Torgeir B Posted November 14, 2010 Share Posted November 14, 2010 Synst sierraen min driver å understyrer for mye, helt vanlig att dem er sånn ? eller er det noe galt med min ? Har polly foringer i berearmene, gule koni og apex 40mm senkefjører. 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted November 14, 2010 Share Posted November 14, 2010 Cosworth 4x4? I såfall er det bakstillinga sin feil, så lenge alt er på stell med foringer, dekk og understell.. Største feilen på cosworth etter min mening. Samme feilen på 2wd siden det er samme bakstilling, men her skal det visst ikke merkes like godt. Hadde du senket den mindre hadde det og være mer optimalt. mer enn 10-15mm ødelegger geometrien mye.. Her står alt du trenger å vite http://randbmotorsport.co.uk/shop/Mike_Tech/Part_4_-_Suspension.pdf Hvis dette er under vanlig kjøring og ikke når du tyner den, så ville jeg gått over alt av foringer og understell, evt sjekket hjulvinkler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted November 14, 2010 Share Posted November 14, 2010 det er vel litt typisk sierra å være understyrt egentlig. ihvertfall har alle mine sierraer(ikke cossie) vært understyrt i en eller annen grad.jeg har lært meg å kjøre rundt problemet. men det kan jo godt være foringer eller noe sånt som er problemet for jeg har aldri giddi å skifta eller sett over dette på de jeg har hatt:) Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTD40 Posted November 14, 2010 Share Posted November 14, 2010 Hadde samme problem med vingevogna mi- kjøpte ny bakstilling med annen geometri og problemet ble borte......;-) Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted November 14, 2010 Author Share Posted November 14, 2010 Cosworth 4x4? I såfall er det bakstillinga sin feil, så lenge alt er på stell med foringer, dekk og understell.. Største feilen på cosworth etter min mening. Samme feilen på 2wd siden det er samme bakstilling, men her skal det visst ikke merkes like godt. Hadde du senket den mindre hadde det og være mer optimalt. mer enn 10-15mm ødelegger geometrien mye.. Her står alt du trenger å vite http://randbmotorsport.co.uk/shop/Mike_Tech/Part_4_-_Suspension.pdf Hvis dette er under vanlig kjøring og ikke når du tyner den, så ville jeg gått over alt av foringer og understell, evt sjekket hjulvinkler. På Cosworthen er problemet i mye mindre grad en kombien min, Det er den som eg har problemer med.Som sagt har eg nye polly foringer i bærearmene, tannstaget har blitt byttet osv..Kan vere att hjulstillinga ikke er helt 100% rett, så det skall eg se nermere på. det er vel litt typisk sierra å være understyrt egentlig. ihvertfall har alle mine sierraer(ikke cossie) vært understyrt i en eller annen grad.jeg har lært meg å kjøre rundt problemet. men det kan jo godt være foringer eller noe sånt som er problemet for jeg har aldri giddi å skifta eller sett over dette på de jeg har hatt:) Kjører "rundt" problemet eg også, men skall du legge den ut i sladd på 3 eller 4 gir og plutselig så er ikke fronten med..Det er ikke det mest artige jeg veit om Nye foringer, støtdemperer, senkefjører og tannstag. Hadde samme problem med vingevogna mi- kjøpte ny bakstilling med annen geometri og problemet ble borte......;-) Har sett på FastFord ett firma som leverer ombygde bakstillinger ja, får vell egentlig ikke noe bedre løsning en det Lov å spørre hvilken du kjøpte og hvor mye du betalte for den ?Kunne vert kjekt å innvistert i en slik til cosworthen min. 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted November 14, 2010 Share Posted November 14, 2010 det jeg gjør når jeg kjører "rundt" problemet er at før inngangen av svingen så gasser jeg litt på sånn at ræva kommer(håndbrekket gjør sammme nytta) så slepper jeg gassen helt så bilen på en måte seiler inn i svingen før jeg gasser på igjen ut av svingen. dette funker bra for meg ihvertfall. og det kan også utføres ved å stille opp bilen motsatt av svingen enda tidligere og ta kontran inn i svingen:) når jeg gjør dette så er nesa alltid med på det jeg vil. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted November 14, 2010 Share Posted November 14, 2010 Koster ca 10lapper for ny bakstilling fra england. Ihvertfall hvis du skal ha ei skikkelig ei. Evt kan man lage ei sjøl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTD40 Posted November 14, 2010 Share Posted November 14, 2010 På Cosworthen er problemet i mye mindre grad en kombien min, Det er den som eg har problemer med.Som sagt har eg nye polly foringer i bærearmene, tannstaget har blitt byttet osv..Kan vere att hjulstillinga ikke er helt 100% rett, så det skall eg se nermere på. Kjører "rundt" problemet eg også, men skall du legge den ut i sladd på 3 eller 4 gir og plutselig så er ikke fronten med..Det er ikke det mest artige jeg veit om Nye foringer, støtdemperer, senkefjører og tannstag. Har sett på FastFord ett firma som leverer ombygde bakstillinger ja, får vell egentlig ikke noe bedre løsning en det Lov å spørre hvilken du kjøpte og hvor mye du betalte for den ?Kunne vert kjekt å innvistert i en slik til cosworthen min. Kjøpte min fra ett firma som heter Rapid Ford- betalte 12-13 tusen tror jeg-om noen er intressert i måle for å evt bygge maken er det bare å komme innom for å ta mål etc- tok den av når jeg solgte bilen for å bruke den på en annen bil jeg har-beste investeringen jeg gjorde på vingebilen min....;-) Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted November 14, 2010 Share Posted November 14, 2010 har du bare byttet foringene foran?.. isåfall kan det jo være det.. en myk sierra har bedre feste på vinter føre enn en stiv bil.. å hvis du bare har byttet foran blir balansen i bilen helt feil.. om du har byttet alle foringen kan du prøve å veie bilen din å se.. da har vel en basskasse og noe greien baki så kan hende den er baktung.. jeg kjører bilen min med en og en aksel oppå vekta på lokale bt.. har ca 650kg foran og 650kg bak med halv tank.. har ikke merken noe understyring på den.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts