a.nilsen Posted November 5, 2010 Posted November 5, 2010 Hei. Noen som har eller veit om en seriøs 1031 aksel tilsalgs. Om noen har en, veit om, sett, hørt at osv. Helst med watlink-lokk og 4-link fester. Sperre fra Sellholm e.l. Utveksling spiller ingen rolle. Gjerne uten bremser og stikkakslinger.Sitti å fulgt med på div nettsider uten hell i lange tider så for prøve litt mer aktivt..Anders Nlsen, Nes på Romerike. Tlf 91848549 '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
turbodude Posted November 5, 2010 Posted November 5, 2010 (edited) Har du sjekket på?www.blocket.seellerwww.bakaxel.semvh Per Egil Edited November 5, 2010 by turbodude
hår ball Posted November 5, 2010 Posted November 5, 2010 du får jo satt deg sammen en riiimelig solid 1031 på et riiimelig budget, så hvorfor gå etter nåla i høy staken, eventuellt sett sammen en budget aksel til du finner shelholm.. Kjørte selv med 1041 akslen (940 aksel) med Powertrax Locker, og det funka i p-100 cosworthen,sammen med 3,94? utv så funka det kjempe godt!
a.nilsen Posted November 5, 2010 Author Posted November 5, 2010 Vil ikke ha en locker sperre som oppfører seg som sveist. Sikkert mulig å få noe av det til å holde, men ønsker en sperre man kan kjøre fort med. Men når sperra koster 16-17 og lokket 3 + 4link fester og drivaksler, så får jeg heller leite litt etter det klassiske varpet. Har en god Atlas nå med ny tran-x sperre av den hardeste typen, men den lever farlig. Følger med på blocket, tpc, zatzy, volvoforumet, motorsportavisen, norsk rally m.m.. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
kimosabi Posted November 6, 2010 Posted November 6, 2010 Er vel TurboPerformance Club som er størst på Volvo i Sverige? http://forum.turboperformanceclub.com/ Sierra XR4i
2.8i TIC Posted November 6, 2010 Posted November 6, 2010 Har en god Atlas nå med ny tran-x sperre av den hardeste typen, men den lever farlig. Kan du fortelle litt om dette? Dårlig erfaring? Har selv en atlas med TranX 50/50, som jeg har syns fungert veldig godt..
GranadaMK1 Posted November 6, 2010 Posted November 6, 2010 Har trutrack fra detroit i min 1031 aksling. billig fra summit.Ikke fått testet min enda men...Har kjørt ett par kompiser sine volvo 240 og 940 med denne sperra. Funker veldig bra både til vanlig kjøring og herjing.Sperrer ikke så heftig som detroit locker.... Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod
a.nilsen Posted November 6, 2010 Author Posted November 6, 2010 Kan du fortelle litt om dette? Dårlig erfaring? Har selv en atlas med TranX 50/50, som jeg har syns fungert veldig godt..Tja.. Nei har ingen dårlig erfaring med denne men selgeren hos tran-x mente den ikke kom til å leve evig. Var den sterkeste de hadde, og den fungerer utmerket enda, men vil helst bytte den til noe som holder føre jeg kverker den. Så kan jeg få igjen litt penger for den tenkte jeg. Er en 45/90 fully inter. Sperrer skikkelig, men er fortsatt ikke vanskelig når det er "jokkekjøring" med krappe svinger o.l. Har trutrack fra detroit i min 1031 aksling. billig fra summit.Ikke fått testet min enda men...Har kjørt ett par kompiser sine volvo 240 og 940 med denne sperra. Funker veldig bra både til vanlig kjøring og herjing.Sperrer ikke så heftig som detroit locker....Stemmer. Men den har holder dårlig. En kammerat tok to sånne i en 940 med ca 300hk på hjula. Jeg har ca 400/500nm '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
GranadaMK1 Posted November 7, 2010 Posted November 7, 2010 (edited) Ok mine kammerater med volvo klarer ikke å ta livet av denne sperra. 500hk og 750nm i den ene.Han har tatt en del stikkakslinger osv. men sperra tåler alt.Hva olje bruker han kammeraten din på diffen?Har han shimset lagerene på den, hvis ikke det er gjort knekker du den med 50hk.... Edited November 7, 2010 by GranadaMK1 Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod
a.nilsen Posted November 7, 2010 Author Posted November 7, 2010 Jeg veit ikke egentlig ikke stort om hva han har gjort og ikke, og olje osv.. Begynner å bli noen år siden og. Begge gangene var det vel at den begynte å spole på ett hjul og når det ble tatt opp var drevene inni sperra knust. Kan jo være mulig det ble gjort noen snarveier ved montering... Veit ikke. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
GranadaMK1 Posted November 7, 2010 Posted November 7, 2010 Mulig det ja for klarer ikke å ta livet av den sperra der med det første. Orginale stikkakslingene til vovlo ryker lenge før den tid. Det jeg gjorde med min 1031 var å få tak i en med 3,54 utveksling. sandblåste den, sveiste inn branketter for støtdempere og 2link.Dunket ut pinnbolter, seveiste inn pugger i hullene. Dreide av flaten og dreide ned senter av navet for å passe med 4x4 cosworth skiver.Borret opp med 4x108 bolsirkel og nye stud fra ford transitt. Monterte trutrack fra detroit. nytt baklokk fra summit. Til dana30. er jo egentlig en jeep fremaksel den 1031. altså en dana30 aksling. Kostet meg ca 6000kr Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod
a.nilsen Posted November 7, 2010 Author Posted November 7, 2010 Prøvd den no på bane? Virkelig brukt det? Hvordan oppfører den seg? Kunne kanskje være ett alternativ alikevel da.. http://www.summitracing.com/parts/DTL-912A588/Denne du har? '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
GranadaMK1 Posted November 9, 2010 Posted November 9, 2010 Jepp er den der. Har blitt brukt mye på bane ja. Her lokalt i Bergen og på Rudskogen/Våler.Ingen problemer. Og oppfører seg greit ved vanlig kjøring og. Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod
brede Posted January 29, 2011 Posted January 29, 2011 Prøvd den no på bane? Virkelig brukt det? Hvordan oppfører den seg? Kunne kanskje være ett alternativ alikevel da.. http://www.summitracing.com/parts/DTL-912A588/Denne du har?jeg har også god erfaring med den .Brukte den på mk2 med 4wd cosworth motor og grønndyseoppsett.jeg hadde banjoaksel med lamellsperr først.volvoakslingen er mye bedre på asfalt.
bcLars1 Posted July 7, 2011 Posted July 7, 2011 har ett wattlink lokk fra sellholm tillsalgs... gamle typen lokk m. ny type propell..strøkent... mvh Stian,gjøvik. 90739220
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now