvh Wilford1

Dette avslører at du har en eller flere feil på tenningssystemet ditt!

Det er egentlig kun ene eneste svakhet med 59 pluggene og det er den relativt korte levetiden hvor de funker 100% optimalt.

 

Anbefaler at du/dere går over tenningsanlegget FØRST.

 

Hvis du ønsker en helt jevn og fin tomgang så MÅ du ha tennplugger med tynn senterelektrode eller en amerikansk tenningsforsterker og helst tilhørende coil.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Husker da jeg var utplassert på verksted. Vist det kom inn en Ford som fjuska, så var pluggene det første som ble sjekka. Sto det Denso på pluggene ble de skifta uansett hvordan tilstanden var på de. I de fleste tilfellene ble fjuskinga borte.

 

Zetec motorene er jo et godt eksempel på den problematikken.

Org plugger (NGK) er det eneste de fungerer fint med..

Spesielt Denso etc. er bare kødd med..

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

jeg har kjørt denso i mange år på cosworthen og det har funket meget bra. Aldri hatt noe tull før jeg faktisk fikk på noen NGK. Motorcraft sine platinum plugger har også funket meget greit.. eneste grunnen for valg av denso var at disse kunne jeg få litt kaldere enn orginale

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Zetec motorene er jo et godt eksempel på den problematikken.

Org plugger (NGK) er det eneste de fungerer fint med..

Spesielt Denso etc. er bare kødd med..

Ford har vel gjerne mange motorer som er kresne på plugger. Jeg har en oppfattelse av at spesielt YB, ohc, cvh og Kent motorene er mest kresne. Zetec har jeg veldig liten erfaring med. Og da er gjerne orginale plugger elller NGK det mest problemfrie alternativet. Dette er også tilfellet med motorer av andre fabrikat. Ikke at de foretrekker NGK, men at de foretrekker plugger laga av samme fabrikat som orginalt. Kanskje ikke usansynlig at Toyota sine plugger er laga av Denso orginalt? Gamle Volvo motorer har også lengst serviceintervall på orginale plugger.

Når jeg nevner Denso så mener jeg vanlige plugger, og ikke super(?) plugger som irdium.

I cosworthen min har jeg for tiden noen superplugger av ett merke jeg ikke husker. De fører til at motoren fort begyner å fjuske, selv ved veldig lite sot. Når de blir skifta ut tipper jeg at det blir NGK(som faktisk den lokale bilrekvisita butikken som selger NGK ikke hadde hør om før, men kan skaffe).

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Dette avslører at du har en eller flere feil på tenningssystemet ditt!

Det er egentlig kun ene eneste svakhet med 59 pluggene og det er den relativt korte levetiden hvor de funker 100% optimalt.

 

Anbefaler at du/dere går over tenningsanlegget FØRST.

 

Hvis du ønsker en helt jevn og fin tomgang så MÅ du ha tennplugger med tynn senterelektrode eller en amerikansk tenningsforsterker og helst tilhørende coil.

Det er noe gale med bilen ja. den går altfor fett . den drukner i bensin... Kan feilen ligge i tenningsanlegget da og? har Ohm alle sensorer , "Og pipet" de helt frem til hjernen. Eg gått helt lei hele bilen :( Men det var ingenting gale med forrige bilen eg hadde , og da gikk den ræva med disse q59 pluggene.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...