Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Klarte å knekke antenna her om dagen, vaskeautomat...

Det sitter igjen en stubb i gjengene, som jeg regner med kan bli vanskelig å få ut? Har prøvd med div tenger, men det er ikke så lett å få godt nok grep. Har forstått det som at disse ofte irrer fast?

Men så leste jeg i en annen tråd her inne at det var enkelt å bytte foten også ved å ta av kupelyset. Da lurer jeg på, henger kabelen fast i antennefoten slik at denne også må byttes, eller er det bare å bytte selve foten?

Evt andre tips til å få ut resten av den gamle, og hvor det er best å kjøpe ny? Uten navigasjon forresten, kun FM

Edited by JChE

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente

Posted

skrur av antenna , kabelen blir ikke bytta, finner dette ved å tippe ned interiørlyset ja.

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted

Demonter cupelyset, da ser du en torx skrue, som går gjennom anntenne kabelen og holder fast foten, skru løs den, skift fot og antenne. Veldig enkel jobb

Posted

Klarte å knekke antenna her om dagen, vaskeautomat...

Det sitter igjen en stubb i gjengene, som jeg regner med kan bli vanskelig å få ut? Har prøvd med div tenger, men det er ikke så lett å få godt nok grep. Har forstått det som at disse ofte irrer fast?

Men så leste jeg i en annen tråd her inne at det var enkelt å bytte foten også ved å ta av kupelyset. Da lurer jeg på, henger kabelen fast i antennefoten slik at denne også må byttes, eller er det bare å bytte selve foten?

Evt andre tips til å få ut resten av den gamle, og hvor det er best å kjøpe ny? Uten navigasjon forresten, kun FM

tror ikke di der koster all verden hos ford, ellers blir det en universal sak da, eller hoss huggern :smartass:

ja er lett å demontere, kanskje lettere å få ut tappen om du tar av foten spray med crc eller no å la den ligge litt :whistling:

Mondeo Ghia X tdci

Sierra 2,9i (donor)

(sierra)P100 (skal bruke deler fra donor)

Posted

takk for tips, blir vel til at jeg bytter hele dritten ja...

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente