Stef Posted November 15, 2010 Share Posted November 15, 2010 Hei, noen som vet hva grunntrykket på cosworth turboen er?Er usikker på om det er 4x4 eller 2wd turbo.Mulig jeg kan finne ut hvis noen vet forskjellen? Mvh stefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted November 15, 2010 Share Posted November 15, 2010 Grunntrykk? Tenker du på bensintrykk eller? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted November 15, 2010 Share Posted November 15, 2010 0.7bar ? Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stef Posted November 15, 2010 Author Share Posted November 15, 2010 tenker på ladetrykket på turboen. Hva den er stilt innpå originalt fra fabrikken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
complexzor Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 min 4x4 turbo køyrer orginalt på ca 0.7 -0.8 er det eg greier å lese av vertfall - 1988 Mazda 626 2.0 16v FE3- 1990 Ford Sierra Cosworth 4x4 -- 1985 VW Jetta 19E - 1985 VW Golf GL x2- 1997 VW Polo 1.4 (bruksbilen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 0.7 på cosworth '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stef Posted November 16, 2010 Author Share Posted November 16, 2010 OK, takker Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 elendige svar. det er forskjell på 2wd og 4x4. 0,7 på 2wd, og 0,8 på 4x4 mener jeg. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 Og hvor mye av det orginale grunntrykket utgjør amalventilen? - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 elendige svar. det er forskjell på 2wd og 4x4. 0,7 på 2wd, og 0,8 på 4x4 mener jeg.ja, heeelt elendig..i værstefall var jeg 0,1 unna, haha '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Ja. 0,1 i trykkforskjell gir tross alt ca 10% forskjell fra sugemotoreffekten, som er ca nesten 15 hk. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stef Posted November 20, 2010 Author Share Posted November 20, 2010 Noen som har sjanse til å se hvilke turbo dette er? om det er til 4x4 eller 2wd tenker jeg på.Lurer også på hvordan man stiller på grunntrykket? Ønsker trykket litt lavere. Mvh stefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Les av på husene på turboen, hvilken A.R størrelse de har. Skal stå 0.42 feks.For å få lavere trykk bruker du en ladetrykksjustering, enten manuell eller elektronisk. Eller du kan endre forspennet på actuator, men dette er ikke en god løsning Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 ja, heeelt elendig..i værstefall var jeg 0,1 unna, haha poenget er å komme med korrekt informasjon. vet man ikke, så hjelper det ikke å spre uvitenheten til andre. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stef Posted November 22, 2010 Author Share Posted November 22, 2010 Står " GARRETT A/R 42" Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 elendige svar. det er forskjell på 2wd og 4x4. 0,7 på 2wd, og 0,8 på 4x4 mener jeg. Det er korrekte maks ladetrykk for Sierra. Escortens T34 A/R0.63 spooler såpass mye dårligere at her valgte man å bruke en 2,5 BAR MAP og tillate en kraftig overboost for å forsøke å ta igjen det tapte. Det maksimale stabile ladetrykket er så vidt jeg husker 0,8 BAR også på denne.Sierra 4x4 er likevel raskest 0-100 km/t. Les av på husene på turboen, hvilken A.R størrelse de har. Skal stå 0.42 feks.For å få lavere trykk bruker du en ladetrykksjustering, enten manuell eller elektronisk. Eller du kan endre forspennet på actuator, men dette er ikke en god løsning Det beste trickset for maksimalt revva resultat er å bruke original actuator og koble actuatorslangen til det uttaket på intercooleren hvor den originale dump ventilen stod. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stef Posted December 7, 2010 Author Share Posted December 7, 2010 Hvordan er det med slark i turboen?Er det aksial slark (inn og ut) som er farlig?Og hvordan er det med radial slark (opp og ned)?Er minimalt med slark inn og ut på turboen min, mens opp og ned er det litt mer. Bør den overhales? hører man når man kjører hvis det er for mye slark i turboen? Mvh stefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Overboosten på Escorten, er på 1,3 bar, stabilt er 0,8 bar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Inn og ut skal det ikke være noe slakk i det heletatt. Er det det så har den begynt å bruke olje, og det er snart takk for kaffe.Opp og ned skal det være litt. Men det skal ikke være så mye at den er i nærheten en gang av å ta i veggene i inntaket på kompressorhuset. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stef Posted December 7, 2010 Author Share Posted December 7, 2010 Ok, er minimalt med slark inn og ut, såvidt det kjennes og er grei klaring mot veggene i kompressorhuset. Satser på at det går greit da, hvis ikke får jeg heller sende den til overhalling.Hvis den bruker olje kommer det vel blårøyk ut eksosen!? Takk for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Høres helt normalt ut det. Ja det kommer blårøyk. Kan ofte ikke være lettest å se selv når man kjører men den bak ser det lett. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now