Jump to content

Sedan Senking


Guest rsdan

Recommended Posts

Guest rsdan

Hey, nå er jeg dritt lei "ballong" krengning med bilen, så nå skal jeg montere senkesett. men ved fjærbytte bak er det en måte å lure seg unna uten å ta ut driv-akselen? Har kjøpt Lesjöfors fjærer, og venter nå bare på koni demperne :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford Gnomen

Kommer an på lengda på fjøra.

Jeg pressa fjørene helt sammen og knytte på ett tau.

Da gikk det greit uten å ta ut drivakselen, bare å sette på plass fjøra og kutte tauet. Men du må kutte org. fjørene for å få de ut.

Evt. stå å kødde med fjørklemmer til fingra dine ser ut som rå kjøttkaker.

Link to comment
Share on other sites

korfor ta av drivakselen?? du kutter jo bare den orginale fjøra med vinkelsliper..oså er jo det bare til å løsne bremseslangen sånn at brua ikkje henger etter bremserøret/slangen å vips putter du inn senkefjøra med en smule makt :D og selfølgeli demperen :P

Link to comment
Share on other sites

så temmelig greit ut bak syntes jeg, sist jeg kikket. hvordan er det å bytte foran da? noen som har bilder? eller steg-for-steg-forklaringer?

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

foran er enkelt da ;)

 

Jekk opp bilen (:P)

Skru av hjulet

Løsne den bolten som sitter nederst på dempern

sett et spett på bærebrua og i karosseriet

få en til å stå på det

slå med slegge på navet så dempern kommer ut av navet (kan sitte HARDT vist den har sitti lenge)

da du har fått av den i bunn... løsne mutteren i motorrommet

ta ut dempern

sett på fjærklemme

ta av den andre muttern på toppen..

 

og da gjør du det samme bare omvendt når det skal monteres ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford Gnomen

Vil anbefale å løsne øverste muttern på fjørbeinet før du begynner med noe annet. Få en feit kompis til å sitte på skjermen mens du løsner muttern, da slipper du å kødde med umbrakoer som knekker og anna faenskap.

Link to comment
Share on other sites

jeg ga 1590,- nye. hos åge langås i froland.

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...