Fredrik92 Posted November 9, 2010 Posted November 9, 2010 (edited) Hei. Jeg har idag kjøpt meg en ny Ford Sierra 2.0I CLX. Dette er da min første Ford, og må selvfølgelig melde meg inn som medlem i Ford klubben Jeg har lite erfaring med Ford, men går i lære på Møller bil i Bergen (VW) Så laget bare tråden for å si hei og kanskje noen har noen gode tips til ka som bør sjekkes på en Sierra med engang eg får den? Lurer også på om noen har erfaring med avmontering av registerkjedet, skal gjøre litt med motoren så... Bilder av bilen kommer når eg har fått den hjem ihus, som sagt kjøpte jeg bilen idag og skal hente den om ca. 12 dager Men har Annonse bildene Mvh: Fredrik92 Edited November 9, 2010 by Fredrik92 Sierra 2.0 DOHC prosjekt
Kverna Posted November 9, 2010 Posted November 9, 2010 Velkommen i klubben, og gratulerer med ny bil. Nå før vinteren setter inn hadde jeg skiftet olje, oljefilter, plugger, og luftfilter. Så den biten er på stell.Og hvis det ikke blåser varmt i varmeapparatet, så bytt varmeregisteret så fort som mulig. Skal visst være en gjenganger når toppakninger går(noe de gjør på disse bilene). Sitter innunder dashbordet, og er litt vrient å komme til. Lett å skru, men tar tid. Håper du får en fin erfaring med sierra som førstebil Min fotoblogg
Stianwang Posted November 9, 2010 Posted November 9, 2010 (edited) Heisann ! og velkommen til forumet ! Hmm.. hva som bør sjekkes ? Står litt tips ang kjøp av sierra her inne på forumet : http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/17350-kj%C3%B8pe-deg-sierra/ Hmm.. er vel ikke noe verre å demontere registerkjede på denne enn på noen andre motorer hva tenker du å gjøre med den ? Når du får hjem bilen lag deg en prosjekt tråd og legg ut Mvh Stian edit: så kverna var litt raskere enn meg her ja men en vanlig service med olje,kjøleveske ++ er å anbefalle ! og SJEKK varmeregisteret som han sier her, er vel den vanligste feilen til topp paknings havari på disse motorene.. Edited November 9, 2010 by Stianwang
etakle Posted November 9, 2010 Posted November 9, 2010 Dette var jo en veldig flott bil Bygge om til Cosworth kanskje? (a)
Fredrik92 Posted November 9, 2010 Author Posted November 9, 2010 (edited) Dette var jo en veldig flott bil Bygge om til Cosworth kanskje? (a) Hihi we wil see Ka som skal gjøres med bilen? Får se det litt an men tenkte meg å portre toppen, lette svinghjul, sitte på kn filter og effektanlegg. Får se det litt an med tid Strøken ja, tror dette skal bli bra Edited November 9, 2010 by Fredrik92 Sierra 2.0 DOHC prosjekt
Truckdriver Posted November 9, 2010 Posted November 9, 2010 Hmm. Er det noe med å jobbe med VAG, og kjøre Ford? Grundig rengjøring av kjølesystemet anbefales. Og når du har fått ut alle rester av eventuell blå kjølevæske, så fyller du opp med rød vag kjølevæske. Den gjør underverk for holdbarheta på topp/toppakning, og kan gi bedre varmapparat.Effektanlegg og kurering av asmatisk luftvei hjelper også godt på dohc motoren - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Fredrik92 Posted November 9, 2010 Author Posted November 9, 2010 Hmm. Er det noe med å jobbe med VAG, og kjøre Ford? Grundig rengjøring av kjølesystemet anbefales. Og når du har fått ut alle rester av eventuell blå kjølevæske, så fyller du opp med rød vag kjølevæske. Den gjør underverk for holdbarheta på topp/toppakning, og kan gi bedre varmapparat.Effektanlegg og kurering av asmatisk luftvei hjelper også godt på dohc motoren Yepp, du ser på bildene at det e blå væske på den :'( skal gjøre det så fort som mulig Sierra 2.0 DOHC prosjekt
D.Toft Posted November 9, 2010 Posted November 9, 2010 ja vi skal nok få denne opp å gå. kjekt å se at min fetter får seg ford
Fredrik92 Posted November 10, 2010 Author Posted November 10, 2010 ja vi skal nok få denne opp å gå. kjekt å se at min fetter får seg ford Alt må prøves Sierra 2.0 DOHC prosjekt
Truckdriver Posted November 10, 2010 Posted November 10, 2010 ja vi skal nok få denne opp å gå. kjekt å se at min fetter får seg ford Du er litt som jehovas vitner? Prøver å få omvendt folk Heldigvis med større suksess enn førstnevnte - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Mæland Posted November 10, 2010 Posted November 10, 2010 Er ikkje aleine om å jobbe for VAG og køyre Sierra
2.3 GL Posted November 10, 2010 Posted November 10, 2010 Du er litt som jehovas vitner? Prøver å få omvendt folk Heldigvis med større suksess enn førstnevnte forhåpentligvis mer som en vanlig misjonær. for jehovas mener jo at hvis du ikke følger dem så kommer du til h*****e...men hvis du ikke har ford så skjer ikke det(trur jeg) du kommer bare til å kjede deg halvt ihjel isteden:) Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd
D.Toft Posted November 11, 2010 Posted November 11, 2010 Du er litt som jehovas vitner? Prøver å få omvendt folk Heldigvis med større suksess enn førstnevnte haha, dagens fikk han vekk fra bmw da forhåpentligvis mer som en vanlig misjonær. for jehovas mener jo at hvis du ikke følger dem så kommer du til h*****e...men hvis du ikke har ford så skjer ikke det(trur jeg) du kommer bare til å kjede deg halvt ihjel isteden:) kommer til himmelen i ford
2.3 GL Posted November 11, 2010 Posted November 11, 2010 ford er himmelen:) Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd
Sierra-Ole Posted November 11, 2010 Posted November 11, 2010 Religionen er sterk ser jeg Men gratulerer med en fin bil, såg meget pent holdt ut på bildene. Spessielt mtp. at det er en dohc, de fleste ender opp som rævkjørte ungomsbiler med sveisa diff å kappa fjærer. Gjør ting etter boka så har du ikke bare en fin men pålitelig bil også 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion
Stianwang Posted November 11, 2010 Posted November 11, 2010 Ville ikke giddet å brukt tid på å porte toppen gi den ett skikkelig luftfilter og eksos så hjelper det godt på disse her og som andre sier her: Cosworth ?
2.3 GL Posted November 11, 2010 Posted November 11, 2010 religionen holdes høyt her ja:) men over til det viktige:) bilen ser kjempe bra ut. men den trenger en vinge bakpå og en skikkelig senk.(ikke mye men et bra sett) Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd
D.Toft Posted November 11, 2010 Posted November 11, 2010 han planlegger cossi vinge, RS styling og senking, 40mm. men må være tuv til bilen.blir kansje h&r sitt 40mm sett.samt GAZ dempere.
Sierrarune Posted November 11, 2010 Posted November 11, 2010 Gratulerer så mye md sierra!Såg hvirkelig bra ut denne men som alle andre sier, pass på varmeregisterert, da disse er gjengangere på disse bilene, og ofte årsak til toppakningshavari.Skjedde det på min forrige dohc jeg hadde. Og husk også, at vist du skal grisekjøre med bilen, da må du får all del ikke gjøre det før motoren har skikkelig temp har dårlig erfaring med og herje med dohc og kald motor hehe. Men til gjenngjeld, så er dohcen ganske sprek til og ha 120 hk har mye bedre bunndrag en IS motorene hvertfall Og som noen her sier, et nytt filter, og større eksos hjelper mye på Det kan jeg skrive under på Men du får ha lykke til med bilen, og jeg lover deg; Du kommer til og få FORD SYKEN ganske kjapt! finst ikke artigere biler enn sierra! Hvertfall min mening Ford Sierra 2.0i DOHC 1993 (vinterbil/bruksbil)-Opel Omega 2.0i LS 1990 (prosjekt)
Fredrik92 Posted November 11, 2010 Author Posted November 11, 2010 (edited) religionen holdes høyt her ja:) men over til det viktige:) bilen ser kjempe bra ut. men den trenger en vinge bakpå og en skikkelig senk.(ikke mye men et bra sett) Ja, veldig fornøyd med bilen skal hente den neste helg Den e naken bakpå å det skal fikses noen som har Cosworth vinge, helst i hvit? Takker for alle svar å aktivitet på tråden Ville ikke giddet å brukt tid på å porte toppen gi den ett skikkelig luftfilter og eksos så hjelper det godt på disse her og som andre sier her: Cosworth ? Ja skal skifte til KN filter + effektanlegg, tenker 2,5" rør og 3/4 bakpotte skal montere grenrør og ta vekk katalysatoren Aldri vært borti porting osv, men vil gjøre mye med bilen ikkje for effektens skyld, men for å skru å bli erfaren... Får se ka det blir til Er ikkje aleine om å jobbe for VAG og køyre Sierra Oja, føler du deg truffet? isåfall hvor jobber du? Edited November 11, 2010 by Fredrik92 Sierra 2.0 DOHC prosjekt
exin89 Posted November 12, 2010 Posted November 12, 2010 Så jo ganske bra ut denne her da, men for all del ikke sett på no blodharry 4" potte, få heller på en 2.5" som faktisk passer perfekt til fangeren.Cossie vinge med sort bakkant hadde nok blitt bra på denne bilen. Og som andre her har sagt, sjekk varmeregister, og få vekk "lyddemperen" rett før luftfilterboksen. 91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil
D.Toft Posted November 12, 2010 Posted November 12, 2010 blir stort kn filter med kald luft tilførsel, samt rør hele veien.muligens samco slange inn på spjeldhuset, og sikkert porte spjeldhuset.
Fredrik92 Posted November 12, 2010 Author Posted November 12, 2010 (edited) Så jo ganske bra ut denne her da, men for all del ikke sett på no blodharry 4" potte, få heller på en 2.5" som faktisk passer perfekt til fangeren.Cossie vinge med sort bakkant hadde nok blitt bra på denne bilen. Og som andre her har sagt, sjekk varmeregister, og få vekk "lyddemperen" rett før luftfilterboksen. Hei, takk for positiv tilbake medling på bilen min Gleder meg som en unge på julaften å få gliset hjem Eksosanlegget blir homemade med sveis uten katalysator og bare 1 demper, vet du må ha katalysator på 93 modell, men bolt on bolt off Edited November 12, 2010 by Fredrik92 Sierra 2.0 DOHC prosjekt
D.Toft Posted November 12, 2010 Posted November 12, 2010 feil, ikke 1 demper.blir midtpotte og endepotte = 2 dempere
Fredrik92 Posted November 12, 2010 Author Posted November 12, 2010 feil, ikke 1 demper.blir midtpotte og endepotte = 2 dempere ja, 1 demper imellom bakpotten da... Sierra 2.0 DOHC prosjekt
Recommended Posts