Guest OmiCron Posted November 26, 2010 Posted November 26, 2010 Heisann. Jeg har en mondeo 2001 sedan med 2.0 liter bensin motor. I går kveld når jeg skulle kjøre hjem fra jobb, merket jeg at det var en rar tikkelyd fra motoren mens jeg sto å skrapet is, og da jeg satte meg inn i bila for å kjøre, merket jeg at oljelampa var tent. Jeg har lagt ved en video av bila for lettere å kunne identifisere problemet (litt dårlig lyd på opptaket). Jeg testet med diagnoseutstyret mitt, om noen feilkoder kom opp, men det gjorde det ikke. Noen som har peiling å kan hjelpe meg? Å ja, jeg har peilet oljen, å den var på max (5w40). På forhånd takk. mvh Frank.
Kverna Posted November 26, 2010 Posted November 26, 2010 Den der hadde jeg ikke kjørt med for å si det sånn. Burde fått sjekka at oljepumpa fungerer, evt om sila som suger olje er tett. Oljepumpe kan være defekt. Min fotoblogg
Cosworth_ftw Posted November 26, 2010 Posted November 26, 2010 veldig tydlig at det er lavt eller ingen oljetrykk,IKKE bra
Go_Bananas Posted November 26, 2010 Posted November 26, 2010 lenge siden du bytta olje å filter da? det kan hjelpe med olje å filterbytte nå når kulden har satt inn.evt få målt oljetrykket, men IKKE kjør med dette før du får orden på problemet, det kan bli veldig dyrt Mondeo Ghia X tdciSierra 2,9i (donor)(sierra)P100 (skal bruke deler fra donor)
Guest OmiCron Posted November 26, 2010 Posted November 26, 2010 Heisann. Takk for alle svar.Det snåleste skjedde i dag, da jeg kjørte til jobb. (hadde ikke lest disse svarene da om å IKKE kjøre bila)Jeg stoppet innom bensin stasjonen å tanket full tank, da jeg startet den, var både olje lampa slukket, å det fantes ikke tikking fra motor lenger. Snedig rart.Hva kan det være da? Sikkert et eller annet som har spekt?Oljen ble skifta i sommer engang, men jeg har ikke bytta oljefilter på den enda.. Vet ikke sist forige eier gjorde det, kanskje på tide da Mvh. Frank
skogly Posted November 26, 2010 Posted November 26, 2010 er vel relativt vanlig og skifte olje og filter samtidig. ville tatt ett nytt oljeskift MED filter var jeg deg 86 Sierra RS Cosworth75 Ford Taunus 2d 2,0ist "under construction"79 Mercedes 309d10 Renault Laguna12 Ford Mondeo Titanium 2.0tdci
roddis Posted December 2, 2010 Posted December 2, 2010 Skummelt at du tør å kjøre med bilen når du har en kraftig tikkelyd og oljelampa lyser.... 2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum
Recommended Posts